![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| Motorisch, tuning en onderdelen Een vraag over je scooter motorblok? Of over een bepaald onderdeel? Stel hem hier. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
Registered User
|
Cilinder tunen?
Hallo,
Ik vroeg me af of dat ik zelf ook een cilinder kan tunen voor wat meer power. Hier heb ik een standaard cilinder (Mina Hori, LC) liggen waar ik het eerst op wil gaan proberen. Lukt dat goed, dan ga ik mijn DR70 tunen met als doel 10pk te halen! Wat zou ik allemaal moeten doen om dat te realiseren? Bovendien, wat heb ik daarvoor allemaal nodig? Iemand met een handige tipsite, tutorial, oid? ![]() Gr, BlackRox |
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#2 (permalink) |
|
SBO crew
|
het grote boek van Bell geloof ik..
tuningsbijbel.. ga eerste eens wat info opdoen over het 2takt gebeuren ![]() een goede haakse dremel is een must.. goed meetgereedschap ook.. tijd en geld.. het is niet zomaar FF hoor ![]() anders zou iedereen het wel kunne __________________ |
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
SBO crew
|
nee er staat niet FF een how to
![]() het tunen van een cilinder is afhankelijk van de rest van de spullen.. hoeveel toeren moet het draaien e.d. het berekenen van de grootte van spoelpoorten e.d. bijv. komt ook behoorlijk nauwkeurig.. het is echt nie zomaar even te doen en te leren.. waarom denk je dat er maar een "paar" mensen er echt goed in zijn ? ![]() __________________ |
|
|
|
|
#9 (permalink) | ||
|
Registered User
|
Quote:
![]() Zal eens gaan zoeken naar dat boek en kijken wat ik kan doen. Quote:
![]() Weet heus wel dat niet zo simpel is. |
||
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Registered User
|
nee cilinder tuning is idd niet makkelijk, heb dit al verscheidene keren gedaan bij zenoah 26cc motoren voor men bigscale(s).
qua vermogen werd het telkens beter en beter telkens ik een nieuwe cilinder/carters onder handen nam maar ik had moeite met de 'zuinigheid'. dit kreeg ik niet echt in het gareel en een tankje was meestal op 20min leeg terwijl je eigenlijk minimum 30 minuten moet kunnen rijden(voor wedstrijd gebruik). ter vergelijking : met een stock motor rij je +-40min... |
|
|
|
| Bookmarks |
| Thread Tools | |
|
|