![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| 4 Takt en Injectie Scooter Tuning Het opvoeren van je 4-takt en injectie scooter |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
Registered User
|
Evo 70 p10 of p12?
en dan sta ik nu voor deze keuze,
word het een evo pen 10 of een evo pen 12. wat zou beter zijn? krukas is geen probleem die is zo om te wisselen is een kleine moeite. maar waar zou je de meeste pk uit trekken uit een pen 12 of een pen 10? |
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#2 (permalink) |
|
6.74 @ 150 meter
|
Verschil in vermogen zal het niet opleveren denk ik.
De krachten worden beter verdeeld over een pen12 zuigerpen/drijfstang (small-end) Dat is de reden waarom er een grotere pen-diameter gebruikt wordt. Ik zou dus gewoon een pen12 krukas en zuiger monteren, zoiezo omdat het de krachten beter verdeelt wat altijd voordelig is. Bijkomend is het makkelijk als je ooit een andere cilinder wil monteren (denk aan speed oid) dan heb je ook een pen 12 krukas nodig. Grtz Hans __________________ |
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
VST Tuner
|
nja bij een evo zuiger heb je daar geen last van bojt ik geloof dat dat gewoon een athena zuigertje is?
mijn evo ac is ook pen 10 en loopt al bijna 4 jaar met een vermogen rond de 20 pk optijd naaldlager vervangen toch gaat mijn voorkeur naar pen 12 wat nu ook in mn actje gaat komen voor wat nieuwe vermogenstests. __________________ |
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Registered User
|
iemand die een gooi durft te doen naar het aantal pk wat ik uit deze setup kan halen:
polini evo2 70cc yasuni C21 HPI 2006 MHR overrange Delta clutch + wingbell Doppler endurance/malossi RHQ (p12 beiden) 28 mm Keihin malossi powerfilter polini membraam hebo spruitstuk malossi primair en secundaire vertanding zit allemaal op een mina hori carter (bewerkt voor beter aansluiting cilinder) ik zelf gok op zon 18/19 pk en na tuning bij DDL hoop ik de 21 te halen iemand commentaar??? |
|
|
| Sponsored Links |
|
| Bookmarks |
| Thread Tools | |
|
|