View Single Post
Old 20-07-2008, 21:05   #10 (permalink)
onbegrensd
Registered User

Quote:
Originally Posted by Scarrie View Post
Weer zo'n hoop met BS.

@TS GEEN overrange poulies oid kopen, die dip krijg je goed weg met standaard poulies!
En waar zomaar even vandaan gevist wordt dat het aan je drukveer ligt slaat ook nergens op, aangezien een drukveer er voor zorgt dat je zwaarder / lichter in rollen moet.

Beter vertel even wat voor koppeling en vario je hebt, hoeveel gram rollen, trekveren, drukveer, etc.
ik denk eerder dat jouw uitleg langs geen kanten klopt, sorry hoor ik wil je niet beledigen maar wat jij zegt is BS.

komaan een drukveer dient volgens jou erom zodat je zwaardere/lichtere rollen kunt plaatsen ??!!

een drukveer dient om 'slip' tegen te gaan van je riem daar dient een drukveer voor en tevens voor grote vermogens te compenseren dat de riem niet te snel de poulies inzakt.(maar dit laatste is zeker niet de hoofdreden dat je een andere drukveer moet plaatsen, je ken beter eerst eens proberen dit met lichtere rollen op te lossen ipv onmiddelijk naar een andere drukveer te grijpen)

'normaal' zou je met de TS zijn setup met een standaard drukveer kunnen rijden indien hij de originele vario terug monteerd en goed afsteld.

ik heb het al verschillende keren herhaald en ik herhaal me nog eens : een 'race vario' heeft een 'race poulie' nodig, dat hoef geen complete overrange te zijn want daar heb je toch niks aan maar de losse poulie helft alleen is al méér als genoeg.

dit omdat(en dit is geen broodje aap) de 'race vario's' van malossi, polini, doppler, enz enz... zijn berekend op dergelijke race poulie met rechte spiebanen.

ik durf men kop erop te verwedden(als de TS zijn probleem tenminste degelijk heeft uitgelegd) dat als de TS zijn stock vario terug monteerd dat die dip weg is, en hoe beter hij afgesteld staat hoe minder die dip voelbaar is naargelang je hem toch nog zou 'kunnen' voelen.
onbegrensd is offline   Reply With Quote

Page generated in 0.03431 seconds with 8 queries