![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| Motorisch, tuning en onderdelen Een vraag over je scooter motorblok? Of over een bepaald onderdeel? Stel hem hier. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
Registered User
|
Peugeot Jetforce
Op men peugeot staat zo een toerenteller, temp. meter en display met de benzinemeter en uur op.
Ik had wat rondgevraagd aan vrienden die ook een peugeot jetforce hebben en aan een garage die peugeots verkoopt of het erg is als ik in toeren ga (in het rode dus). Want dat bekom ik alleen als ik mijn gashendel volledig naar beneden haal. Zij vertelden me dat het geen enkel probleem kon zijn en zo deed ik dit dus en had er ook geen problemen mee tot enkele weken terug. Men temp. meter ging ineens in het rood (120° gaf hij aan) en ik leg hem meteen stil. Na enkele dagen rijd ik er terug mee en had geen probleem meer totdat ik ineens stil viel :s Nu kan ik hem nog wel aanzetten maar niet eens meer starten. Iemand enig idee wat dit kan zijn? |
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#3 (permalink) |
|
Registered User
|
Ik had wat rondgevraagd aan vrienden die ook een peugeot jetforce hebben en aan een garage die peugeots verkoopt of het erg is als ik in toeren ga (in het rode dus). Want dat bekom ik alleen als ik mijn gashendel volledig naar beneden haal. Zij vertelden me dat het geen enkel probleem kon zijn en zo deed ik dit dus .
iemand die zo iets verteld is niet goed bij zijn hoofd!! die rode markering in je toerenteller zit daar niet omdat dat zo leuk staat. natuurlijk is het schadelijk!! dat weet een kind van 5 nog! check je olie peil en controleer je cilinder. aangezien je temperatuur zo hoog was denk ik aan een warmloper/vreter. |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Registered User
|
ja ik deed het ook niet vaak maar gwn af en toe eens.
olie pijl is nog goed en weet jij mss wat ik aan een warmloper kan doen? aangezien ik hem echt niet meer kan starten (heb alleen elektrische starter, hij is water cooled) dus dat wordt waarschijnlijk enkele dingen vervangen veronderstel ik :s achja kbreng hem zowizo binnen in een betere garage want heb al met men vorige scooter in die zelfde garage last gehad omdat ze hun werk niet tegoei deden... moest iemand weten wat er misschien moet vervangen moet worden aangezien ik een warmloper heb, tell me pls. En eventueel een prijs dat je weet van het te vervangen stuk. |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Registered User
|
Ligt eraan wat voor een schade deze warmloper heeft aangericht. Dat is zo aan de buitenkant niet te zeggen. Kan zijn dat je het oplost met alleen zuigerveren of complete zuiger te vervangen. Kan ook goed mogelijk zijn dat je hele cilinder en krukas zijn beschadigd. En inclusief het wegbrengen en vervangen van die laatste optie ben je redelijk wat knaken kwijt
__________________ |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Personal Motherator
|
Heb je die "toerenteller" niet verward met de temperatuur meter? Op volle toeren draaien met een scooter is niks mis mee maar als de temperatuur meter in het rode gedeelte komt is je kvs systeem lek of zit er iets niet goed aangesloten of is je afstelling heeeel arm (aan benzine) ofzo
|
|
|
|
| Sponsored Links |
|
| Bookmarks |
| Thread Tools | |
|
|