![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| Motorisch, tuning en onderdelen Een vraag over je scooter motorblok? Of over een bepaald onderdeel? Stel hem hier. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#451 (permalink) |
|
ik bedoel maar
|
Wederom weer wat "nieuws" vanuit het stage6 kamp.
De R/T schokdempers. ![]() ![]() ![]() Hi, die erste kleine Lieferung an R/T Stossdämpfern sind eingetroffen. Am letzten Wochenende konnte sich das Federbein beim 24h Rennen noch mal beweisen. Bilder zeigen Zustand vorher und nachher Entwickelt wurde es wirklich für den Renneinsatz. Die Komponenten sind sehr hochwertig, die Abstimmung für Rennfahrzeuge ausgelegt (Minarelli für Jog & Aerox und Piaggio Zip & Runner). Der Preis mag einige erschrecken. Aber die Stossdämpfer werden in einer kleinen Stückzahl gefertigt und es stecken über 2 Jahre Entwicklung und Tests drin. zZt ist uns zB auch kein Federbein für den Scooterrennsport bekannt das über eine 2-Wege Druckstufen (High/Low Speed) Einstellung verfügt. Verfügbar ist der Dämpfer mit standard Druckstufe oder H/L-Druckstufe. Hier noch mal die technischen Daten: - Oil-pneumatic Racing shock absorber for competition use only - oil separated Nitrogen compensation tank - ultra lightweight, all CNC made body - 14mm rod, hardened and tempered with 40-50 micron hard chrome layer - 35mm CNC machined piston made from 7075 AL - 6061-T6 Aluminium seamless pipe in precision machining and surface treatment - extremely precise machined steel shims for laminar valve system - NOK LVH polyester resin scraper ring - Stepless regulation of spring preload - Optional spring loads available - 18-position adjustment of compression braking - optional 2 way adjustment for hi and low speed compression braking available - 22-position adjustment of rebound braking - AGIP hi grade, low viscosity oil Und hier noch ein Zitat aus einem Interview mit Filippo Costantino (C&C Racing): ..." Ich bin Öhlins-Vertragshändler und führe regelmäßig Wartungen an diesen Stoßdämpfern durch. Dieses Wissen habe ich bis jetzt immer in die Nachbearbeitung der RS 24/10 Federbeine fließen lassen. Piloten aus ganz Italien schicken mir regelmäßig diese Federbeine zu, damit ich sie abstimme. Ich verlange dafür um die 300 Euro. Erst dann kann man sagen, dass diese Federbeine arbeiten und dass man sie ernsthaft verwenden kann. Das neue Stage6-Federbein dagegen ist, so wie es an den Endkunden ausgeliefert wird, besser als jedes bisher von mir modifizierte Federbein." Vertalen ga ik nu niet doen , nu bedtijd )__________________ |
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#452 (permalink) |
|
TKTuning? PM!
|
Kleine oplage wordt er gemaakt, en hij afgelopen weekend getest op de 24uur van de Harz ring.
De veer is speciaal ontwikkeld voor de racerij, voor mina (jog aerox) en pia (zip. runner). De prijs zal niet erg laag worden, omdat er hoogwaardige componenten worden gebruikt, en de oplage maar klein is. De rest is niet zo spannend __________________ |
|
|
|
|
#453 (permalink) |
|
Lekker gewoon!
|
John...
Pronk rijd al 3 races met die achterveer... Ding is stabiel, geen mankementen en is al een tijdje in gebruik bij de Italianen. Tevens is hij dus getest in de 24u... Wachten is nu op de voorkant van de Zip sp zodat er een kwalitatief betere variant voor de rs24/10 te koop is (voor minder centen). __________________ |
|
|
|
|
#455 (permalink) | |
|
ik bedoel maar
|
Quote:
![]() __________________ |
|
|
|
|
|
#456 (permalink) | ||
|
Lekker gewoon!
|
Quote:
Er is 1 achterveer afgegeven als test-vergelijk. Hij is de man die al 4 jaar op zo'n raceplee zit, dus hij kan er meer over zeggen dan ik met mn halve seizoen ervaring ![]() Quote:
)__________________ |
||
|
|
|
|
#461 (permalink) |
|
holy scootertuning
|
Iemand deze al eens gezien?
![]() http://www.malossi.com/Catalogo/Cata...CodArt=3212825 Een "dismantled" team uitlaatje... __________________ |
|
|
|
|
#462 (permalink) |
|
6,90 sec @ 150m
|
dat is dus op deze manier gewoon te bestellen ? leuk dat het uitgebracht word op deze manier natuurlijk
maar als je dan toch nog een aantal delen zelf moet lassen en een aantal dingen wilt uitproberen kan je net zo goed de hele pijp zelf maken voor minder geld.__________________ |
|
|
|
|
#463 (permalink) |
|
mannelijke versie
|
ik neem aan dat deze pijp ook een x aantal euro's goedkoper is dan origineel, maar zoals maarten inderdaad zegt, als je wilt testen met uitlaten, kan je beter zelf echt alles maken
nu ik nog is kijk, is het misschien niet handig voor mensen met een minder standaard motorblok (geen mina of pia), ik weet niet hoeveel het uitmaakt als je de delen net wat met een andere hoek op elkaar last ten opzichte van een standaard team pijp maar kan me voorstellen dat deze uitlaat dan beter kan passen op je scooter als je bijvoorbeeld een peugeot hebt ofzo __________________ |
|
|
|
|
#467 (permalink) |
|
Was Pd-tuning
|
Voila
het is weldegelijk een uitlaat voor een schakel.http://www.euroscooters.nl/shop/uitl...50-p-5511.html __________________ |
|
|
|
|
#470 (permalink) |
|
what goes up, ....
|
Er worden 47,6 en 52 mm blinde kopjes geleverd. Er zal verdoende materiaal zijn om de kopjes met een convensionele machiene te bewerken.
Prijzen zijn op het moment nog niet bekent maar ik vermoed dat die er wel zijn op de beurs in Keulen volgende maand |
|
|