![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| Motorisch, tuning en onderdelen Een vraag over je scooter motorblok? Of over een bepaald onderdeel? Stel hem hier. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
Registered User
|
Nieuwe Malossi Ontsteking.
Heey
Ik ben Dylan de witte en wil graag iets weten. ![]() Ik heb een aprilia sr gekocht. Ac en watergekoeld. ![]() En wil deze 90 laten rijden. En een Vriend van mij zegt als ik een goede ontsteking erop zet (bijvoorbeeld malossi) Dan trekt de scooter autowheelys en rijdt 90. Alleen hier mijn vragen: Klopt dit wel? en rijdt ik dan niks kapot als het klopt. En wat is de beste ontsteking.? ![]() Bedankt alvast , van een beginnend tuner: ![]() |
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
zo'n malossi ontsteking is onzin op een std scooter, dat hebben alleen de polini evo/malossi mhr cilinders nodig omdat de std ontsteking het grote aantal toeren niet bij kan houden.
ik zou een ander uitlaatje of cilinder (dr70) kopen, daar schiet je echt wat mee op en is ook een stuk goedkoper. __________________ |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
Registered User
|
Quote:
Maar hij zei dat er niks kapot ging en autowheelys trok ofzo |
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Stuk gemaakt!
|
Wat is dat voor onzin Ben??
Er gaat niets kapot als je een binnenrotor monteert op je straatscooter. Ik denk persoonlijk alleen niet dat je er autowheelies van krijgt of een hogere topsnelheid. Wat er al gezegd word is dat je met een ander uitlaatje of eventueel een andere cilinder veel meer opschiet. Het nadeel van de Malossi onsteking is ook nogeens dat je hierdoor geen licht meer uit je scooter gaat krijgen. __________________ |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Fucked
|
Quote:
__________________ |
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
A.C.A.B.
|
Als jij een top van 90 wil en autowheelies,
zou ik meer aan een andere set-up gaan denken, bijvoorbeeld: Dr70 in combinatie met standaard uitlaat (meeste koppel toch???, verbeter me als ik het fout heb) Malossi vario en koppeling... (is misschien nog niet eens nodig) __________________ |
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Firefox F15
|
17,5mm carburateur en spruitstuk op je scooter zetten met een leuke uitlaat (geen teruglopurrrrr) en voila er is power (voor iemand die een wss niet optimaal afgestelde std scooter gewend is). Ben je het snelste klaar.
Anders een laagtoerige 70cc (evt ook met 17,5mm maar niet noodzakelijk). Als je "outeauwielyz" wil moeje voor die 70cc gaan |
|
|
|
|
|
#11 (permalink) | |
|
mannelijke versie
|
Quote:
waarom geen terugloop uitlaat? en een niet optimaal afgestelde stnd. scooter? ik neem aan dat alle scooters vanuit de fabriek optimaal afgesteld zijn toch ![]() ik zou een malossi ontsteking uit je hoofd zetten, en zoeken naar een DR 70 cilinder, en eventueel een Yasuni R bijvoorbeeld, en dan een 17,5 mm carburateur __________________ |
|
|
|
|
|
| Bookmarks |
| Tags |
| ontsteking |
| Thread Tools | |
|
|