![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| Pitbikes Pitbike en mini supermotard tuning en algemene vragen. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
SBO COÖRDINATOR
|
voorstel reglement 2008 pitbike
aangezien ik de reglementen voor 2008 in augustus moet inleveren het volgende.
ik heb wat gepraat met rijders van de sbo en de belgische federatie. opvallend is dat er steeds meer mensen met ongeveer 150 cc willen gaan rijden. we willen proberen om deze trend te volgen en dus zal er aan het reglement gesleuteld moeten worden. ook heb ik gedacht om niet teveel regeltjes op te stellen ik heb gemerkt dat er veel mensen niet van teveel regeltjes houden en het is uiteraard ook voor ons een stuk makelijker om te controleren ![]() SPECIFIEK TECHNISCH REGLEMENT PITBIKE -10 PK Gehomologeerd zijn: MONST@R: Supermotard zoals; thumpstar, BBR motorsports, Devil Z, CRF, XR, Red Baron, Monster moto, Vinco, Shineray, Fym, Pitster Pro, Sendai, MXB, Sikk, Killer bee, Orion of elke andere pitbike met een 125 cc 4 takt of een replica daarvan Raadpleeg bij twijfel het hoofd van de Technische Commissie . SPK 1 FRAME het frame en subframe dienen te zijn zoals van het originele gehomologeerde model. Eventuele aanpassingen dienen ter goedkeuring aan de technische commissie worden voorgelegd. SPK 2 CILINDER De cilinderinhoud mag maximaal 125 cc zijn. Er mag maar één cilinder gemonteerd zijn. Alleen 4 takt is toegestaan in deze klasse. SPK 3 KLEPPEN Er zijn maximaal 3 kleppen toegestaan. SPK 4 MOTORBLOK/CILINDER Er mag alleen deelgenomen worden met machine's waarbij de cilinder horizontaal geplaats is op het blok. (De cilinder moet dus richting het voorwiel wijzen) SPK 5 VERSNELLINGSBAK Deelname is alleen mogelijk met een schakel of semi-automaat. SPK 6 KOELING Uitsluitend luchtkoeling en/of oliekoeling is toegestaan. SPK 7 KOPPELING en TRANSMISSIE De regeling van koppeling moet zijn als bij het gehomologeerde model. SPK 8 ACHTERVERING Het principe (monovering of stereovering) moet zijn als bij het gehomologeerde model. SPK 9 BRANDSTOFTANK De brandstoftank moet van het gehomologeerd model zijn. SPK 10 VELGEN De minimale velgmaat voor moet 10 inch zijn en maximaal 14 inch. De minimale velgmaat achter moet 10 inch zijn en maximaal 12 inch. SPK 11 UITERLIJK Stroomlijnen, stuurkuipjes, beenschilden, overige beplating en zitgedeelte moet van een origineel gehomologeerd model zijn. SPK 12 STICKERS Dit is nog in overleg met een klassensponsor. SPECIFIEK TECHNISCH REGLEMENT PITBIKE OPEN KLASSE Gehomologeerd zijn: MONST@R: Supermotard zoals; thumpstar, BBR motorsports, Devil Z, CRF, XR, Red Baron, Monster moto, Vinco, Shineray, Fym, Pitster Pro, Sendai, MXB, Sikk, Killer bee, Orion of elke andere pitbike met een 125 cc 4 takt of een replica daarvan Raadpleeg bij twijfel het hoofd van de Technische Commissie . SPK 1 FRAME het frame en subframe dienen te zijn zoals van het originele gehomologeerde model. Eventuele aanpassingen dienen ter goedkeuring aan de technische commissie worden voorgelegd. SPK 2 CILINDER De cilinderinhoud mag maximaal 150 cc zijn. Er mag maar één cilinder gemonteerd zijn. Alleen 4 takt is toegestaan in deze klasse. SPK 3 KLEPPEN Er zijn maximaal 4 kleppen toegestaan. SPK 4 MOTORBLOK/CILINDER Er mag alleen deelgenomen worden met machine's waarbij de cilinder horizontaal geplaats is op het blok. (De cilinder moet dus richting het voorwiel wijzen) SPK 5 VERSNELLINGSBAK Deelname is alleen mogelijk met een schakel of semi-automaat. SPK 6 KOELING Uitsluitend luchtkoeling en/of oliekoeling is toegestaan. SPK 7 ACHTERVERING Het principe (monovering of stereovering) moet zijn als bij het gehomologeerde model. SPK 8 BRANDSTOFTANK De brandstoftank moet van het gehomologeerd model zijn. SPK 9 VELGEN De minimale velgmaat voor moet 10 inch zijn en maximaal 14 inch. De minimale velgmaat achter moet 10 inch zijn en maximaal 12 inch. SPK 10 UITERLIJK Stroomlijnen, stuurkuipjes, beenschilden, overige beplating en zitgedeelte moet van een origineel gehomologeerd model zijn. SPK 11 STICKERS Dit is nog in overleg met een klassensponsor. graag jullie idee over dit voorstel en wel serieus aub en geen kansloos geblaat. __________________ Last edited by Kenny; 02-10-2007 at 17:44. |
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#2 (permalink) | |
|
Pitbike Privateer
|
Quote:
-Hier in NL rijden de +10pk rijders met 125cc. Daar rijdt er dus geen een van met 150cc. -In Belgie rijdt men nu al met 140/150cc dus de genoemde toename van 150cc rijders is daar; niet hier. Dus nu worden de NL regels aangepast aan de BE regels? Toch? Resulteerd er voor de +10pk rijders hier in NL alleen maar in dat ze meer kosten moeten maken. __________________ |
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Pitbike Cowboy
|
Quote:
hier zijn er zat die de overstap willen maken naar meer cc's en ik vind de regels zo wel oke, niet te veel dus lekker duidelijk. __________________ |
|
|
|
|
|
|
#10 (permalink) | |
|
SBO COÖRDINATOR
|
Quote:
wil je dit niet mag je niet meer als 10 pk hebben. zo wordt in mijn ogen de scheiding tussen de -10 pk en de open klasse ook wat groter. __________________ |
|
|
|
|
|
|
#11 (permalink) | |
|
TKTuning? PM!
|
Quote:
Aan je geboortedatum ben jij niet onder de 14, maar rij je toch de 10- klasse? __________________ |
|
|
|
|
|
|
#22 (permalink) |
|
Registered User
|
Met alleen opschakelen, dat is quick-shifter, dat is wat ze in MotoGP ook gebruiken. Dat betekent opschakelen kan zonder koppeling en terug moet met koppeling.
Maar ik wist niet dat de semi's meestal van slechte kwaliteit zijn. Dus laat maar zitten ! |
|
|
|
|
|
#23 (permalink) |
|
Hej nog rol'n?
|
Het lijkt me dat je met die pitbikes ook wel kunt opschakelen zonder te koppelen.
Bij het terugschakelen zou ik wel de koppeling gebruiken. ![]() Met een quickshifter kun je ook het gas open houden tijdens het opschakelen, das weer wat anders. __________________ |
|
|
|
|
|
#24 (permalink) |
|
Registered User
|
mogen de kappen van de pitbikes van een andere materiaal zijn (carbon) ,ze behouden wel de orginele vormen?
wat mij opviel is dat de prijzen van de sbo erg duur zijn vergeleken met de rest ,waarom is dat ? SBO KNMV MON Minimumleeftijd 8 (<10 pk) 14 11 Inschrijvingsgeld 125 euro 80 euro 110 euro Wedstrijdgeld 40 euro 20 euro 10 euro Daglicentie mogelijk? ja (+ 20 euro) Ja (+ 15 euro) Max. Cilinderinhoud Klasse <10 PK / >10 PK 125cc 125CC Aantal wedstrijden 9 10 9 + 6 trainingen. info: www.scootertuning.net www.knmv.nl www.mon.nl __________________ |
|
|
|
|
|
#25 (permalink) | |
|
Registered User
|
Quote:
Het ligt mij niet echt op het inschrijfgeld maar op de wedstrijdgeld. |
|