![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| Motorisch, tuning en onderdelen Een vraag over je scooter motorblok? Of over een bepaald onderdeel? Stel hem hier. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) | |
|
Firefox F15
|
Sesamo ouwerhoert met mij
In navolging van een ander topic van mij, even van daar gequote hieronder..
Zal eerst even kort de situatie uitleggen: Bougiekabel/dop waren niet meer waterbestendig (lieten stroom naar buiten door dus bij een flinke regenbui mocht ik naar huis lopen). Nieuwe bougie. en -kabel en -dop aansluiten en lopen maar. Niet dus Quote:
|
|
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#4 (permalink) |
|
Firefox F15
|
Hier even een update. Heb een bobine van een andere firefox afgerukt en er al wat mee geklooit maar kom er niet uit. Ik heb het al ff aangesloten volgende kleuren die op de nieuwe bobine staan maarja dat klopt dus ook niet aangezien de kabels die uit die bobine komen niet eens die kleur hebben.. Verder zag ik op t electrische schema (wist niet welke ik hebben moest dus allemaal ff bekeken) dat je sowieso de zwart wit draad nodig hebt omdat deze met je contactslot verbonden is dus wat ik heb geprobeerd.. klopt wel dat dat niet werkt. MAAR HOE DE FOK SLUIT IK DIT AAN
??KLIKKEN VOOR VERGROTING Oude bobine, met Sesamo ![]() Stekker die aan de kabelboom zat en in de bobine ging, let op het aantal draden ![]() Nieuwe bobine, maar 3 draden en een AARDE ineens?? ![]() Nogmaals ![]() Hoe ik t al ff geprobeerd heb nalv wat lezen op het forum (kleuren die op de bobine geschreven staan met dezelfde kleuren aan de kabelboom) ![]() De kabels die ik overhoud van de kabelboom af ![]() (Die aarde was natuurlijk wel op kaal stuk frame geschroeft toen ik t ff testte) ![]() Last edited by Lodyx; 28-08-2008 at 17:37. |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
ik bedoel maar
|
Je had gewoon een bobine van en Beta ark kunnen nemen.
Dan was het een kwestie van de draadboom nalopen en dan gewoon ertussen klikken zonder te knippen in draden. Er zit een soort lus met dat sesamo , en die moet je afkappen zeg maar __________________ |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Firefox F15
|
Bobine van firefox en ark horen hetzelfde te zijn?? dus welke draden moet ik hebben daar gaat het mij om he. Want ik zat hier al te zoeken op t forum over sesamo verwijderen, maar overal staat "ff de juiste draden vinden" blabla maar ik ben geen elctricien en heb de kabelboom verder nog intakt wil niet alles gaan lostrekken. Er zullen toch wel mensen zijn hier die dit al gedaan hebben?
![]() |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
ik bedoel maar
|
Quote:
Ik zei dat je de bobine van een Ark moet nemen. Niet dat ze hetzelfde zijn. Als je de bobine van een ark heb dan volg je de brede stekker die in de sesamo bobine zit terug de draadboom in. Uiteindelijk kom je bij een stekker uit die volgens mij uit je blok komt , maar dat weet ik niet zeker. Maar die stekker die je dan tegen komt past in de Ark bobine. __________________ |
|
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Firefox F15
|
melf: kleur op kleur kan niet, uit mijn nieuwe bobine komen 2-kleuren draden. Witrood, zwartrood, zwartwit. Uit mijn kabelboom komen de kabels dieje op de foto ziet. Dus vertel?? Op de bobine (zie foto) staan wel de kleuren (in het rubber gedrukt) maar de kabels komen er als driehoek uit dus ik weet alsnog niet welke kleur bij welke kabel hoort.
JohnB ik bedoelde, dat ik mij meende ter herinneren dat de firefox en beta bobine hetzelfde zijn maar dat is dus niet zo. Ik zal eens kijken of ik die stekker kan vinden in mijn kabelboom want ook al heb ik geen ark bobine moet die stekker er dus wel zitten volgens jou (lijkt me wel vreemd maar even kijken kan geen kwaad natuurlijk!) |
|
|
|
|
|
#11 (permalink) |
|
Registered User
|
hallo,
je hebt heel veel verschillende soorten ontstekingen gehad op malaguti door de jaren heen. jij hebt wel het ergste soort! ( met chipkey) ik heb dit 1 keer eerder gedaan voor iemand (echter al een tijd geleden) Maar als je je waterpomphuis eraf haalt en van je stator zelf de kleuren groen rood en wit zou gebruiken op een bobine van piaggio zou hij moeten vonken. als uitschakeldraad kan je de groene draad doorverbinden met de massa.(zwart witte draad) succes jos koelewijn JRS scooters |
|
|
|
|
|
#12 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Quote:
dit alleen al omdat er vaak startproblemen waren @ sesame , std non sesamo bobine erop en het start weer goed (electrisch) __________________ |
|
|
|
|
|
|
#13 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Quote:
ook hoef je niks los te halen , de draden bij de bobine zijn duidelijk dikker en dunner. __________________ |
|
|
|
|
|
| Bookmarks |
| Thread Tools | |
|
|