Het Scooter Forum by Scooterforum.net  

Welcome to the Scooter Forum.
Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races.
Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands.
Use this to search our site:
Google

Go Back   Het Scooter Forum by Scooterforum.net > Scooters > Elektro forum

Elektro forum Verdwaald in je kabelboom van je scooter? Problemen met je verlichting? Stel je vraag hier.

Forum Sponsors
Hier adverteren?

Reply

LinkBack Thread Tools
Old 01-09-2008, 22:18   #1 (permalink)
Registered User

spotjes bevestigen

hey.

ik wil onder mijn kappen spotjes of anders gezegt neon bevestigen.
alleen ik vindt geen site waar ze het echt goed uitleggen.
kent iemand goede site daarvoor?

grtz svenneke
svenneke is offline   Reply With Quote
Sponsored Links (To remove this banner, please register.)
Old 02-09-2008, 22:45   #2 (permalink)
Heb de boxen wel al:

Scooty16's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
Ik weet niet echt een 'hoe-plaats-je-neon' site nee.
Maar je kan ze toch gewoon onder je scoot doen tussen je wielen zegmaar, onder het voetstuk. En als je rooster hebt aan de voorkant: daar achter, komt 't licht erdoor.
Ik hoorde ook laatst dat je het met kit kan vast maken zodat je niet beschadigt als die nog orgineel/nieuw is dan.
Scooty16 is offline   Reply With Quote
Old 04-09-2008, 19:21   #3 (permalink)
honda cruiser:P

ey ik heb er ook nu net neon eronder gezet. ik heb die kap tussen de 2 wielen eraf gehaald ik heb ene kabel getrokken vanaf de accu naar ondere... de 2 draden steek je tussen de andere draden van accu en kijke of je contact hebt ( teste met neon ofzo) dan zet je de neon lichte vast m.b.v. schroefjes die bijgeleverd zijn of je pakt 2zijdig strips je weet wel voor die haakjes aan de muur bevestigen waar de handdoek op hangt) of je kan het kitte maar kijk wel ff welke kit je kan gebruike want moet watervast zijn en moet op plastic hechten.... dan sluit je de kabels van neon aan de kabel die je getrokken hebt.. dit kan doormiddel van kroonstukje of gewoon solderen... ( ps ik heb hier tussen gewoon een schakelaar van een lamp gezet hierdoor heb je ene beveiligings schaklaar zodat niet iedereen de lampen kan aanzette. met je 2e schakelaar die je op je stuur bevestigd ofzo...
ik kan misschien pics erbij zette als je dat wil hoe ik het heb gemonteerd... (kan wel aantal dagen duuren en als ik dit nog terug vindt;p
Honda-X8RS is offline   Reply With Quote
Old 04-09-2008, 21:39   #4 (permalink)
Registered User

Quote:
Originally Posted by Honda-X8RS View Post
ey ik heb er ook nu net neon eronder gezet. ik heb die kap tussen de 2 wielen eraf gehaald ik heb ene kabel getrokken vanaf de accu naar ondere... de 2 draden steek je tussen de andere draden van accu en kijke of je contact hebt ( teste met neon ofzo) dan zet je de neon lichte vast m.b.v. schroefjes die bijgeleverd zijn of je pakt 2zijdig strips je weet wel voor die haakjes aan de muur bevestigen waar de handdoek op hangt) of je kan het kitte maar kijk wel ff welke kit je kan gebruike want moet watervast zijn en moet op plastic hechten.... dan sluit je de kabels van neon aan de kabel die je getrokken hebt.. dit kan doormiddel van kroonstukje of gewoon solderen... ( ps ik heb hier tussen gewoon een schakelaar van een lamp gezet hierdoor heb je ene beveiligings schaklaar zodat niet iedereen de lampen kan aanzette. met je 2e schakelaar die je op je stuur bevestigd ofzo...
ik kan misschien pics erbij zette als je dat wil hoe ik het heb gemonteerd... (kan wel aantal dagen duuren en als ik dit nog terug vindt;p
foto's altijd welkom

tja ben naar een dealer geweest en vroeg heb je 2neon's hij begon daar te lache als het niet harder kon

zegde hu wrm lag je en hij van neon er onderhange je zult zien halve week en ze zijn kapot
dusja zou neon wol stevig genoeg zijn voor onder een brommer te hange
svenneke is offline   Reply With Quote
Old 06-09-2008, 12:43   #5 (permalink)
Heb de boxen wel al:

Scooty16's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
Light sticks zijn sowieso beter en geven feller licht,
idd als je met neon buis kapot rijd loopt de vloeistof eruit en bij light sticks gaat er één ledje kapot.
Scooty16 is offline   Reply With Quote
Old 06-09-2008, 13:18   #6 (permalink)
100% HD

Danny Phantom's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
Vroegâh had ik powerleds gemonteerd die ik meehad genomen op me stagebedrijf, die gebruiken ze ook in verkeerslichten..
Die zijn weer/schokbestendig en geven veel feller licht dan een neon balkje..
Mischien dat je daar eens voor kunt kijken?

Old 06-09-2008, 14:54   #7 (permalink)
Bob #124

Dragspert's Avatar

Send a message via MSN to Dragspert
Ik had vroeger in dat tijdperk computer neon eronder gezet. Buizen zijn langer, en vele malen feller. Je kit de randjes van de buis ff af aan de uiteindes en je zorgt dat de transformator dicht getaped in je onderkuip zit (koelgaatjes open houden!)

Die buizen kosten iets van 8 euro ofzo. Verder nooit problemen mee gehad

Dragspert is offline   Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Bookmarks

Quick reply disabled, Attention: Last reply in this thread was more than 2 Months ago, if you still want to reply, click reply or make a new topic

Thread Tools

Posting Rules