![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| Elektro forum Verdwaald in je kabelboom van je scooter? Problemen met je verlichting? Stel je vraag hier. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#92 (permalink) |
|
Werkt bij:
|
Op zich is euro begrenzer hele mooie begrenzer, een toerenbegrenzer op je scooter mag, maar deze begrenzin mag niet onomkeerbaar zijn, zo heb je dus die eurobegrenzer met dat pinnetje dat erin moet, zie je politie dan trek je hem er standaard uit, word je ook daadwerkelijk mee genomen dan gooi je dat pennetje op een moment dat ie niet kijkt weg en zeg jij dus als je waarschijnlijk dus voor moet komen wil het mis gaan dat je er nooit vanaf hebt geweten en zij kunnen op dat moment ook niet bewijzen dat jij het middel had om de begrenzin terug te draaien.
|
|
|
|
|
|
#93 (permalink) | |
|
Mina vert power
|
Quote:
![]() __________________ |
|
|
|
|
|
|
#94 (permalink) | |
|
Werkt bij:
|
Quote:
maar net toch niet.. Dus ik gaf gewoon algemene reactie op forum en niet een reactie op jou..Maar ze kunnen het wel merken, als ze op je scooter zitten en je haalt 1,6kW en ze gaan er vanaf gaat ie denk ik meer toeren maken, dus scoor je meer op de rollerbank? Heb je een begrenzer dan maakt dat geen verschil.. Bijvoorbeeld 6000 toeren is stoppen, wat er dan ook gebeurd meer toeren maakt ie gewoon niet.. Maar sputteren valt op zich wel mee als het mee zit maar hij zal er zeker niet makkelijker van gaan lopen.. |
|
|
|
|
|
|
#95 (permalink) |
|
Registered User
|
Een sputterende/stotterende scooter op de rollerbank valt natuurlijk heel erg op, dat is logisch! Hier had ik eerst ook last van met mijn eurobegrenzer.. Ik heb gelijk een grotere sproeier erin gedaan en nu doet ie het perfect als ik de begrenzer aanzet, precies 45 zonder stotteren/sputteren en/of uitvallen..
En de eurobegrenzer is bovendien niet schadelijk voor je ontsteking/cdi-kastje, mits je er normaal mee omgaat en niet 100 keer per dag dat pinnetje eruit haalt om het aan mensen te showen, of om te kijken of ie nog werkt.. Als het werkt, dan werkt het gewoon, klaar! __________________ |
|
|
|
|
|
#101 (permalink) | |
|
Mina vert power
|
Quote:
__________________ |
|
|
|
|
|
|
#102 (permalink) |
|
Registered User
|
Ik heb hier een Pinasco 1024T liggen (die met afstand bediening) En een Yamaha Neos uit 2000. Nou wil ik de begrenzer gaan aansluiten, maar ben ik niet helemaal zeker hoe..
Er zitten 4 draden aan de begrenzer. Rood: aan schakel draad contact (welke kler heeft deze?) Zwart: aan frame of - van accu (kom ik wel uit) Geel: aan CDI of frame/accu (welke kleur aan CDI??) Groen: aan CDI (aan welke kleur van de CDI??) Is het beter om de gele draad aan de frame/accu te hangen of aan de CDI? Alvast bedankt!!! |
|
|
|
|
|
#107 (permalink) |
|
Registered User
|
hey mensen ik heb een runner pro en de begrenzers zijn deruit k haal ong 97 op de teller. Maar door die flinke boetes wil k hem begrenzen maar k twijfel tussen de remcode en de eurobegrenzer.
welke zouden jullie aanraden, die ook moeijker vindbaar is? Alvast bedankt |
|
|
|
|
|
#109 (permalink) |
|
Werkt bij:
|
K denk dat dat erg moeilijk hard te maken is als je er toch mee gepakt wordt..
Je zou wel wat kunnen bedenken dat op het moment dat je pinnetje eruit trekt de begrenzer "valt".. Ergens tussen je kappen ofzo dan kan je zeggen dat je hem zo hebt gekocht en nergens vanaf wist ofzow.. |
|
|
|
|
|
#110 (permalink) | |
|
Hej nog rol'n?
|
Quote:
__________________ |
|
|
|
|
|
|
#111 (permalink) | |
|
Hej nog rol'n?
|
Quote:
__________________ |
|
|
|
|
|
|
#113 (permalink) |
|
Registered User
|
misschien een tip... bij Conrad zijn ook laserschakelaars te bestellen, dit zijn schakelaar die d.m.v een laserstraal schakelen.
als je dat bijv. een eurobegrenzer neemt en het schakelaartje vervangt door de laserschakelaar en deze op een onopvallende plek monteerd waar de straal nog wel kan schijnen kan je vanaf een afstand je begrenzer aan zetten. |
|
|
|
|
|
#114 (permalink) |
|
Registered User
|
@Rico's post: Ik heb weleens twee van die lasers gehad die je kun in en uit schakelen door er op te stralen. Dit moest echter wel vrij precies gebeuren anders werkte het niet.
Op zich is het wel een slim idee, maar zorg er dan wel voor dat de sensor voor de laser op een makkelijk te bestralen plek zit en dat er iets van een controle circuit is waardoor je zeker weet dat hij aan is (lampje op dashboard dat gaat branden bijvoorbeeld). |
|
|
|