![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| Motorisch, tuning en onderdelen Een vraag over je scooter motorblok? Of over een bepaald onderdeel? Stel hem hier. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
Registered User
|
Probleem met een Yamaha Neo's
Hoi,
Ik had een vraagje met betrekking tot opgelopen schade aan een Yamaha Neo's. Na een val met de scooter zie je onderaan dat hoogstwaarschijnlijk de bezine tank lekt. Door middel van de kickstart wil de scooter ook niet meer starten. Toen deze nog wel reed met de schade merkte je ook dat de scooter moeite had met optrekken (maakte een geluid alsof de benzine bijna op was). Na het opmaken van de scooter aan de onderkant is gebleken dat het defect niet bij de benzine tank zit, maar bij de carborateur. Op het moment dat ik de scooter wil starten dmv de kickstart begint deze aan alle kanten leeg te lopen. Na goed te hebben gekeken kan ik niet echt een defect vinden aan de carborateur zelf, misschien dat er een bepaalde slang oid is verschoven? Zijn er mensen die weten wat het defect zou kunnen zijn en wat de reparatie kosten hier ongeveer voor zijn? De scooter is 2e hands gekocht voor ongeveer 300 euro. Alvast bedankt! - Simon |
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#2 (permalink) |
|
Firefox F15
|
Vlotter stroomt denk ik over of is beschadigd (er vanuit gaande dat je inderdaad hebt gecheckt of de slangetjes niet lek waren van de tank naar de carb). Of de aansluiting van je carb op je membraam is lek. Het zwarte bakje onderaan de carburateur moet je dan ff losdraaien en kijken of alles daar nog goed zit
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Registered User
|
Misschien een lek in je benzine slangetje.
Een neos heeft een vacuum benzine kraantje. Dit zorgt ervoor dat er alleen benzine komt wanneer de carb aan het slangetje zuigt. Dus wanneer jij kickt loopt er pas benzine door dat is dan ook waarschijnlijk de rede waarom die lekt. Check je benzine slangetjes dus even 1 tje is voor vacuum en door die andere stroomt benzine. |
|
|
|
| Sponsored Links |
|
| Bookmarks |
| Thread Tools | |
|
|