Het Scooter Forum by Scooterforum.net  

Welcome to the Scooter Forum.
Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races.
Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands.
Use this to search our site:
Google

Go Back   Het Scooter Forum by Scooterforum.net > Scooters > Elektro forum

Elektro forum Verdwaald in je kabelboom van je scooter? Problemen met je verlichting? Stel je vraag hier.

Forum Sponsors
Hier adverteren?

Reply

LinkBack Thread Tools
Old 29-09-2008, 22:37   #1 (permalink)
Registered User

Opbrengst alternator

Goedendag,

Ik wou even weten wat de opbrengst is van de alternator van een Gilera runner sp uit 2008. In de scooter zit een 9AH accu.
Ik wil dit graag weten omdat ik bezig ben met het veranderen van mijn verlichting. Ik wil een voorlicht gaan maken van twee keer led die werken op een totaal van 2.8A. Tevens wil ik 2 xenon lichten inbouwen en dit alles zonder de accu op het stroomnet bij te moeten laden. Ik wil dit doen door overdag alleen met de led te rijden en in de avond alleen met xenon of alleen met de led. Ik gebruik mijn scooter niet om kleine stukjes te rijden wanneer ik rijd dan is dit gelijk 60 kilometer naar mijn werk.

Zou dit kunnen werken of moeten de plan herzien worden.

Groeten

Last edited by jeffreykortekaa; 29-09-2008 at 22:38. Reason: y
jeffreykortekaa is offline   Reply With Quote
Sponsored Links (To remove this banner, please register.)
Old 29-09-2008, 22:57   #2 (permalink)
Senior Member

melf #50's Avatar

Send a message via AIM to melf #50
uhm , dit kun je toch gewoon op je normale verlichtingskabels aansluiten?

een altenator is btw wat anders , dit zit bijv. op een auto en is een los apparaat.

op een scooter zit een laadspoel , inwendig , in het vliegwiel , en deze levert ongeveer zo'n 14 volt met piekspanningen , die worden afgevlakt naar 12 volt door de spanningsregelaar.

overigens gaat de verlichting niet via de accu , dus via de laadspoel en spanningsregelaar gaat het rechtstreeks naar je verlichting.

via de accu is het maar even en de accu is leeg.

melf #50 is nu online   Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Bookmarks

Quick reply disabled, Attention: Last reply in this thread was more than 1 Month ago, if you still want to reply, click reply or make a new topic

Thread Tools

Posting Rules