![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#31 (permalink) | |
|
slaat kant noch wal
|
Quote:
En ik doe mezelf geen lol als ik daarmee stop, dus waarom zou ik hier mee stoppen? __________________ |
|
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#36 (permalink) |
|
slaat kant noch wal
|
Wat geld een jaar of 6 geleden in een fonds gestopt (ik geloof Robeco), na een paar jaar mee gestopt. Percentages vielen tegen tov het risico, met een spaarrekening kom je even ver. Aandelen kunnen wel rendabel zijn maar dan moet je met grotere volumes werken en er bovenop zitten en laat ik dat net nu beide niet kunnen
De uren die je in het bijhouden van je aandelen stopt kan je beter een bijbaantje van nemen, levert meer op.jaja typo __________________ |
|
|
|
|
|
#39 (permalink) | |
|
euner
|
Quote:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#42 (permalink) | |
|
euner
|
ben je ingelogd via de site? daar staat als het goed is een kopje beleggen
![]() Quote:
Een spaarrekening is echt minimaal, als mensen zich er een beetje in verdiepen is het niet zo moeilijk (wel veel risico natuurlijk ) maarja dat is ieder voor zich |
|
|
|
|
|
|
#47 (permalink) | |
|
www.vk-tuning.tk
|
Quote:
als de economie slecht gaat, worden veel grote klussen aangenomen onder de prijs dat t winstgevend is voor een bedrijf, staar je hier dus niet dood op ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
|
#48 (permalink) |
|
Registered User
|
Het zal inmiddels wel duidelijk zijn dat de ouders van robinsr50 geld hebben gestoken in een van de vele fondsen. Hier wordt vooraf vaak een bepaalde rentegarantie gegeven.
Ik zelf heb niet echt iets aan fondsen, omdat ik zoals de meeste hier denk ik simpelweg te weinig 'vrij' kapitaal heb om te investeren. Wat ik wel veel heb gedaan en nu nog af en toe doet is het kopen/schrijven van opties. Hier heb je een veel kleiner beginbedrag voor nodig en je kunt er een ontzettend hoog rendement uit halen. Zelf heb ik met opties op Ahold en Tomtom veel verdiend. En dan moet je denken aan bedragen boven de 5000 euro. Pure winst; transactiekosten, kosten van de opties e.d. zij daar al vanaf getrokken. |
|
|
|
|
|
#50 (permalink) | |
|
Registered User
|
Quote:
een spaarrekening heeft echt totaal geen zin, als je 2 a 3 % rente krijgt, gaat er 1 a 2 % inflatie af per jaar, maw je houd bijna niks over ![]() als je gewoon een beetje de markt volgt, of je gaat gewoon in een standaard fonds, en neemt wat staatsobligaties ivm het lage risico, heb je een leuk rendement, en loop je zowat geen risico. __________________ |
|
|
|
|
|
|
#52 (permalink) |
|
Registered User
|
niet elk bedrijf keert winst uit in dividend hoor,
moet je ook niet willen, soms is het veel beter als het bedrijf de winst gebruikt om het bedrijf te laten groeien, zodat je aandelen later bij verkoop meer waard worden. dividend is gewoon een soort warmhoudertje, ookal kan het natuurlijk wel lekker zijn, op de korte termijn. __________________ |
|
|
|
|
|
#53 (permalink) |
|
Registered User
|
Pkroes heeft wel gelijk. Kom je in elk basisboek bedrijfseconomie tegen.
Maar in de praktijk werkt het natuurlijk anders. De meeste multionationals geven preferente aandelen uit, die dan in handen zijn van een select groepje, die op die manier de koers kan bepalen. |
|
|
|
|
|
#55 (permalink) | |
|
Registered User
|
Quote:
Wat wel waar is, is dat een bedrijf dividend kan uitkeren als ze winst hebben gemaakt, maar dat gebeurt ook niet altijd. Soms keren bedrijven zelfs dividend uit, terwijl ze geen winst hebben gemaakt en het aandeel gedaald is, gewoon om aandeelhouders tevreden te stellen. |
|
|
|
|
|
|
#56 (permalink) |
|
Michel
|
ik zit er ook wel aan te denken om dit te gaan doen.
Gewoon eerst met een klein bedrag beginnen en kijken of ik er een beetje uit kom. Maar hoe doen jullie dat met verkopen? Verkopen jullie de aandelen ook als het aandeel in waarde is gestegen of houden jullie het gewoon een bepaalde tijd? En hoe zit het met obligaties? Ik weet wel hoe het ongeveer vanuit de theorie werkt, maar is het in de praktijk ook rendabel? |
|
|
|
|
|
#57 (permalink) |
|
Registered User
|
www.iex.nl
Hier kan je eerst oefenen met een schaduwportefeuille, tegen echte beurskoersen, met 100.000 euro. Moet je even bij het beursspel kijken. |
|
|
|