Het Scooter Forum by Scooterforum.net  

Welcome to the Scooter Forum.
Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races.
Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands.
Use this to search our site:
Google

Go Back   Het Scooter Forum by Scooterforum.net > Scooters > Motorisch, tuning en onderdelen

Motorisch, tuning en onderdelen Een vraag over je scooter motorblok? Of over een bepaald onderdeel? Stel hem hier.

Forum Sponsors
Hier adverteren?

Reply

LinkBack Thread Tools
Old 28-08-2008, 16:46   #1 (permalink)
Registered User

platvis's Avatar

oliepomp controleren

ik had mijn zuiger vernieuwd ,alles in mekaar gezet een trap en hij loopt ,mooi stationair dus alles goed denk ik en rijden ,na enige tijd dan lijk het net of die vastloop en stop die er mee,als ik dan even wacht dat die wat kouder word dan kan ik weer starten en dan loop die weer een stukkie en dan weer hetzelfde verhaal,dus ik denk hij krijgt geen olie misschien maar welke truck moet je uit halen of je oliepomp werkt,ik heb eerst maar 2 takt olie bij de benzine gegooid en toen weer gestart en nu loop die prima meteen starten .ik heb toen dat olieleidingje van de carburator eraf gehaald maar daar kwam niks uit terwijl die liep of zuig de motor de olie vacuum op.is die pomp nu werkelijk stuk dan blijf ik er gewoon mengsmering ingooien maar ik ben toch benieuwd hoe je die oliepomp checken kan.het is een TGB 203 scooter.
platvis is offline   Reply With Quote
Sponsored Links (To remove this banner, please register.)
Old 29-08-2008, 19:33   #2 (permalink)
Registered User

platvis's Avatar

het blijkt nu dat die met olie in de benzine nog precies hetzelfde doet ,na een tijdje rijden gewoon er mee stoppen dus de olliepomp die is het niet ,ik vermoed dat de carburator gewoon op een of andere manier leegloop en als je dan even wacht loop die weer vol en dan gaat die weer,of iemand een ander idee.
Old 29-08-2008, 20:13   #3 (permalink)
Registered User

Quote:
Originally Posted by platvis View Post
het blijkt nu dat die met olie in de benzine nog precies hetzelfde doet ,na een tijdje rijden gewoon er mee stoppen dus de olliepomp die is het niet ,ik vermoed dat de carburator gewoon op een of andere manier leegloop en als je dan even wacht loop die weer vol en dan gaat die weer,of iemand een ander idee.
ja maar alstie eenmaal al een keer is warm gelopen dan zal je eerst je cilinder moeten checken, wss wat dingen vervangen, laten poetsen of honen en nieuwe zuigerveer en miss nieuwe zuiger
bws_racing is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2008, 01:26   #4 (permalink)
ScaR ?

Scarrie's Avatar

Normaal gesproken loopt er langzaam een druppeltje olie uit de olieslang als je de scooter aan hebt staan.

Het probleem wat je hebt ligt volgens mij aan de carb afstelling.
Heb je iets verandert voordat ie slecht ging lopen?

Old 05-09-2008, 14:29   #5 (permalink)
Registered User

platvis's Avatar

ik heb ondertussen olie in de benzine gedaan maar hij start onmiddelijk en loopt erg mooi vol gas ook prima alleen als ik een stuk gereden heb dan slaat die plotseling af dan laat ik hem uitlopen wacht even en dan start ik hem weer en dan kan ik weer een stukje rijden tot die weer afslaat.dus de zuiger zit niet vast waar zal dat in zitten misschien de carburator ,ik heb al de vacuum benzine afsluiter eraf gehaald en een normaal benzinekraantje er tussen gezet maar hij blijft na een tijdje afslaan
Old 05-09-2008, 18:22   #6 (permalink)
ScaR ?

Scarrie's Avatar

De zuiger HOEFT niet vast te zitten bij een warm/vastloper.
Ik heb vaak genoeg gehad dat de scooter warmliep en dat hij daarna ook nog liep.
Ik zou toch voor de zekerheid even de cilinder eraf halen en kijken hoe deze en de zuiger eruit ziet.

Reply

Bookmarks

Quick reply disabled, Attention: Last reply in this thread was more than 2 Months ago, if you still want to reply, click reply or make a new topic

Thread Tools

Posting Rules