![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| Motorisch, tuning en onderdelen Een vraag over je scooter motorblok? Of over een bepaald onderdeel? Stel hem hier. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
Twente!
|
Slijtage originele oliepomp minarelli
Beste mensen,
Nu heeft mijn originele oliepomp zo'n 25.000 km gelopen. Nooit op zwaar hoogtoerige setups. Hij heeft altijd goed gewerkt, nog steeds geen problemen gehad. Op mengsmering ga ik niet rijden. Wanneer zou ik het pompje moeten vervangen? Hoeveel km's kunnen deze dingen ongeveer mee? Ik kan nergens info hierover vinden. Ik heb er namelijk geen zin in dat ik er te laat achter kom dat ie het niet meer doet (vastlopers, enz). Bedankt voor jullie mening/ervaringen. __________________ |
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#3 (permalink) |
|
Twente!
|
idd, als je het merkt is het te laat. vorig jaar heb ik mijn totale blokje gereviseerd. behalve het pompje, leek me niet nodig. Nu rijd ik met deze setup sinds vorig jaar zomer. Ik kan alleen nergens een richtlijn vinden wanneer zo'n pompje vervangen moet worden.
__________________ |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
deze pompjes gaan eigenlijk nooit kapot , slijten doen ze al bijna helemaal niet , er zijn zat scooters die veel meer hebben gedraaid zonder problemen..
mijn vriedin haar aerox zal zeker zo'n 80.000 met de std pomp hebben gedraaid.. wel is het verstandig om even je tanwiel (de plastic witte) even na te kijken , met name de uitsparingen van het nokje even controleren op slijtage , daar waar de "spie" in de krukas zit en het tandwiel aandrijft , dit wil nog weleens doorslijten. __________________ |
|
|
|
|
| Bookmarks |
| Thread Tools | |
|
|