![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| 4 Takt en Injectie Scooter Tuning Het opvoeren van je 4-takt en injectie scooter |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#39 (permalink) |
|
SBO Crew
|
Gegroet mensen, ik heb nu een tijdje terug ook de poging gewaagd tot carter tuning van mijn speedfight...
Resultaat, betere gasreactie, veel meer toeren, iets meer trekkracht. Maybe dat iemand zijn mening over mijn 'dronkenmans*' freeswerk kan doen? *Afwerking is niet zo egaal zeg maar ![]() Meer info over mijn scooter... __________________ Last edited by Slome; 08-07-2003 at 23:39. |
|
|
|
|
#42 (permalink) | |
|
Then we have a deal?
|
Quote:
BEUN werk! (sorry)0?__________________ Last edited by B-M-F; 29-07-2003 at 15:11. |
|
|
|
|
|
#44 (permalink) | |
|
SBO Crew
|
Quote:
]Kom op mensen, post wat eigen foto's, ik wil ook harder gaan, en de afwerking maximaler maken, maar ik moet daarvoor wel voorbeelden hebben Al is het maar om te zien hoe het WEL had gemoeten...Wat betrefd het meer wegfreesen op de linkse onderste foto, kan je daar niet een paar cirkeltjes omheen plaatsen met paint ofzo, zodat ik weet waar percies? Moet ik het membraam soms nog dieper uitwerken? Deze heb ik al een paar mm dieper gelegd en de membraamstopper verder opengebogen zodat deze exact aansluit op de bodem. Ik ben namelijk van plan om binnen een week of 3 me blok weer eens te reviseren (voor de dagelijkse school tripjes die er weer aankomen) en gelijk me carters dan goed af te werken + polijsten. Die franse cartertuning lijkt mij iig uit den boze, ik heb niet echt zin om met decofon oid te gaan klooien, en de betrouwbaarheid van de lagers betwijfel ik ook ten zeerste... Mzzls Slome __________________ Last edited by Slome; 29-07-2003 at 21:42. |
|
|
|
|
|
#45 (permalink) | |
|
Het Licht !!!
|
Quote:
__________________ |
|
|
|
|
|
#46 (permalink) | |
|
SBO Crew
|
Quote:
Kwam er alleen weinig wijs uit, er staat alleen maar van makker dat je zo ziet wat er verbeterd moet worden, alleen is het dan wel zo handig om te weten waar je naar moet kijken . Intussen weet ik dat (me blok ligt weer open... Big-end + krukas lagers gaar) en heb de dremel al in hand gehad. Het is nu veel netter al de vorige keer, morgen ff het zaakje polijsten. Overigens heb ik 1 ding niet gemaakt zoals op de pica's in dat andere topic, Die 2 opvullingen onder de cilinder bij de achterste spoelpoort(en) heb ik laten zitten, omdat ik in mijn ogen denk dat het alleen maar nadeel geeft, mbt het doodvallen op de cilinder hemd. Maybe dat het wel beter is om ze wat meer te flowen, maar weghalen vind ik te overdreven. Meer cartervolume/ minder carterdruk...De randen bij het membraam (die richting de spoelpoorten) heb ik ook netjes afgerond, geflowd. Voor de rest ben ik eigenlijk best wel tevreden. Zoals al gezegd, morgen ga ik beginnen met de carters te polijsten, en de cilinder aan de onderkant te bewerken (ook naar idee van Makker/B-M-F) De zuiger moet er overigens ook aan geloven op die manier. Nu heb ik nog 1 vraagje voor jullie, wat is het nu ervan om de cilinder/zuiger net zo te maken als bij een Minarelli? Want ik denk dat het alleen is om meer mengsel door de achterste spoelpoort te brengen? andere reden kan ik niet bedenken... Mzzls Slome __________________ |
|
|
|
|
|
#47 (permalink) |
|
SBO Crew
|
Wat vinden jullie ervan?
Zo me carters liggen uit elkaar, gezien de vorige keer de carter tuning niet zo perfect afgewerkt werd bevonden
ben ik nog ff aan het hobbyen geweest , gelijk ff pica's gemaakt. Laat maar opmerkingen komen. Momenteel moet me krukas toch gereviseerd worden door kapotte big-end. Ze blijven toch nog wel even open liggen. Laat maar horen, dan kan ik nog het een en ander aanpassen.Check ook ff wat ik aan de zuiger/cilinder bij de achterste poort heb aangepast, . Onze monteurs vonden het beetje ZIEK IN ME HOOFD ACTIE ![]() Mzzls SLome __________________ |
|
|
|
|
#48 (permalink) |
|
blaat member
|
Gaat door al dat gefrees aan het carter en de onderkant van de cilinder de karterdruk niet ernstig omlaag? Mijn gevoel zegt dat je misschien wel meer wegfreest dan het verschil wat je krijgt door een krukas met volle wangen te nemen.
Misschien moet je het karter dan weer opvullen met epoxyzooi op andere plekken om het weer te compenseren? |
|
|
|
|
#49 (permalink) |
|
SBO Crew
|
Carter druk gaat een fractie omlaag, je haalt niet veel weg hoor, alleen vergroot je de ingang direct achter het membraam. Daardoor heb je iets meer mengsel wat naar binnen kan komen.
Defcon (of hoe je het ook schrijft) gebruik je alleen als er ergens loze ruimtes ontstaan buiten de flow om. __________________ |
|
|
|
|
#52 (permalink) | |
|
de RAAF
|
Quote:
__________________ |
|
|
|
|
|
#54 (permalink) |
|
Registered User
|
dat cilinder tunen werkt neem ik aan ook bij een peugeot fox 50cc std? wat zijn de voordelen hiervan?
waarme kan ik het het beste doen, metaalvijlen en metaalzaagje? en welke zuiger kan ik dan heb best gebruiken? alvast bedankt Last edited by FoxRacing; 13-02-2004 at 14:52. |
|
|