View Single Post
Old 20-07-2008, 22:13   #11 (permalink)
melf #50
Senior Member

melf #50's Avatar

Send a message via AIM to melf #50
Quote:
Originally Posted by AeroxBlueYellow View Post
hallo
MHR 50 Alu
Rolletjes 5,5
C20
17,5 Carb sproeier 72
Std luchtfilter
heb een vraag zoals in titel staat van 0 tot 50 geen gang naar de 50 spuit die vooruit nou heb ik vandaag kleinere sproeier derin gedaan van 76 naar 72 gegaan en hij blijft het doen nou weet ik dat mijn koppeling bij 9000 toeren pas pakt nou weet ik niet of het aan de koppeling ligt of Vario rolletjes enzo Alvast bedankt hoop dat jullie me kunnen helpen
sproeier 72 is iig al veel te klein , met een std cilinder met een 17,5 zit je al minimaal op 76/78..

de rollen zijn ook gewoon veel te zwaar , mja , alles met elkaar zul je met zo''n cilinder/uitlaat combinatie een zeer goeie afstelling moeten creeeren om het goed te krijgen en ook te houden.

ik zou er iig een gele of rode drukveer in zetten , met lichtere rollen.

de drukveer , rollen en trekveren zijn een kwestie van testen ,dus koop gewoon een aantal sets..

verder zijn er natuurlijk nog veel meer dingen waardoor jouw setup moeilijker af te stellen is , behalve dus een complete aandrijfset zoals Overrange zullen er meer dingen zijn die het stukken mooier zal laten lopen zoals een goed membraan , langere vertanding , mischien een ander carburateurtje met een mooiere setting etc.

mja , hoe ver wil je gaan?

voor een straatsetup zou ik geen 50cc nemen , en ook niet met een c-20 , het levert je niet het vermogen op wat je ook zou kunnen hebben met een simpele 70cc setup , waarbij het koppel ook nog beter zal zijn en op een veel lager toerertal.

mijn advies is dus ook , koop een leuke 70cc zoals DR70 , stage6 Pro oid en een net uitlaatje zoals shot , R etc. en je hebt er veel meer plezier mee..

melf #50 is offline   Reply With Quote

Page generated in 0.05921 seconds with 8 queries