Het Scooter Forum by Scooterforum.net  

Welcome to the Scooter Forum.
Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races.
Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands.
Use this to search our site:
Google

Go Back   Het Scooter Forum by Scooterforum.net > Scooters > Motorisch, tuning en onderdelen

Motorisch, tuning en onderdelen Een vraag over je scooter motorblok? Of over een bepaald onderdeel? Stel hem hier.

Forum Sponsors
Hier adverteren?

Reply

LinkBack Thread Tools
Old 21-08-2008, 16:47   #1 (permalink)
Registered User

Nieuwe Malossi Ontsteking.

Heey

Ik ben Dylan de witte en wil graag iets weten.

Ik heb een aprilia sr gekocht.
Ac en watergekoeld.

En wil deze 90 laten rijden.

En een Vriend van mij zegt als ik een goede ontsteking erop zet (bijvoorbeeld malossi)
Dan trekt de scooter autowheelys en rijdt 90.

Alleen hier mijn vragen: Klopt dit wel? en rijdt ik dan niks kapot als het klopt.
En wat is de beste ontsteking.?

Bedankt alvast , van een beginnend tuner:
Helmonderr is offline   Reply With Quote
Sponsored Links (To remove this banner, please register.)
Old 21-08-2008, 17:16   #2 (permalink)
Senior Member

Thomas's Avatar

Send a message via AIM to Thomas
zo'n malossi ontsteking is onzin op een std scooter, dat hebben alleen de polini evo/malossi mhr cilinders nodig omdat de std ontsteking het grote aantal toeren niet bij kan houden.

ik zou een ander uitlaatje of cilinder (dr70) kopen, daar schiet je echt wat mee op en is ook een stuk goedkoper.

Old 21-08-2008, 17:19   #3 (permalink)
Registered User

Quote:
Originally Posted by Thomas View Post
zo'n malossi ontsteking is onzin op een std scooter, dat hebben alleen de polini evo/malossi mhr cilinders nodig omdat de std ontsteking het grote aantal toeren niet bij kan houden.

ik zou een ander uitlaatje of cilinder (dr70) kopen, daar schiet je echt wat mee op en is ook een stuk goedkoper.

Maar hij zei dat er niks kapot ging en autowheelys trok ofzo
Helmonderr is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2008, 17:23   #4 (permalink)
Ben
Fucked

Ben's Avatar

Send a message via MSN to Ben Send a message via Yahoo to Ben Send a message via Skype™ to Ben
My scooter:
ScooterbaseID
Tuurlijk gaat he kapot. Zeker alleen met binnenrotor.

:W
Ben is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2008, 17:41   #5 (permalink)
Mol
Stuk gemaakt!

Mol's Avatar

Send a message via AIM to Mol
Wat is dat voor onzin Ben??
Er gaat niets kapot als je een binnenrotor monteert op je straatscooter. Ik denk persoonlijk alleen niet dat je er autowheelies van krijgt of een hogere topsnelheid.
Wat er al gezegd word is dat je met een ander uitlaatje of eventueel een andere cilinder veel meer opschiet.
Het nadeel van de Malossi onsteking is ook nogeens dat je hierdoor geen licht meer uit je scooter gaat krijgen.

Old 21-08-2008, 18:01   #6 (permalink)
6.62s - 150m

My scooter:
ScooterbaseID
Zoals Mol zegt, zou iig Niet beginnen met een binnenrotor op een straat scooter.

www.JS-TUNING.nl
Wieger is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2008, 18:58   #7 (permalink)
Ben
Fucked

Ben's Avatar

Send a message via MSN to Ben Send a message via Yahoo to Ben Send a message via Skype™ to Ben
My scooter:
ScooterbaseID
Quote:
Originally Posted by Mol View Post
Wat is dat voor onzin Ben??
Er gaat niets kapot als je een binnenrotor monteert op je straatscooter. Ik denk persoonlijk alleen niet dat je er autowheelies van krijgt of een hogere topsnelheid.
Wat er al gezegd word is dat je met een ander uitlaatje of eventueel een andere cilinder veel meer opschiet.
Het nadeel van de Malossi onsteking is ook nogeens dat je hierdoor geen licht meer uit je scooter gaat krijgen.
Nou , je strandaard spulletje krijgt wel flink op zijn klote iig... Dan nog , zou t zeker niet doen. Idd ander cilindertje en uitlaat is een must imo. . Evt. andere carb. oid.

:W
Ben is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2008, 20:08   #8 (permalink)
6.62s - 150m

My scooter:
ScooterbaseID
Onzin Ben. Door een binnenrotor krijgen de andere onderdelen echt niet significant meer te lijden. mits je goed afsteld, maarja als je t zo bekijkt kan een andere luchtfilter ook alles stuk maken.

www.JS-TUNING.nl
Wieger is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2008, 22:39   #9 (permalink)
A.C.A.B.

Dave-TCZL's Avatar

Als jij een top van 90 wil en autowheelies,
zou ik meer aan een andere set-up gaan denken,
bijvoorbeeld:
Dr70 in combinatie met standaard uitlaat (meeste koppel toch???, verbeter me als ik het fout heb)
Malossi vario en koppeling... (is misschien nog niet eens nodig)

Old 22-08-2008, 00:50   #10 (permalink)
Firefox F15

17,5mm carburateur en spruitstuk op je scooter zetten met een leuke uitlaat (geen teruglopurrrrr) en voila er is power (voor iemand die een wss niet optimaal afgestelde std scooter gewend is). Ben je het snelste klaar.

Anders een laagtoerige 70cc (evt ook met 17,5mm maar niet noodzakelijk). Als je "outeauwielyz" wil moeje voor die 70cc gaan
Lodyx is offline   Reply With Quote
Old 22-08-2008, 07:38   #11 (permalink)
mannelijke versie

Anne's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
Quote:
Originally Posted by Lodyx View Post
17,5mm carburateur en spruitstuk op je scooter zetten met een leuke uitlaat (geen teruglopurrrrr) en voila er is power (voor iemand die een wss niet optimaal afgestelde std scooter gewend is). Ben je het snelste klaar.

Anders een laagtoerige 70cc (evt ook met 17,5mm maar niet noodzakelijk). Als je "outeauwielyz" wil moeje voor die 70cc gaan

waarom geen terugloop uitlaat?

en een niet optimaal afgestelde stnd. scooter? ik neem aan dat alle scooters vanuit de fabriek optimaal afgesteld zijn toch

ik zou een malossi ontsteking uit je hoofd zetten, en zoeken naar een DR 70 cilinder, en eventueel een Yasuni R bijvoorbeeld, en dan een 17,5 mm carburateur

Old 22-08-2008, 09:16   #12 (permalink)
Speed Benelli

speedpeet's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
En voor hetzelfde geld van een Malossi binnen rotor kan je een leuke cilinder en uitlaat kopen.

Sbo #249
speedpeet is offline   Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Bookmarks

Tags
ontsteking

Quick reply disabled, Attention: Last reply in this thread was more than 3 Months ago, if you still want to reply, click reply or make a new topic

Thread Tools

Posting Rules