![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| Elektro forum Verdwaald in je kabelboom van je scooter? Problemen met je verlichting? Stel je vraag hier. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
New guy in town...
|
Waterpomp 9v--12v?
Heren,
Vraagje. Waarom rijd iedereen met 12v accu's? en niet met 9v? aangezien die kleiner, lichter en makkelijker op te laden zijn. Met 9v zal de pomp iets langzamer draaien maar nog snel genoeg denk ik? __________________ |
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#3 (permalink) | |
|
New guy in town...
|
Quote:
Maar op 9 volt ook wel. En die batterijen zijn veeeel kleiner (dus makkelijker weg te werken) Stekkertje aan je frame en klaar. Huis tuin en keuken lader voldoet. veel goedkoper etc. __________________ |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
KX -maximembert
|
Dit is dan wel weer sterk. Aangezien ik net mijn tafel vol heb liggen met klokjes en een pomp en diverse batterijen/accu's. Het nadeel van 9volt batterijen is dat ze maximaal tot 250mah gaan m.a.w. ze gaan niet zo lang mee. Voorzover ik mij kan herinneren trok mijn installatie 1,3ah. Nu is het 14jaar terug dat ik natuurkunde had, maar volgens kan je dus ongeveer 0,25/1,3=+/-12minuten met 1batterij. Ik sta open voor eventuele correctie's.
__________________ |
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Hej nog rol'n?
|
Hou er rekening mee dat het toerental van de pomp exponentieel afneemt bij een lagere spanning. Ik meen dat een Bosch pomp bij 7 volt al niet meer draait.
De capaciteit van de accu is inderdaad belangrijk. Maar een voordeel is dat het vermogen dat de pomp opneemt ook exponentieel afneemt. Dus de pomp kan langer draaien op een kleinere accu. Of de pomp in jou geval nog voldoende debiet heeft kun je alleen maar testen. __________________ |
|
|
|
|
#10 (permalink) | |
|
New guy in town...
|
Quote:
12 min op 1 accu zou ik zeker geen probleem vinden. neem naar een meeting 3 van die accu's mee maar zoals ik al zei ik ga het zelf wel testen. Ik zal hier mijn bevindingen wel even posten. Krijg me pompie van de week als het goed is. __________________ |
|
|
|
|
|
#17 (permalink) |
|
KX -maximembert
|
ik heb ook getest met een LiPo accu. 7.4volt en 700mah. dit werkt ook redelijk, maar ik schaf binnekort eentje van 11,1volt 1500mah aan. Een nadeel is dat die krengen best prijzig zijn(40€)en de lader hier een veelvoud van. En anders is het alternatief een Li-ion van makita oid . Die zijn 12v 3ah, maar nog veel duurder.
__________________ |
|
|
|
|
#21 (permalink) | |
|
New guy in town...
|
Quote:
Ik heb daar geen accu lader voor met de lader die ik nu heb kan ik 2 9volt tegelijk laden .Maar goed. Dat topic gaat eigenlijk al weer nergens meer over. Ik vroeg me eigenlijk af waarom iedereen met die redelijk forse accu rijd terwijl je ook met een 9 volt kan rijden. Even in het kader van gewicht's besparing. Maar goed ik gooi hem dicht. Als ik getest heb met het pompje zal ik hier mijn bevindingen posten. ![]() __________________ |
|
|
|
|
| Bookmarks |
| Thread Tools | |
|
|