![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| Motorisch, tuning en onderdelen Een vraag over je scooter motorblok? Of over een bepaald onderdeel? Stel hem hier. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
Registered User
|
Wat voor motorblok is dit?
Hallo scooter mannen,
Om maar even met de deur in huis te vallen: Wat voor blok is dit??!!!! ![]() Mijn vrouwtje heeft een CPI Oliver snor van bj 2005, om de scooter destijds (toen ie nog nieuw was) heb ik er direct een Dellorto carburator opgezet (ivm veel problemen) daarna heeft de scoot bijna 7000 km mooi en netjes gelopen. Nu heeft ie eigenlijk een probleem waar ik niet meer uitkom, en na veel dingen opnieuw vervangen te hebben loopt ie nog niet lekker. Reeds nieuwe delen geplaatst: *Inlaat *membraan *carburator (ja alweer) *cylinder en zuiger *bougie *uitlaatbocht De scoot loopt wel weer maar niet 100%, en heb er nu genoeg geld ingestoken en ben opzoek gegaan naar een orgineel minarelli blok ipv de CPI immitatie minarelli. Ik heb dus een blokje gevonden en ben begonnen met het opknappen ervan, alleen ik heb geen idee onder welke scoot ie vandaan komt. Ik heb heel google al afgezocht naar een zelfde carterkap maar niet gevonden. Ik hoop dat jullie mij hier iets over kunnen vertellen, zodat ik hier delen voor kan gaan bestellen. Greetz, Harold |
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#4 (permalink) | |
|
Muishoofd
|
Quote:
voorste stuk lijkt erop bij de cilinder, membraam/spruitstuk. maar het is zeker geen minarelli met brede carterkap. krukas is ook anders en nog veel meer, CPI zijn op zn hollands gezegt gewoon schijtblokken. __________________ |
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Registered User
|
Quote:
![]() Dat over die blokken ben ik het nu wel eens, maar de vormgeving van zo'n Oliver vind ik best nog wel gaan ![]() Ben er al achter dat het onder ene REX 50 scooter vandaan komt en dat het blok ook hangt onder een Kreidler Florett 50 scooter ........... het zou volgens een duitse brommerzaak een 1 op 1 kopie moeten zijn van een minarelli, dus zou eigelijk alles van een Aerox moeten passen. |
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Muishoofd
|
Quote:
aha nog een VW rijder ![]() aha oke, dus dat moet gewoon minarelli zijn? daar kan ik zelf niks over zeggen heb nooit een kreidler scooter in mijn handen gehad verder. gewoon proberen, meer kan je niet doen ![]() en ja, over het design van een CPI heb ik niks gezegt, maar daar ging het ook niet over ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
| Bookmarks |
| Thread Tools | |
|
|