![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| Elektro forum Verdwaald in je kabelboom van je scooter? Problemen met je verlichting? Stel je vraag hier. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
Registered User
|
Weerstand Bobine Aprilia rs50 lc
Hallo,
Mijn Aprillia RS 50 LC vonkt niet. Ik heb de bobine vervangen en de cdi ook, nieuwe bougie erop, maar hij vonkt niet. Nou ben ik mijn bobine aan het doormeten, maar hoeveel weerstand moet er tussen de ene en de andere pool staan? Ik meet nu geen weerstand en ik heb het idee dat er wel wat weerstand moet zijn. Waar haal ik deze gegevens vandaan, of weet iemand dit voor mij? Alvast bedankt! Jsaper |
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#6 (permalink) |
|
Registered User
|
om je bobine door te meten moet je een aparaat hebben waarmee je de weerstand kan meten.
deze houd je vervolngen met de ene pen op de bovenste ( dat is gewoon de aarde van je ontsteking) en de ander op je 2e pin dit moet een vrij hoge weerstand zijn vervolgens haal je pen van de 2e pin en verplaats deze naar de 3e deze weerstand is waarschijnlijk niet groot 3 a 4 ohm vervolgens meer je de weerstand tussen de 2e en 3e pin deze mag geen verbinding hebben ! als dit goed is is je bobine waarschijnlijk goed. neem de waarden mee naar de brommerboer deze verteld je dan wel of je bobine dood is of niet. suc6 |
|
|
|
|
| Bookmarks |
| Thread Tools | |
|
|