![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| 4 Takt en Injectie Scooter Tuning Het opvoeren van je 4-takt en injectie scooter |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#66 (permalink) |
|
Registered User
|
Heej mensen, ik zie op de laatste paar foto's dat mensen bezig zijn met de inlaat te tunen van hun carter, maar bij hun zit de krukas er nog in... Kom je er zo wel goed bij?
Mij lijkt het toch makkelijker om de carters te splitten, of lukt het zo ook? Groeten ![]() |
|
|
|
|
#68 (permalink) |
|
Registered User
|
Ik heb nog even een vraag over die cilinder tuning. Er staat boven die afbeelding dat het voor elke Peugeot cilinder geldt, dus ook voor DR 70cc AC neem ik aan
![]() Alleen lig het het hemd van de DR al gelijk met de inlaatpoorten. Hier hoef ik dus niets meer aan te doen? Ook zit er bij de DR niet dat 'ovale gat' in het linker hemd. Het linker hemd is bij de DR gelijk aan de rechter (zonder gat dus). Maar het linker hemd moet ik dus gewoon omlaag dremelen, en die ronde vorm erin maken in het midden (zoals te zien op de 'aangepast' afbeelding)? En hoe hoog moet ik deze stompjes dan laten (richtlijn)? Alvast bedankt ![]() |
|
|
|
|
#70 (permalink) | |
|
Registered User
|
Quote:
VOEGT LEKKER VEEL TOE IN DIT TOPIC __________________ |
|
|
|
|
|
#71 (permalink) | |
|
Banned
|
Quote:
ik laat die "stompjes" op ongeveer de helft (5/6 mm) rond aflopen. of het goed gaat nog geen idee maar we zullen zien . als jij met je dr bezig gaat moet je volgensmij ook je zuiger aanpassen, zoals daaronder al staat (ik heb al een vertex zuiger dus dat kan ik niet proberen) |
|
|
|
|
|
#72 (permalink) | |
|
Do I make U horny ?
|
Quote:
Ik zie nog steeds dat de inlaat kanalen met een Dremel gedaan worden... Je kan het beste "eerst" met een 4-kante vijl bezig gaan, en daarna de wanden afwerken met een frees! (is veel netter) vaak is het erg rommelig zoals op deze boven staande foto's. __________________ |
|
|
|
|
|
#80 (permalink) |
|
Registered User
|
Vario Blokkering peugeot verwijderen!
ik ga dit doen alleen 1 vraagje ze zeggen dat dan de topsnelheid hoger word weet iemand hoeveel hoger???? kheb nu dan nog standaard scoot (peugeot squab) dus wil graag weten wat de gevolgen zijn als ik die blokkering eruit haal!
Alvast bedankt! __________________ |
|
|
|
|
#82 (permalink) | |
|
Hengelow!!
|
Quote:
![]() __________________ |
|
|
|
|
|
#83 (permalink) |
|
Registered User
|
heb net dit topic doorgelezen, zie hier alleen maar gebabbel over mhr-r en dan aanpassen, maar wanneer heeft het nou zin om die inlaat te vergroten?
Ik heb zelf een metrakit giet 70cc met 17.5mm en yasr denk niet dat het dan veel zin heeft? Vooral omdat ik nog standaard membraam heb . Of toch wel? ![]() |
|
|
|
|
#84 (permalink) |
|
heb nu sr
|
hoe kun je het beste je carter tunen? en hoeveel mm moet de brug nou?
welke gereed schappen kun je het beste gebruiken? wil ik graag ff wete want ben ik ook van plan. is er ook een manier om cilinders van andere scooter merken er op te plaatsen? hoe dan? alvast bedankt voor het antwoord andy __________________ |
|
|
|
|
#86 (permalink) | |
|
peusjo tjoening
|
Quote:
![]() //edit sorry, beetje offtopic volges mij |
|
|
|
|
|
#87 (permalink) |
|
speedy "flies"
|
Ga denk binnenkort ook m'n inlaat bijwerken.
Heb k het nou goed begrepen eerst bijvijlen en daarna pas met dremel gaan fresen of een ander soort techniekje..... ... en dan nog iets, wat kun je nog meer aan je scoot verbeteren met tools zonder extra aankopen te doen? |
|
|
|
|
#88 (permalink) |
|
.:SPEEDfight 2:.
|
Je kan denk ik beter eerst gaan dremelen en dan alles netjes afwerken met een vijl omdat je het met een vijl gewoon egaler en mooier krijgt met een dremel krijg je al gauw hobbels etc. erin.
__________________ Last edited by blueneonlight; 20-08-2005 at 12:36. |
|
|
|
|
#90 (permalink) |
|
Registered User
|
zou je miss de fotos ook ff naar mij willen sturen janminerva@hotmail.com met vr gr jan
|
|
|