![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| Motorisch, tuning en onderdelen Een vraag over je scooter motorblok? Of over een bepaald onderdeel? Stel hem hier. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
AeroXtreme
|
A.U.B. HELP!! Aerox demonteren lukt niet?
Hallo allemaal,
ik ben vandaag begonnen met wat dingen demonteren van mijn Aerox, omdat ik onderdelen verwacht; uitlaat + afstel spullen. Het eerste probleem trad op bij het demonteren van de uitlaat, deze zat namelijk met 1 normale bout en 1 torqs die een speciaal puntje had. Nou: puntje uit geboord en gewone torqs adapter erin --> torqs is er nu uit. Dan wilde ik het vlotterbakje gaan verwijderen om mijn sproeier te kunnen vervangen op de carburateur. Gek genoeg lees ik overal op internet dat je: "ff die 2 schroeven eruit moet halen", om bij de carburateur te komen. Dat is dus niet 'ff'. Ze zijn namelijk allebei dolgedraaid. Ik heb er nu 1 uitgeboord maar daar was de boor weer niet lang genoeg voor dus moet ik nog een andere boor gaan halen ook. Snapt iemand hoe dit allemaal wel 'ff' kan? Ik moet ook nog de koppeling open gaan maken enzo, kunnen daar ook nog zulke problemen bij op gaan treden? Alvast bedankt,, |
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#7 (permalink) |
|
Senior Member
|
dat zegt ie toch ook niet?
de schroeven zijn niet dol , dus niet het schroefdraad maar de kop is kapot , wat je kunt doen is het met een tang los zien te halen , mooiste is een draadnageltang. en anders even de carburateur eraf pakken. __________________ |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
AeroXtreme
|
Nou dat zij ik wel hoor ^^ Ik zie 2 schroeven zitten die door dat zwarte kapje gaan van de vlotter ofzo, gewoon dat zwarte geval. en dat zit vast op m'n carter.
En idd de koppen zijn kapot, met een tang is erg lastig want ze zitten aardig diep! Ja hoe pak ik die carburateur eraf terwijl die vlotter ofzo er nog voor zit? Ik wil alleen maar mijn sproeier vervangen.. Heb namelijk andere uitlaat (nog niet bezorgt). Dan moet ik verder niet bij de carburateur zijn he? alleen voor de sproeier toch? |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Registered User
|
waarschijnlijk bedoelt hij zijn luchtfilterbox dan, die zit wel op het carter vast, of met een tang eraf draaien deze of met een dunne slijpschijf een nieuw streepje erin maken zodat je hem eruit kunt draaien. verder heb je voor je vario een zuigerstop of vario blokkeer sleutel nodig en voor je koppeling een koppelingssleutel of een slijpschijfblokkeersleuter hiermee gaat het ook. om je koppeling af te stellen kun je beter de poulies en koppeling meenemen, bij de fietsenmaker doen ze dit meestal voor niets, zo heb ik het al 2 x laten doen.
succes! __________________ |
|
|
|
|
|
#11 (permalink) |
|
AeroXtreme
|
Nog iemand met suggesties? Ik moet echt de sproeier vervangen, dit hoort toch gewoon nodig te zijn. Gek genoeg is het toch haast niet te doen.
Ik heb inmiddels de schroef volledig uitgeboord maar zonder succes; hij zit nog steeds muurvast, zelfs met een gat erin! Ik kan zelf niets meer bedenken... |
|
|
|
|
|
#14 (permalink) |
|
Registered User
|
Mja, beter koop je (2e hands) een ander carbje, scheelt je een hoop gekloot en zo duur zijn die nou ook weer niet.
Overigens is het zowieso makkelijker om eerst je carb van je spruitstuk te halen, en dan daarmee gaan kutten. (Z-kappen, motor schermen en dat kapje tussen je benen, en je buddy er uit) |
|
|
|
|
|
#15 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Quote:
mits je weet wat je doet en je het juiste gereedschap gebruikt.. en dat mankeerd er hier gewoon aan... dit had je als je een beetje verstand van zaken had 2 dagen geleden allang klaar gehad.. __________________ |
|
|
|
|
|
|
#17 (permalink) | |
|
Aerox' Owner
|
Quote:
Als er veel roest aan zit hoef je maar een klein beetje kracht te zetten met de schroevendraaier en dan breekt de kop er af... Heb dat wel eens gehad met schroefjes waarmee dat zilveren plaatje vast zit op een standaard uitlaat. gwoon even paar mm groter gaatje boren en nieuw draad intappen... __________________ |
|
|
|
|
|
|
#18 (permalink) |
|
Super Moderator
|
En in het vervolg bij vastgeroeste/oude spullen: kruipolie, met een hamertje tikjes geven zodat hij losschrikt (weet niet of dat voor plastic ook opgaat), en met GOED PASSEND EN KWALITATIEF gereedschap losmaken. Zo verklein je de kans op verneukerij al voor het grootste deel en het bespaard je een hoop gescheld
![]() |
|
|
|
|
|
#23 (permalink) | |
|
AeroXtreme
|
Quote:
Is de eerste keer dat ik hier aan zit en heb hem nieuw gekocht in December... Voor de rest gaat het wel lukken denk ik! Bedankt. |
|
|
|
|
|
|
#26 (permalink) |
|
Registered User
|
Bespaar jezelf een hoop ellende; naar wat ik er uit op maak heb je een gebruikte scooter en zit je nu met de ellende van de vorige eigenaar.
Bespaar jezelf een hoop extra werk en haal gewoon een andere cab. dan weet je zeker dat je er geen last meer van zult hebben in het vervolg. |
|
|
|
|
|
#27 (permalink) |
|
318TI
|
dit is echt allemaal de grootste onzin :S
natuurlijk hoeft hij geen andere carb te kopen omdat er twee schroefjes dol zijn. @ TS, ga met je reet achter die pc vandaan en haal de kappen van je rox af, luchtfilter los, spruitstuk los, carb los.. en ga dan lekker klote aan die carb. zo te horen snap je er de ballen nog niet van, dus blijven sleutelen! __________________ |
|
|
|
|
| Bookmarks |
| Thread Tools | |
|
|