![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#841 (permalink) |
|
100% BANAAAAN
|
wil binnen kort me eerste digitale cam aan schaffen en dacht zelf aan de panasonic lumix dmc fz18
Dacht dat dat wel een mooi toestel was om mee te beginnen iemand wat meer info over dit toestel |
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#842 (permalink) | |
|
|
Quote:
mooi op iso 100, en de rest moet je dan ff testne. __________________ |
|
|
|
|
|
#843 (permalink) |
|
DE EMHAER BOY!
|
18-55 / ISO 100 / Diafragma tussen de 2.5 en de 4.0 houden denks ?
Want dat is toch maar het "Vage" achter het geselecteerde deel als je snapt wat ik bedoel. Hoe hoger de diafragma hoe langer de sluitertijd ? (Want dan word de cirkel waarin alles scherp is kleiner ?) __________________ |
|
|
|
|
#845 (permalink) | |
|
Banned
|
Jij, Best zielig...
![]() Quote:
Tot aan sluitertijd 1/10 kan je met gemak uit de hand schieten.Probeer eens: ISO400, stand P op je camera. Bij P gebruik je een vast diafragma getal die je zelf in stelt en je camera zoekt er dan de juiste sluitertijd bij. |
|
|
|
|
|
#847 (permalink) |
|
NX speed slider
|
hey boijt,
Ik vindt het alleen raar dat je met nikon en canon schiet ? al moet ik zeggen dat die d80 erg lekker schiet ( ook makelijk mooie foto,s maken)! ik ben wle benieuwd , waarom je en nikon en canon hebt. en niet bevoordbeeld voor een d200 of d300 of 40d of 5d kiest ? (prijs kaartje uitsgelsoten aangezien je toch 2 body,s hebt zou je op zelfde ongveer uit komen denks) Schiet zelf met 40d ,maar me broer heeft d80; dus vandaar ben ik wel benieuwd naar je standpunt om met 2 camera,s te werken en ook emt lenzen etc. Greets, youri |
|
|
|
|
#848 (permalink) | ||
|
Banned
|
Quote:
Quote:
D300, D5 etc zijn allemaal leuke camera's maar toch nog erg prijzig. En waarom 2 body's? ... Er is niets onhandiger dan niet de juiste lens hebben voor het moment. Als ik tijdens een sprint bijvoorbeeld op lange afstand iets moet schieten dan staat mijn 400D er met tele zoom lens. Is er kort daarna een val partij of wat dan ook wat ik niet kan redden met 70mm, heb ik de D80 met 18-70 lens bij de hand. Op die manier zul je niet veel spontane momenten missen. |
||
|
|
|
|
#850 (permalink) |
|
NX speed slider
|
hey boijt,
Je 2 body,s snap ik inderdaad wel , zo heb ik al loopen denke aan een 450d naats me 40d. ja nu snap ik het wel als je super cheap kan krijgen , wy not! ik zelf schiet van actie foto,s op grootere afstand , dus heb vaak maar 1 body nodig! en telelens. maar snap je punt nu! greets, youri zoon |
|
|
|
|
#851 (permalink) |
|
voorheen foxrider:P
|
Even een vraagje:
Ik zou graag eens willen oefenen met het maken van HDR foto's. Nu lees ik dat je hiervoor de belichting moet instellen. Nu heb ik even lopen zoeken en spelen met mijn canon 400d, maar ik krijg alles voor mekaar (iso, wb, diafragma, sluitertijd etc), maar ik kan nergens mijn belichting instellen. In de M stand zag ik dat de belichting veranderd zodra ik het diafragma verander, maar ik wil de belichting kunnen veranderen zonder dat mijn andere instellingen veranderen. Hebben jullie verder nog tips mbt HDR. ik dacht zelf aan een lage iso, redelijk groot diafragma + sluitertijd hoog en dan van meerdere punten / objecten een 5tal foto's maken met elke keer andere belichting. Zoiets als wat deze gozer heeft gedaan: http://www.dutchphotozone.nl/viewtop...fc18898dd9a255 ![]() __________________ |
|
|
|
|
#852 (permalink) | |
|
Banned
|
Quote:
BKT zorgt ervoor dat je 3 (of 5) fotos hebt, 1 met goede belichting, 1 onderbelicht (-2ev) en 1 over belicht (+2ev). Met photomatix kan je vrij gemakkelijk een HDR foto maken. Om het écht mooi te krijgen moet je fotoshop gebruiken en elke afbeelding apart aanpassen. Daar heb ik zelf nog niets mee gedaan.' Een Photomatix voorbeeld: Origineel -VS- HDR Voor HDR fotos is het wel 100% noodzakelijk dat je 3 de zelfde foto's hebt maar met verschillende belichtingen. Anders zul je veel rare lijnen lijnen krijgen in de HDR foto. Je moet dus een statief gebruiken. Ook kan ik je nog aanraden om de fotos te schieten op ISO100 (of lager). Je gebruikt toch een statief dus daarom gewoon lekker lang belichten. Na het omzetten naar een HDR foto zal je ruis toenemen, dus begin met zo min mogelijk ruis. |
|
|
|
|
|
#853 (permalink) |
|
|
Ik ben er inmiddels achter hoe die functie werkt, dus dat wordt morgen schieten. Heb al even gerommeld met photomatix en ik vind het nu al leuk
![]() Echter kan ik nog steeds niet vinden hoe je simpelweg de belichting kan veranderen, irritant (al heb ik dit nu niet nodig ivm autobracketing)Overigens las ik dat je ook van 1 foto (RAW) een HDR foto kan maken (tutorial), wat natuurlijk erg handig kan zijn voor foto's met bewegende objecten! 1 piepklein vraagje nog BojT, ik krijg nu JPG foto's op mijn computer, hoe krijg ik RAW foto's :$? *edit: gevonden ![]() __________________ Last edited by Baasje!; 19-07-2008 at 20:49. |
|
|
|
|
#855 (permalink) |
|
|
Het hoeft niet perse 3 foto's te zijn, je kan er ook meerdere nemen, die uiteraard het effect beinvloeden.
Als ik mijn canon aanzet: - Stand M - Menu - 2 setting in het menu - AEB selecteren, dat is de bracketing. en die dan naar gelang instellen, mijne gaat tot -2 en +2 __________________ |
|
|
|
|
#856 (permalink) |
|
|
Dat heb ik gedaan, maar:
Hij staat standaard niet op 0, maar op 0.6. Als ik die functie aanzet maakt die eerst een foto op 0.6, daarna op -1.4 en als laatst op 2.6. Echter, je moet hem toch kunnen instellen dat die bijvoorbeeld op belichting 0 of voor mijn part -2.0 begint? __________________ |
|
|
|
|
#858 (permalink) | |
|
Banned
|
Quote:
Wat nuttige informatie: http://raym.deds.nl/instellingen%20canon%20350d.html Qua EV waardes maakt het niet heel veel uit. Zolang de verschillen maar gelijk zijn. |
|
|
|
|
|
#859 (permalink) |
|
|
Thanks voor de tip, nu lees ik dit...
"Wat je wel even moet weten, is dat Windows RAW-foto`s niet herkend!. Lastig, nee hoor,zeker niet als je even een Cardreader koopt van een paar euro. Ik raad zowiezo aan dit te gebruiken boven je camera aan te sluiten op de computer, daar kan je camera alleen maar stuk van gaan (sprak hij uit eigen ervaring). Heb je een cardreader, CF-kaartje erin en in je usb-poort steken, je ziet nu allemaalCR2-bestanden. Dit zijn je RAW-bestanden...." In hoeverre is dit waar, ik heb geen cardreader ![]() __________________ |
|
|
|
|
#861 (permalink) |
|
|
Mijn eerste HDR probeersel, ik heb een flinke hoeveelheid foto's gemaakt van oa hoogovens en bootjes @ IJmuiden, daar zal ik binnenkort eens wat van laten zien!
![]() Vind hem zelf best gaaf, alleen jammer dat ik niet precies in het midden kon staan, omdat er dan een bord in de weg zat:/ __________________ |
|
|