![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| Motorisch, tuning en onderdelen Een vraag over je scooter motorblok? Of over een bepaald onderdeel? Stel hem hier. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
Registered User
|
Probleem van 0-50 geen gang
hallo
MHR 50 Alu Rolletjes 5,5 C20 17,5 Carb sproeier 72 Std luchtfilter heb een vraag zoals in titel staat van 0 tot 50 geen gang naar de 50 spuit die vooruit nou heb ik vandaag kleinere sproeier derin gedaan van 76 naar 72 gegaan en hij blijft het doen nou weet ik dat mijn koppeling bij 9000 toeren pas pakt nou weet ik niet of het aan de koppeling ligt of Vario rolletjes enzo Alvast bedankt hoop dat jullie me kunnen helpen ![]() |
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#2 (permalink) | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) | |
|
Registered User
|
Quote:
maar ik heb weinig(geen ?) ervaring met 50cc snel maar meer met 70cc's enz. ik weet dat bij een 70cc er een grote kans is dat je een rare dip hebt door die oneven spiebaan in de standaard achter poulie. deze krijg je nooit helemaal weggewerkt zelfs niet met de sterkste drukveer, sterker nog hoe sterker de drukveer hoe langer de dip duurt. dus je scooter maakt dus toeren maar komt niet vooruit, eens bij de 50kmh is het net alsof hij 2versnellingen hoger schakelt en dan wegkatapulteerd als ik het goed begrijp ? als dit zo is moet je eens voor de gein je standaard voorvario terug steken, 9/10 dat die dip weg is ! nadeel van de originele vario is dat je tov een race vario je toch wat nadeel hebt qua toeren draaien(en soms ook snelheid). |
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
ScaR ?
|
GEEN overrange poulies oid kopen, die dip krijg je goed weg met standaard poulies!
En waar zomaar even vandaan gevist wordt dat het aan je drukveer ligt slaat ook nergens op, aangezien een drukveer er voor zorgt dat je zwaarder / lichter in rollen moet. Beter vertel even wat voor koppeling en vario je hebt, hoeveel gram rollen, trekveren, drukveer, etc. Ook wat voor carb je hebt ( bijv. Dellorto ), luchtfilterbegrenzing erin of eruit? Als je nog met standaard koppeling rijdt, kun je imo beter een verstelbare koppeling van oa Hebo of Stage6 kopen, aangezien je de standaard koppeling niet kunt afstellen en je deze vaak niet op het goede toerental krijgt. __________________ Last edited by Scarrie; 20-07-2008 at 20:01. |
|
|
|
|
|
#10 (permalink) | |
|
Registered User
|
Quote:
komaan een drukveer dient volgens jou erom zodat je zwaardere/lichtere rollen kunt plaatsen ??!! een drukveer dient om 'slip' tegen te gaan van je riem daar dient een drukveer voor en tevens voor grote vermogens te compenseren dat de riem niet te snel de poulies inzakt.(maar dit laatste is zeker niet de hoofdreden dat je een andere drukveer moet plaatsen, je ken beter eerst eens proberen dit met lichtere rollen op te lossen ipv onmiddelijk naar een andere drukveer te grijpen) 'normaal' zou je met de TS zijn setup met een standaard drukveer kunnen rijden indien hij de originele vario terug monteerd en goed afsteld. ik heb het al verschillende keren herhaald en ik herhaal me nog eens : een 'race vario' heeft een 'race poulie' nodig, dat hoef geen complete overrange te zijn want daar heb je toch niks aan maar de losse poulie helft alleen is al méér als genoeg. dit omdat(en dit is geen broodje aap) de 'race vario's' van malossi, polini, doppler, enz enz... zijn berekend op dergelijke race poulie met rechte spiebanen. ik durf men kop erop te verwedden(als de TS zijn probleem tenminste degelijk heeft uitgelegd) dat als de TS zijn stock vario terug monteerd dat die dip weg is, en hoe beter hij afgesteld staat hoe minder die dip voelbaar is naargelang je hem toch nog zou 'kunnen' voelen. |
|
|
|
|
|
|
#11 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Quote:
de rollen zijn ook gewoon veel te zwaar , mja , alles met elkaar zul je met zo''n cilinder/uitlaat combinatie een zeer goeie afstelling moeten creeeren om het goed te krijgen en ook te houden. ik zou er iig een gele of rode drukveer in zetten , met lichtere rollen. de drukveer , rollen en trekveren zijn een kwestie van testen ,dus koop gewoon een aantal sets.. verder zijn er natuurlijk nog veel meer dingen waardoor jouw setup moeilijker af te stellen is , behalve dus een complete aandrijfset zoals Overrange zullen er meer dingen zijn die het stukken mooier zal laten lopen zoals een goed membraan , langere vertanding , mischien een ander carburateurtje met een mooiere setting etc. mja , hoe ver wil je gaan? voor een straatsetup zou ik geen 50cc nemen , en ook niet met een c-20 , het levert je niet het vermogen op wat je ook zou kunnen hebben met een simpele 70cc setup , waarbij het koppel ook nog beter zal zijn en op een veel lager toerertal. mijn advies is dus ook , koop een leuke 70cc zoals DR70 , stage6 Pro oid en een net uitlaatje zoals shot , R etc. en je hebt er veel meer plezier mee.. __________________ |
|
|
|
|
|
|
#13 (permalink) |
|
Registered User
|
heee jongens bedankt maar heb een Delta Clutch en nu ik die gele veer derin heb zitten maakt hij veel toeren BTW iets lichtere rolletjes erin gedaan zit nu op 4,7 gram
maar ik vind dat hij donders veel toeren maakt als ik 80 of 85 rijd is ongeveer 11.300 ofzo weet niet of dat hoort met een c20 maar die c20 kan best onder de MHR 50 ik had hem al op 106 en sproeier 72 rijd hij nog beetje kut op dus denk nog ietsje kleiner das hard zat voor mij had met me MHR 2006 op 115 staan op testbank @ Karsemeijer en die zeiden als je c20 zou steke dat hij wel redelijk zou lopen nou doet die zeker alleen een klein dipje van 0-30 moet snel op toeren komen en dan spuit hij wel erg hard weg maar ik ga binnekort weer ff Rode druk veer derin drukke omdat hij veel toeren maakt nu maar in ieder geval bedankt mss slordig neergezet weet niet hoe ik heb precies moet omschrijven |
|
|
|
|
|
#14 (permalink) |
|
Senior Member
|
dan gaat ie dus nog meer toeren maken , en bovendien zit het toerental meer in je vertanding als die oploopt op bijna topsnelheid..
11,300 is niet veel ,mja , een c-20 is een 70cc uitlaat dus geeft die je vrij veel koppel op een relatief laag toerental op zo'n setup. __________________ |
|
|
|
| Sponsored Links |
|
| Bookmarks |
| Thread Tools | |
|
|