![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| Motorisch, tuning en onderdelen Een vraag over je scooter motorblok? Of over een bepaald onderdeel? Stel hem hier. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
Aerox' Owner
|
Malossi Fly
Ik heb een malossi fly gekocht nadat ik malossi blauwe trekveertjes gekocht had die niet in mn koppeling pasten.
Ik heb er net eventjes mee gereden maar merk nog niet echt dat ie sneller is. moet ie nog een beetje inlopen of wat? 50cc std cil gianelli reverse 4,0 gram rollen rode malossi drukveer blauwe malossi trekveertjes in malossi fly sproeier 76 luchtfilter BEgrensd __________________ |
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#3 (permalink) | |
|
Aerox' Owner
|
Quote:
ik bedoel met zon extra pijpje of tuitje eraan of hoe je het ook noemt ^^ __________________ |
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Aerox' Owner
|
Quote:
![]() __________________ |
|
|
|
|
|
|
#11 (permalink) |
|
.........lol
|
met strakkere trekveren verplaats je aleen je toeren tal waneer je scooter in beweging komt je gaat er niet harder van dat ligt aleen aan je uitlaat cilinder en je vario en drukveer afstelling als je harder wil ik denk dat je een gangetje of net 80 hebt moet je tog een iets sneller cilindertje kopen of een snellere uitlaat ik weet niet hoe een gianelli reverse presteert
|
|
|
|
|
|
#12 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Quote:
zet gewoon je std koppeling er weer op ,daarmee doet ie het goed... __________________ |
|
|
|
|
|
|
#13 (permalink) |
|
Aerox' Owner
|
Die was zo goed als op!, en mij werd bij josdijkman aangeraden om sowieso een keer een andere koppeling te kopen want een standaard koppeling beweegt in 2 richtingen ofzo...en veel nieuwe koppelingen maar in 1 richting. dat was beter oid.
__________________ |
|
|
|
|
|
#14 (permalink) |
|
Aerox' Owner
|
ff een ander vraagje: ik zag net op de lege verpakking van de malossi fly dit:
piaggio, kymco en peugeot.. ik heb hem in mn aerox zitten...heb ik nu de verkeerde dan of niet? op de site wordt wel onderscheid gemaakt: Piaggio,Kymco,Peugeot: http://www.josdijkman.nl/shop/index....productId=1102 Minarelli: http://www.josdijkman.nl/shop/index....productId=1099 Of maakt het helemaal niks uit? __________________ |
|
|
|
|
|
#16 (permalink) | |
|
Aerox' Owner
|
Quote:
__________________ |
|
|
|
|
|
|
#17 (permalink) |
|
Senior Member
|
Hebo , stage6 ..
wie heeft jou dat verteld @ dijkman dan? std koppeling werkt net zo als elke andere koppeling hoor.. aanpakken in de trommel en weer loslaten , meer is er niet bij.. en daarom heeft het ook geen nut om een andere koppeling erin te zetten als ie goed oppakt , een koppeling moet op het juiste toerental aanpakken , doet ie dat ie het goed , niet meer en niet minder. alleen wanneer het niet wil met een std koppeling zou ik er een andere koppeling in zetten , en een voordeel van de meeste goeie koppelingen zoals Hebo en Stage6 is dat deze verstelbaar zijn , dus kun je met 1 setje veren meerdere straktes met dezelfde veren testen , en zonder de koppeling van de poelies te halen. en dat kan een Fly clutch ook niet , en is dus hetzelfde als een std koppeling eigenlijk , hij zal IETS lichter zijn in zijn geheel ,maar dat hoeft geen voordeel te zijn! __________________ |
|
|
|
|
|
#18 (permalink) | |
|
Aerox' Owner
|
Quote:
Met blauwe trekveertjes (in de Fly) en een rode malossi drukveer moest het goed lopen zij hij... Ik had namelijk met hem het een en ander besproken over mn setup __________________ Last edited by Vincent-Aerox; 04-07-2009 at 13:32. |
|
|
|
|
|
|
#19 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Quote:
![]() ik race met de Hebo koppelingen , ik hoef er bijna niks aan te doen , en ik rijdt er al jaren mee , mijn vriendin heeft 'm ook op de racescooter. alleen af en toe even schoonmaken ![]() die Delta clutch imitatie is imo rommel , heb ik zelf ook gekocht om te testen maar vond het niet echt wat , Hebo is 10 keer fijner werken ook. de Stage6 was de beste optie geweest uit het rijtje.. __________________ |
|
|
|
|
|
|
#20 (permalink) | |
|
Aerox' Owner
|
Quote:
![]() Heb jij nog tips oid wat de acceleratie zou verbeteren? Zwaardere rollen lijkt mij geen optie, wel?..Eventueel de witte veertjes in de koppeling doen?(die er ook in zaten toen ik hem kocht) __________________ |
|
|
|
|
|
|
#24 (permalink) |
|
Aerox' Owner
|
Als ik een shimringetje plaats naast de v-snaar, moet dat perse zo'n shimringetje ( http://www.josdijkman.nl/shop/index....productId=5528 )zijn of kan je ook zo'n aluminium ringetje doen of iets dergelijks?
__________________ |
|
|
|
|
|
#30 (permalink) |
|
Aerox' Owner
|
Even een offtopic vraagje:.....Kan je die kleine veertjes die in je startplaat zitten ook los kopen? Want electrisch start hij som wel soms niet omdat er maar 2 van de 3 veertjes in de startplaat zitten(of startkoppeling wat je wil)
__________________ |
|
|
|
| Sponsored Links |
|
| Bookmarks |
| Thread Tools | |
|
|