![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| Motorisch, tuning en onderdelen Een vraag over je scooter motorblok? Of over een bepaald onderdeel? Stel hem hier. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
Registered User
|
evo krukas!
ik heb een spiebaanloose polini evo krukas voor mijn project
dit project is bijna af maar 1 ding klopt niet. het ronsel van mijn carterkap komt tegen de krukas en de moer van de vario aan dus ik kan hem niet aan kicken wat moet ik daar aan doen?? ![]() |
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#8 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Quote:
ik zet ook altijd ringetjes tussen mijn carter als mijn krukas er te strak in zit ![]() lekker niveau hier weer... __________________ |
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
TJ-tuning
|
Quote:
Anders is dit ook maar gewoon afzeiken. Heb je zelf ook een lekker hoog niveau.. .__________________ |
|
|
|
|
|
|
#15 (permalink) |
|
6,90 sec @ 150m
|
@Area4ever:
Je denkt toch niet serieus dat dit zo hoort? Als je een gelagerde achteras hebt verneuk je de boel helemaal op die manier. Beter de boel in 1 keer goed monteren zodat je je carterkap normaal kunt monteren. Dan de boel fout monteren en dan je fout herstellen door op een beunhaas manier je carterkap wat verder naar buiten te zetten. @Slipper Ik vind het heel raar klinken dat je carterkap tegen je krukas moer aan komt. Aangezien hij normaal je rondsel eerst moet raken voordat hij bij je krukas komt. Maak effe een fototje van je vario gemonteerd en van de binnenkant van je carterkap. __________________ |
|
|
|
|
|
#16 (permalink) |
|
TJ-tuning
|
@ Maarten: Ik ga hier verder niet over in discussie of het wel of niet goed is. Ik wilde gewoon even laten zien dat het wel degelijk kan en werkt. De gene waar deze carterkap van is rijd er al 3 jaar mee zonder problemen.
Wilde gewoon even mijn standpunt duidelijker maken. __________________ |
|
|
|
|
|
#17 (permalink) | |
|
ik bedoel maar
|
Quote:
Dit kan iedereen doen , wil niet zeggen dat het goed is. Net zoiets onzinnigs als continu met choke rijden terwijl eigenlijk je sproeier te klein is. __________________ |
|
|
|
|
|
|
#18 (permalink) | |
|
TJ-tuning
|
Quote:
Jij beweerde dat je blok ervan ging scheuren toch ? Is met dat blok en met nog 2 andere in 3 jaar tijd nog nooit gebeurd.__________________ |
|
|
|
|
|
|
#22 (permalink) |
|
Was Pd-tuning
|
Zucht zucht... Heb zelf ook met ringetjes van 1mm tussen mijn carterkap gereden. Dit omdat mijn kickstart rondsel ding apparaat busje in mijn carterkap uitgesleten is en anders het zaakje erg gaat ratelen.
Werkt verder prima maar is natuurlijk niet dé manier. @Topic starter, komt je carterkap zelf of juist het kickstart rondsel tegen je halfpoulie aan? __________________ |
|
|
|
|
|
#24 (permalink) | |
|
ScaR ?
|
Quote:
![]() En sowieso als je met een overrange rijd gebruik je imo maar 2 verschillende snaren, de polini of de malossi overrange snaar. Wat ik wel raar vind is dat als je halfpoulie de carterkap raakt, omdat je de vario wilt uitshimmen ( dat deze dus zodanig naar voren staat ) hoe dat de halfpoulie nog op de spiebaan van de krukas zit? Aangezien ik mijn halfpoulie al dusdaning op het einde van de spiebaan heb zitten en deze nog niet de carterkap raakt. __________________ |
|
|
|
|
|
|
#25 (permalink) |
|
6,90 sec @ 150m
|
de topic starter is al sinds dat hij dit topic aan heeft gemaakt (24 aug) niet meer op het forum geweest. Dus hij zal al jullie antwoorden ook niet meer lezen denk ik.
Iedereen doet het op zijn eigen manier. Ik zorg gewoon dat ik de boel in eerste instantie goed in elkaar zet zodat ik mijn carterkap niet verder naar buiten hoef te zetten. Het zal vast werken, maar het is gewoon prutswerk, en het zal vast heel blijven.. maar het blijft gewoon een beunhazen oplossing. __________________ |
|
|
|
|
|
#26 (permalink) | |
|
Bob #124
|
Quote:
![]() Maar ringetjes tussen je carterkap doen, hoort gewoon niet! Ik heb wel problemen gehad met een power1 krukas, dat als ik alles gemonteerd had, de grijper van het kickstart ronsel niet meer pastte. 2e power1 krukas had dit ook, en als ik het setje op een power1 krukas zette van een maat van me, pastte alles wel perfect. Inmiddels een ander blok, dus heb ik dat probleem ook niet meer. Maar het kan niet liggen aan het centreren van de as, maar misschien eerder in een productiefout? En je hoeft niet door een zandbak te rijden om zand er tussen te krijgen. Leg je vario eens met de gradenzijde een beetje hard op de straat. Een ogenschijnlijk minitieus putje kan wel degelijk voor problemen zorgen na 150km. (worden gewoon lang uitlopende deuken en putten) Laat staan als er fulltime zand en water tussenkomt. __________________ |
|
|
|
|
|
|
#27 (permalink) |
|
ScaR ?
|
Ik neem aan dat een spieloze baan ook ophoud en dat er dan schroefdraad opzit
![]() Ik neem aan dat dit ongeveer op dezelfde lengte gebeurt als bij een krukas MET spiebaan. Dus dan zou de halfpoulie vrijwel op de schroefdraad moeten zitten. Maarja ik neem aan dat sowieos niemand met zo'n carterkap vol met gaten en uitgeshimt gaat rijden op straat ![]() Enige wat ik kan bedenken is dat je dat ding waar het rondsel tegenaan slaat te ver naar voren hebt staan en dat je ook nog is een te dikke moer gebruikt oid. __________________ |
|
|
|
| Sponsored Links |