![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| Motorisch, tuning en onderdelen Een vraag over je scooter motorblok? Of over een bepaald onderdeel? Stel hem hier. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#181 (permalink) |
|
Pfew, al die draden
|
Geloof mij dat als ik er op ga zitten dat ik echt geen last heb van wheelspin.......
![]() ![]() Toch blijft het vet, om alleen al te hebben. Dat ding van Aad ook, man-o-man, gewoon kunst ![]() __________________ |
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#183 (permalink) |
|
Almost Retired!
|
Allemaal leuk en aardig, maar volgens mij zitten er geen lagers en keeringen in het tussen stuk, dus heb je 1 gezamelijk cartervolume. Lijkt me niet echt bevorderlijk! Daarnaast ben je met 2000 + de rest van de onderdelen niet klaar. Voordat je dit goed aan het lopen hebt, zul je er nog heel wat uren in moeten steken.
__________________ |
|
|
|
|
#186 (permalink) |
|
6.62s - 150m
|
Boj, dat tussenstuk is hoogstwaarschijnlijk gewoon nagefreest van origineel. Kijk naar de verbussing van de krukassen, geen lager te bekennen. Lekker momentje krijg je zo op je as. kit was al te koop via chinees/japanse site, pia en mina. wel zon 3000euro voor carter+tussenstuk+as
__________________ |
|
|
|
|
#188 (permalink) |
|
6.62s - 150m
|
De krukassen moeten hoe dan ook los van elkaar kunnen om in het carter te kunnen. Een lager is dan geen groot probleem. Hij zal vast niet draaien op een metaal-metaal passing. Of hij heeft zoveel speling dat de 2 krukassen gewoon op 2 lagers runnen, (met storende carterdruk als gevolg), Hoogstwaarschijnlijk zitten er wel gewoon 2 (of 1) (extra) lagers in het midden . Bij die site waar ik het over had stond wel een beschrijving. een keer opzoeken.
__________________ |
|
|
|
|
#189 (permalink) |
|
6.62s - 150m
|
Kan het even niet vinden, ik zoek zo wat beter. Even wat anders, Fabrizi laat zien wat ze waard zijn...
(* op kaartje: 92cc.. 50mm boring is iig goed te lezen, dat moet wel 47 slag, (staat er btw ook)) Zie ook op het oog een groot volume vd pijp, tov de andere uitlaten die er liggen) __________________ |
|
|
|
|
#194 (permalink) | |
|
Boers Engineering
|
Quote:
De overbrenging van zo'n minarelli blok is wat zwakjes denk ik ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
#197 (permalink) | |
|
150meter @ 6,24
|
Quote:
Had je trouwens ook een PM gestuurd ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
#198 (permalink) | |
|
Mmm lekker mmm!!
|
Quote:
__________________ |
|
|
|
|
|
#199 (permalink) |
|
Boers Engineering
|
We wijken iets af van het onderwerp.
Maar het koppel bij lachgas gebruik wordt niet heel veel hoger doordat het toerental enorm stijgt, ook heb ik het meeste problemen bij volgas vanuit stilstand, en met gas laat je hem even op gang komen. Andere optie zou kunnen zijn dat de tijd tussen de 2 pieken van ruim 7nm te kort is om de grip te hervinden. Oplossing zou dan zijn om naar een 90 graden opstelling te gaan. __________________ |
|
|
|
|
#200 (permalink) |
|
www.vk-tuning.tk
|
@ abt, idd, beetje het big bang idee.. Ga je dus nog wel proberen?
Heb je ook nog wat geprobeert misschien van een sterkere drukveer? Veerspanning verhogen dmv een busje oid? Om zodoende met wat zwaardere rollen meer grip op de snaar te krijgen..__________________ |
|
|
|
|
#201 (permalink) |
|
150meter @ 6,24
|
Koppel is waarschijnlijk nog hoger dan bij jouw Aad angezien hij met lachgas net rond de 14000 rpm draaide en lachgas werd direct vanaf stilstand gebruikt. ik denk eerder dat het een tweecilinder probleem is dan een overbrengingsprobleem, maar ik hoop oprecht dat het je nog een keer lukt om het ding de baan over te laten vliegen
![]() __________________ |
|
|