Het Scooter Forum by Scooterforum.net  

Welcome to the Scooter Forum.
Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races.
Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands.
Use this to search our site:
Google

Go Back   Het Scooter Forum by Scooterforum.net > Scooters > Motorisch, tuning en onderdelen

Motorisch, tuning en onderdelen Een vraag over je scooter motorblok? Of over een bepaald onderdeel? Stel hem hier.

Forum Sponsors
Hier adverteren?

Closed Thread

LinkBack Thread Tools
Old 10-07-2008, 12:06   #181 (permalink)
D.J
Pfew, al die draden

D.J's Avatar

Send a message via AIM to D.J
Geloof mij dat als ik er op ga zitten dat ik echt geen last heb van wheelspin.......

Toch blijft het vet, om alleen al te hebben. Dat ding van Aad ook, man-o-man, gewoon kunst

Old 10-07-2008, 12:08   #182 (permalink)
2F4R Zip sbo #44

superbabytjee's Avatar

haha strax hebben we nog voordeel met ons gewicht dj

ot; als je het eenmaal goed aant draaie heb zal het onwijs hard gaan.. helaas niet sbo-proof

Old 10-07-2008, 13:36   #183 (permalink)
Almost Retired!

BartR.'s Avatar

Allemaal leuk en aardig, maar volgens mij zitten er geen lagers en keeringen in het tussen stuk, dus heb je 1 gezamelijk cartervolume. Lijkt me niet echt bevorderlijk! Daarnaast ben je met 2000 + de rest van de onderdelen niet klaar. Voordat je dit goed aan het lopen hebt, zul je er nog heel wat uren in moeten steken.

Old 10-07-2008, 14:18   #184 (permalink)
Ben
Fucked

Ben's Avatar

Send a message via MSN to Ben Send a message via Yahoo to Ben Send a message via Skype™ to Ben
My scooter:
ScooterbaseID
Lagers heus wel. Keeringen weet ik zo 1-2-3 niet. Zal vast wel wat tussen zitten.. Denk niet dat ze een dubbelcilinderige carter uitbrengen waar 2 lagers / keeringen missen...

:W
Ben is offline  
Old 10-07-2008, 14:37   #185 (permalink)
Boj
Banned

Boj's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
Kijk naar het tussenstuk Bart, daar zitten wel lagerschalen in.
Boj is offline  
Old 10-07-2008, 14:44   #186 (permalink)
6.62s - 150m

My scooter:
ScooterbaseID
Boj, dat tussenstuk is hoogstwaarschijnlijk gewoon nagefreest van origineel. Kijk naar de verbussing van de krukassen, geen lager te bekennen. Lekker momentje krijg je zo op je as. kit was al te koop via chinees/japanse site, pia en mina. wel zon 3000euro voor carter+tussenstuk+as

www.JS-TUNING.nl
Wieger is offline  
Old 10-07-2008, 14:48   #187 (permalink)
Boj
Banned

Boj's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
Hmmm, punt... Zou het niet binnen in die verbussing gelagerd zijn? Aangezien het me onmogelijk lijkt dat je die bus vast zit in het carter moet persen oid. En zoiets laat je ook niet op een filmpje van olie / benzine draaien.
Boj is offline  
Old 10-07-2008, 14:52   #188 (permalink)
6.62s - 150m

My scooter:
ScooterbaseID
De krukassen moeten hoe dan ook los van elkaar kunnen om in het carter te kunnen. Een lager is dan geen groot probleem. Hij zal vast niet draaien op een metaal-metaal passing. Of hij heeft zoveel speling dat de 2 krukassen gewoon op 2 lagers runnen, (met storende carterdruk als gevolg), Hoogstwaarschijnlijk zitten er wel gewoon 2 (of 1) (extra) lagers in het midden . Bij die site waar ik het over had stond wel een beschrijving. een keer opzoeken.

www.JS-TUNING.nl
Wieger is offline  
Old 10-07-2008, 15:08   #189 (permalink)
6.62s - 150m

My scooter:
ScooterbaseID
Kan het even niet vinden, ik zoek zo wat beter. Even wat anders, Fabrizi laat zien wat ze waard zijn...

(* op kaartje: 92cc.. 50mm boring is iig goed te lezen, dat moet wel 47 slag, (staat er btw ook)) Zie ook op het oog een groot volume vd pijp, tov de andere uitlaten die er liggen)

www.JS-TUNING.nl
Wieger is offline  
Old 10-07-2008, 15:11   #190 (permalink)
Dijkman Crew

Harjo's Avatar

Is dat niet een kiesler frame?

Old 10-07-2008, 15:12   #191 (permalink)
TKTuning? PM!

Tom.#86's Avatar

focking hell. Is dat een kiesler frame ?

edit: harjo was eerder.

Tom.#86 is offline  
Old 10-07-2008, 15:13   #192 (permalink)
6.62s - 150m

My scooter:
ScooterbaseID
Klopt, is waardeloos, maar ging me meer om het blok, heb m'n post even bijgewerkt met wat info.

www.JS-TUNING.nl
Wieger is offline  
Old 10-07-2008, 15:41   #193 (permalink)
Ben
Fucked

Ben's Avatar

Send a message via MSN to Ben Send a message via Yahoo to Ben Send a message via Skype™ to Ben
My scooter:
ScooterbaseID
Ipv dat ze dan zelf een frame "fabrizi"eren , maar nee...

:W
Ben is offline  
Old 10-07-2008, 16:08   #194 (permalink)
ABT
Boers Engineering

ABT's Avatar

Send a message via MSN to ABT
Quote:
Originally Posted by Tommy View Post
Toch heb ik er weinig mee, op hockenheim waren ook allemaal twee cilinders en dingen waren allemaal niet vooruit te pissen. Ook het ding van Aad is een en al ellende qua vermogen.
Het topvermogen is prima in orde, op het moment geeft hij zo'n 30pk bij 14.800 toeren SAE op normale benzine. Het probleem is alleen dat ik meestal een beetje veel slip in de overbrenging heb

De overbrenging van zo'n minarelli blok is wat zwakjes denk ik

Old 10-07-2008, 16:24   #195 (permalink)
ABT
Boers Engineering

ABT's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wieger View Post
De krukassen moeten hoe dan ook los van elkaar kunnen om in het carter te kunnen.
Ik heb het carter daarom deelbaar gemaakt, maar wat hier het idee is weet ik ook niet goed.

Old 10-07-2008, 17:15   #196 (permalink)
www.vk-tuning.tk

ruud.'s Avatar

valt er nog wat te doen aan die problemen in de overbrenging? Zou super zijn natuurlijk als je ding eens een goede tijd neerzet..

Old 10-07-2008, 17:42   #197 (permalink)
150meter @ 6,24

Tommy's Avatar

Quote:
Originally Posted by ABT View Post
Het topvermogen is prima in orde, op het moment geeft hij zo'n 30pk bij 14.800 toeren SAE op normale benzine. Het probleem is alleen dat ik meestal een beetje veel slip in de overbrenging heb

De overbrenging van zo'n minarelli blok is wat zwakjes denk ik
Daar doelde ik ook op, toch blijf ik het vreemd vinden aangezien ik van het winter met lachgas op minarelli heb getest en een goed constant vermogen van 30+ had( dus geen piek) en geen last van slip had. Had wel dat de snaar lekker snel sleet maar niet dat je in 1 keer 10 pk kwijt bent.

Had je trouwens ook een PM gestuurd

SBO sprinter #111 1ste @ SBO Superspecial 2007
Tommy is offline  
Old 12-07-2008, 01:23   #198 (permalink)
Mmm lekker mmm!!

InIMoeK's Avatar

Send a message via AIM to InIMoeK Send a message via MSN to InIMoeK
Quote:
Originally Posted by Tommy View Post
Daar doelde ik ook op, toch blijf ik het vreemd vinden aangezien ik van het winter met lachgas op minarelli heb getest en een goed constant vermogen van 30+ had( dus geen piek) en geen last van slip had. Had wel dat de snaar lekker snel sleet maar niet dat je in 1 keer 10 pk kwijt bent.

Had je trouwens ook een PM gestuurd
Had deze machine dan ook het koppel van een 2 pitter? Denk datie onderin gewoon te krachtig is waardoor de overbrenging het voor gezien houd.

Old 12-07-2008, 09:03   #199 (permalink)
ABT
Boers Engineering

ABT's Avatar

We wijken iets af van het onderwerp.

Maar het koppel bij lachgas gebruik wordt niet heel veel hoger doordat het toerental enorm stijgt, ook heb ik het meeste problemen bij volgas vanuit stilstand, en met gas laat je hem even op gang komen.

Andere optie zou kunnen zijn dat de tijd tussen de 2 pieken van ruim 7nm te kort is om de grip te hervinden. Oplossing zou dan zijn om naar een 90 graden opstelling te gaan.

Old 12-07-2008, 15:26   #200 (permalink)
www.vk-tuning.tk

ruud.'s Avatar

@ abt, idd, beetje het big bang idee.. Ga je dus nog wel proberen? Heb je ook nog wat geprobeert misschien van een sterkere drukveer? Veerspanning verhogen dmv een busje oid? Om zodoende met wat zwaardere rollen meer grip op de snaar te krijgen..

Old 12-07-2008, 18:05   #201 (permalink)
150meter @ 6,24

Tommy's Avatar

Koppel is waarschijnlijk nog hoger dan bij jouw Aad angezien hij met lachgas net rond de 14000 rpm draaide en lachgas werd direct vanaf stilstand gebruikt. ik denk eerder dat het een tweecilinder probleem is dan een overbrengingsprobleem, maar ik hoop oprecht dat het je nog een keer lukt om het ding de baan over te laten vliegen

SBO sprinter #111 1ste @ SBO Superspecial 2007
Tommy is offline  
Old 13-07-2008, 00:54   #202 (permalink)
R³-parts

robinsr50's Avatar

hey aad jij hebt je krukassen toch aan elkaar dormiddel van een geslepen en geharde bus en een passing ? zonder spie of iets dergelijks ?

mag ik vragen hoe jij je krukassen 180grade hebt geplaast ?

pm mag ook

Old 13-07-2008, 02:38   #203 (permalink)
ScaR ?

Scarrie's Avatar

Deze heb ik nog niet eerder gezien: TP Nardo replica ( of het echt een replica is of een andere uitlaat geen id. )
is iig verkrijgbaar voor MINA / PIA

Last edited by Scarrie; 13-07-2008 at 03:00.
Scarrie is offline  
Old 13-07-2008, 03:40   #204 (permalink)
Remma & Denna

Vissa's Avatar

Send a message via AIM to Vissa
Heeft TP dan toch de knoop doorgehakt en een nieuwe versie van de o zo goede Nardo gemaakt?

Althans, op Minarelli was de Nardo echt DE pijp op straat setupjes!
Vissa is nu online  
Old 13-07-2008, 03:58   #205 (permalink)
alles race

Rik491's Avatar

Gewoon een shot dus. Maar dan de echte echte (edit: replica)
Rik491 is offline  
Old 13-07-2008, 09:33   #206 (permalink)
Vervelend

Denna's Avatar

Deze pijp bestaat al JAREN .
Denna is offline  
Old 13-07-2008, 09:58   #207 (permalink)
New guy in town...

John's Avatar

Send a message via MSN to John
Damn dat is nostalgie. Die TP nardo pijpje waren echt goede pijpjes voor op straat inderdaad. Dat was nog uit de tijd dat Yasuni er nog niet was en iedereen met Evo en 4Race pijpies reed

Old 13-07-2008, 17:29   #208 (permalink)
AFCA !!

Berre#10's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
vond alleen die dempers 3x niks..
die is bij mij 2x gescheurd!
verders waren het wel echt leuke pijpjes

Berre#10 is offline  
Old 14-07-2008, 10:22   #209 (permalink)
Remma & Denna

Vissa's Avatar

Send a message via AIM to Vissa
Quote:
Originally Posted by Denna View Post
Deze pijp bestaat al JAREN .
Bestond, als hij nu weer leverbaar is moet het een ,, nieuwe '' versie zijn, ze zijn namelijk al jaren van de markt.