![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| Motorisch, tuning en onderdelen Een vraag over je scooter motorblok? Of over een bepaald onderdeel? Stel hem hier. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
Robin:L
|
Krukas Pen 13
Hallo,
Ik heb via de search niks kunnen vinden, daarom dus mijn vraag. Ik zie dat de Kiesler krukas (85mm drijfstang, pen 13) 200,- is terwijl die van malossi 550,- is. Dit verschil is toch wel gigantisch. Is er iemand die mij wat meer kan vertellen van die Kiesler as?? Opmerkingen dat ik op een krukas niet moet besparen mag je voor je houden. Alvast bedankt, Robin ![]() __________________ |
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#3 (permalink) |
|
Registered User
|
de krukas van malossi is speciaal ontwikkeld voor de big bore cilinder.helemaal uitgebalanceerd en zal dus het beste presteren erop.Voor kwaliteit betaal je dus geld.kiesler is een redelijk nette as maar minder goed afgewerkt.ik zelf zou kiezen voor een malossi.
__________________ |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
::TSA::
|
Quote:
ik vind dat je gewoon met een kiesler as kan rijden, denk dat het verschil niet merkbaar is. en die drijfstang van malossi is niet van titanium. __________________ |
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
|
Dat een krukas uitgebalanceerd is op een cilinder is inderdaad onzin. Een krukas is uitgebalanceerd of niet.
Als de afwerking van Kiesler wat slechter is zou dat dus eigenlijk ook betekenen dat ze soms ook wel een beetje uit balans kunnen lopen? Dat zou voor mij namelijk weer een reden zijn om dan toch voor Malossi te kiezen. Ik heb alleen het gevoel dat je voor die as ook betaalt voor de naam. Op de fotos ziet een Kiesler as er wel lichter uit. Een helft (kant van de drijfstang) heeft een brede sleuf in het midden. Daarbij ziet de naaldlager er helaas een beetje uit zoals die van Doppler. En laten die nou net bagger zijn. ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
#14 (permalink) |
|
Banned
|
een mhr as is veel beter, dit ivm met het wel uitklokken en balanceren.
de drijfstang is gefreesd, NIET van titanium! het naaldlager dat slecht schijnt te zijn, is onzin, want je zegt net zelf dat je er een BB op gaat zetten, dus dan zal je dit naaldlager toch vervangen ![]() de as die lichter is, hoeft niet beter te zijn, misschien is zwaarder wel veel beter. een pamakit is open, had ik ge,monteerd bij DennisG zn blokje en heeft ook een pen 13 (slaat nergens op) want hij heeft een pen 12 enkel de buitendimater van het naaldlager is 17, dus kunnen we beter zeggen, dat een as een 17mm naaldlager heeft. want enkel de BB heeft een pen13 naaldlager de rest is altijd!!! 12mm.dit blokje scoorde (ondanks slechte afwerking) 25,3 PK SAE, dus zeker veel beter dan verwacht. als je emt BB gaat rijden En een nx/noskit zou ik gewoon de BB as kopen, er is zeker geen betere in alle andere opzichten. (of een 45mm slag as van tcr, nog meer cc's en zeker netjes, en ook lichtere drijfstang) zo'n asje kost circa 400,- bij mij kieslerasje 190 een tcr 400 een BB 550 (kan voor 520) gr heiko Last edited by heikoos2004; 28-08-2008 at 10:59. |
|
|
|
|
|
#22 (permalink) | |
|
Fabio
|
Quote:
MVG __________________ |
|
|
|
|
|
|
#23 (permalink) | |
|
Banned
|
Quote:
die gasten zijn ook niet dom. gr heiko. om t verhaal af te ronden, mag hij closed! want alle assen van kiesler worden met 17mm oog geleverd. |
|
|
|
|
|
|
#24 (permalink) |
|
6.62s - 150m
|
Kijk
niet zoveel lullen maar gewoon feiten geven! 17mm oog kan je idd met een goed lager pen13 rijden! Klaar dat was mijn punt. (met oog 16 of 15, en dan pen 13 snap je wel dat het lager te klein wordt. gaat niet om de kwali, maar om de maat)RobinL is er nog wat je wil weten? want de keuze moet je toch zelf maken. je kan beter concrete vragen stellen ipv meningen (want anders schiet t niet op zoals je ziet) __________________ |
|
|
|
|
|
#25 (permalink) |
|
Registered User
|
hallo,
ik zie in de kiesler drijfstang geen gat voor het smeren van het naaldlager (wel zo belangrijk) zit die er alleen niet in op het plaatje ? als hij er echt niet inzit zou ik echt voor een malossi as gaan waar mijn voorkeur zoiezo voor uitgaat (mooier afgewerkt) jos koelewijn JRS scooters |
|
|
|
|
|
#26 (permalink) |
|
|
Ik ga zowiezo al niet meer voor de malossi as. Een 2F4R as voor 300,- klinkt een stuk beter. En deze is duidelijk beter afgewerkt dan de kiesler as. Ten opzichte van Malossi zou ik niet kunnen zeggen.
@ Heikoos2008: Lijkt me dat je dan wel iets moet doen met pakkingen/ophoogplaatje? __________________ |
|
|
|