![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| 4 Takt en Injectie Scooter Tuning Het opvoeren van je 4-takt en injectie scooter |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
KYMCO DRiVER
|
Kymco Agility 4Takt - NEED HELP!
Hey iedereen,
ik heb niet zo veel verstand scooters, maar ik heb een Kymco Agility50 die helemaal standaard is. Ik wil mijn scooter tunen(sneller optrekken + hogere top) maar zit nog met een aantal vragen. Een vriend van me heeft wel beetje verstand van scooters en had me CDI al onbegrensd, hierdoor trok hij ietsjes harder op en was de top ook wat hoger. Mijn vraag is, kan een Kymco Agility50 getuned worden zodat hij echt snel optrekt? Ik wou volgende week naar MBVscooters brengen voor een andere uitlaat en andere rolletjes, maar... KAN DIT WEL (op een Kymco) ? Het gaat me echt gewoon puur om optrekken! Reply AUB! Dank. __________________ |
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#5 (permalink) |
|
Registered User
|
Er is voor kymco wel een andere uitlaat maar die werkt alleen maar echt op een 80cc dus geen 50cc. Je hebt je CDI begrenst maar niet je vario, je draait nu overtoeren en dat is niet goed voor je scooter. Dus ik zou je vario-ring ook maar gelijk deruithalen. Meer kan je niet verwachtten van een 4takt scooter. Als je er een 80cc op monteert ga je pas echt de verschil merken
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
KYMCO DRiVER
|
Quote:
edit; thanks voor reply trouwens srXpro!! __________________ |
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Revolution70
|
MBV scooters kan je altijd om advies vragen, die hebben wel ervaring met 4t. En als ze iets niet weten, dan bellen ze mij
![]() 80cc kan de politie niet zien op de rollenbank, dat valt niet echt op. Als je geen problemen op de rollenbank wilt: -sport vario -CDI begrensd laten!!! -NCY 80cc of NCY 90cc kit, eventueel met ncy t2 nokkenas. Dan trekt hij lekker op en gaat 75 op de teller (harder kan niet door de CDI). Je krijgt wel een boete maar die is niet zo hoog. Als je de CDI vervangt door een snelle, dan kan hij veel meer toeren maken en krijg je een hogere boete. Als je helemaal geen boete wilt, laat vario en CDI dan begrensd en monteer alleen een 80cc/85cc/90cc. Dan trekt hij flink en gaat toch precies 50km/h. Dit kan met een 2takt niet. Met een 4takt dus wel. |
|
|
|
|
|
#11 (permalink) | |
|
KYMCO DRiVER
|
Quote:
<3 THNX voor die info, dus toch maar niet me kymcotje verkopen ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
|
#16 (permalink) |
|
Revolution70
|
Ja natuurlijk trekt die je eruit, als we even uitgaan van een 70cc gietijzer met 70cc uitlaat die goed is afgesteld praat je over minimaal 9pk, die ga jij nooit halen met je 4takt. Zelfs een 125cc mag blij wezen als hij 9pk aan het achterwiel heeft.
__________________ |
|
|
|
|
|
#17 (permalink) | |
|
KYMCO DRiVER
|
Quote:
maar ik trek toch wel hard hè?.. (kan ik wheelie doen op me kymco? autowheelie?) dit alles bij elkaar kost me rond de 500 (dat is ook nog plus de andere dingen die ik moest veranderen op me scoot, maar het duurst is de 90cc) __________________ |
|
|
|
|
|
|
#19 (permalink) |
|
Revolution70
|
Tuurlijk trekt het hard...voor een 4takt...
Maar jij wilt natuurlijk dat het even hard gaat als een 2takt 70cc, en dat gat echt niet lukken. Wat betreft je 500 euro, als je een KapotLelijke yamaha Neos koopt ben je 1799 euro armer. Dat is 500 euro meer dan jouw agility. Daar kan je makkelijk en ncy 90cc + ncy uitlaat + ncy vario van kopen en misschien ook nog el een dikke carb erbij. __________________ |
|
|
|
|
|
#20 (permalink) | |
|
KYMCO DRiVER
|
Quote:
__________________ |
|
|
|
|
|
|
#22 (permalink) | |
|
KYMCO DRiVER
|
Quote:
als ik meer power wil onder me scoot ga ik gewoon terug naar MBV laat ik nog meer dingen veranderen maar wel nice dat ik dan nu al genoeg vermogen heb voor wheelies heb nog nooit getunede kymco agi gezien ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
|
#23 (permalink) |
|
KYMCO DRiVER
|
damn, ik zit weer met een probleem...
Me Kymco agility (die vanwege de 90cc alleen met kickstart aankan) start niet meer, toen ik hem kreeg voelde je echt de "stroefheid"(weerstand) van de kickstart, zodat als je hard aankickte hij aanging (en dat had ik de hele tijd voordat hij kapot ging ook), maar net toen ik buiten was (hij stond de hele tijd uit) toen ik hem weer aan wou kicken was de kickstart veels te soepel, geen "stroefheid" was er meer en hij ging dus niet meer aan.. Ik ga morgen MBV scooters bellen vragen of zij weten wat er aan de hand is.. Ik heb namelijk de 90cc pas net.. (zo'n anderhalf weekje..) Maar weten jullie misschien wat het is? ik wou morgen met een vriend van me de carterkap openen (hij zei dat we daar in moesten kijken omdat de kickstart veels te soepel was) zit het probleem in de carterkap? ik heb hier 650 euro voor betaalt (inclusief andere dingetjes wat vervangen moest worden maar de 90cc was het duurst) dus het zou wel kut zijn als het een groot probleem is PLEASE HELP!!! Dit is echt een kut probleem voor mij ![]() (aidix, reply please) __________________ Last edited by Mitchellson; 25-06-2008 at 00:30. |
|
|
|
|
|
#24 (permalink) |
|
Registered User
|
Kickstart veelste soepel? Volgens mij geeft de cilinder dan gewoon geen compressie meer.. Denk dat cilindertje er weer af moet, miss iets met zuigerveren ofzo, weet niet hoe dat bij 90 cc zit (A) Lijkt wel sterk omdat je hem pas anderhalve week hebt.
Maar je hebt het zaakje er door een scooterzaak onder laten leggen? Hebben zij jou geen garantie gegeven dan ? ![]() Misschien is het ook wel een kleiner "probleem" Iets met je kickstart ja.. maar wat weet ik niet Iets met een versleten kickstartrondsol(ding met die tandjes)? |
|
|
|
|
|
#25 (permalink) | |
|
KYMCO DRiVER
|
Quote:
hmmm damnz, ik heb hem echt pas een anderhalve week, kijk maar naar de posts hierboven.. en ik weet niet of MBV garantie geeft..__________________ |
|
|
|
|
|
|
#26 (permalink) |
|
Revolution70
|
Sjonge jonge je voelt toch zelf wel of je kickstart doorslipt of dat je cylinder geen druk opbouwt... als je cylinder geen weerstand meer heeft moet je electrische start ook als een malloot gaan terwijl je vliegwiel gewoon draait.
Zo'n vaart loopt het echter niet met een 4t. (zitten 4 zuigerveren en die kunnen nergens heen). Wat wel kan: kickstartrondsel los of lam, bougie los of lam, kop los of lam etc... Gebruik je fantasie. __________________ |
|
|
|
| Sponsored Links |