![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#181 (permalink) |
|
Registered User
|
Ik zorg er altijd voor dat ik om de 2 / 2,5 uur een maaltijd neem en sla er nooit een over. Bovendien is het belangrijk om gevarieerd te eten zodat je lichaam niet "gewend" raakt aan een bepaald soort voedsel.
Je gedachtengang over eiwitten klopt ook niet helemaal. Eiwitten zijn op te splitsen in plantaardige en dierlijke eiwitten. Je lichaam heeft behoefte aan beiden. Dan heb je nog de verschillende soorten eiwitconcentraties waarvan Whey-eiwitten de hoogste eiwitopname heeft. Echter moet je wel opletten dat je Whey koopt met de juiste zuiverheidsgraad. De reden dat Bertje vraagt of je magere kwark voor het slapen gaan neemt heeft met het feit te maken dat magere kwark vol eiwitten zit die je lichaam langzaam opneemt. De magere kwark zorgt er dus voor dat je voldoende eiwitten hebt voor de nacht. Bij het wakker worden heeft je lichaam weer sterk behoefte aan eiwitten,koolhydraten en niet te vergeten goede vetten. Daarom ben ik van mening dat een goed ontbijt een van de belangrijkste maaltijden is op een dag. |
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#182 (permalink) |
|
Registered User
|
Vergeten erbij te zetten is dat ik er whey-proteine heb neergezet. Maar momenteel gebruik ik pro80.
Maar dat weet ik allemaal, dat verhaal van die langzaam opneembare en snel opneembare eiwitten. Daarom neem ik ieder geval voor het slapen nog een pro80 en geen whey(die ik ook thuis heb). En kwark neem ik niet meer omdat het me strot beetje uitkwam na maanden het te eten. En dat van dat ontbijt ben ik met je eens. Dat is ook wel fout. Je lichaam zal heus niet wennen aan je voeding. Last edited by beta-rider; 30-05-2007 at 21:28. |
|
|
|
|
#187 (permalink) |
|
vuole un
|
Nou kijk, het is je eigen keuze, als jij wilt afvallen en je bent zwaar in de cut, maar je gaat toch bier zitten happen, sja, dan neem je dus toch weer voeding die niet goed voor jezelf is. Dan zul je of nog meer moeten cutten overdag om dat te compenseren of meer bewegen of whatever. Je helpt jezelf er iig niet mee.
Als je in de bulk zit bv. maakt af en toe een biertje of patatje niet zo heel denderend veel uit... __________________ |
|
|
|
|
#190 (permalink) | |
|
beastly powerlifter
|
Quote:
Een patatje of zak chips gaat er altijd wel in ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
#193 (permalink) |
|
Registered User
|
ik weet niet wat het is maar ik ga nu maand 6 in van trainen (jan begonnen) en ik heb het idee dat mn 'spiermassa' lichtelijk afneemt of iig gelijkblijft.
nu kan het dat ik eraan gewend raak maar toch is het vreemd. ook is mn kracht iets minder geworden heb ik het idee. is dit normaal rond de 5e maand al? |
|
|
|
|
#195 (permalink) |
|
push it to the limit
|
nee! Misschien andere training -en voedingsschema?
Ik heb net striae bij m'n rechterborst ontdekt Op dezelfde plek als links, een week terug had ik dit niet. Maar het vreemde is dat ik al 2 weken niet meer heb getraind en de komende 3 weken ook niet zal trainen. Is het normaal dat ik nog iets doorgroei? ![]() Mja, na 3-4 weekjes ga ik weer VIES HARD knallen, niet normaal !__________________ |
|
|
|
|
#196 (permalink) | |
|
Why so serious?
|
Quote:
Chips? Ik denk al een paar jaar niet meer gegeten . Patat heel soms, die paar keer per jaar dat ik uit eten ga.__________________ |
|
|
|
|
|
#197 (permalink) |
|
Jack & Jones slut
|
Zo mijn cardio avondje weer gehad, 1200 kcal verbrand met 55 min cardio.
Dat is dan 30 min fietsen, 15 min crosstrainer, en dan mijn been/buikspier oefeningen, en dan weer 10 min fietsen. Morgen weer krachtschema pakken. Wil graag wat vet kwijt en spiermassa er bij kweken. Heb toch nog wel vet op me buik wat ik eraf wil hebben. Dus heb ik voor mezelf afgesproken geen bier meer te drinken in ieder geval de maand juni, en als het niet te zwaar is dan doorzetten. Weeg nu ongeveer 84 kilo @ 1,87 meter met een vetpercentage van 18%. __________________ |
|
|
|
|
#199 (permalink) |
|
Jack & Jones slut
|
Mensen nog tips om mijn spieren betere groei te kunnen geven?
Wat kan ik het best eten voor of na mijn training, is dit per persoon verschillend? Ik drink nu wat vaker melk op een dag, en probeer eigenlijk altijd na het eten een bakje kwark (0% vet) weg te werken ![]() __________________ |
|
|
|
|
#200 (permalink) |
|
Registered User
|
Zowiezo als je voor vetverbranding gaat, gezien je 18%, moet je zeker binnen 3 kwartier voor je cardio niet gaan eten. Of je eerst nog kt doet zou het wel kunnen. Een whey-shake na je training. En een bak kwark voor het slapen gaan. En ik zou is kijken wat je allemaal binnen krijgt. Weinig kh en veel eiwitten heb je nodig.
Mijn stats nu op dit moment: 88 kg -1.80m ,bf rond 13. Ben maandje geleden teruggevallen van 91kg naar 84.5 in slechts 4dagen. Nu na 3,5 weken weer op 88kg en hoop snel weer over de 90 te zitten. Last edited by beta-rider; 31-05-2007 at 23:10. |
|
|
|
|
#201 (permalink) |
|
Jack & Jones slut
|
Hmm ik eet nu meestal wel een half uur voor mijn cardio training, dit kan ik beter niet doen dus? En wat bedoel je met " kt " ?
Ik eet nu eigenlijk op een dag 5 boterhammen appel&sinasappel. En drink veel water. Wat zijn echt dingen die veel eiwitten bevatten? Volgens mij moet ik wel anders gaan eten, en scheelt dit aardig wat. __________________ |
|
|
|
|
#202 (permalink) |
|
Registered User
|
Bert, je eet veel te weinig waardoor je lichaam naar verloop van tijd in spaarstand raakt. Je lichaam gaat overleven op de calorien die jij binnenkrijgt terwijl je er veel meer nodig hebt.
Bereken aan de hand van je vetvrije massa je onderhoud. Aan de hand van de gegeven calorien die jou lichaam nodig heeft stel je een voedingsschema samen waarin je om de 2/2,5 uur een goede maaltijd binnenkrijgt zodat je lichaam moet gaan werken, oftewel je stofwisseling zal omhoog gaan. Een goed voedingsschema moet uiteraard wel bestaan uit de juiste verhoudingen eiwitten,koolhydraten en vetten. Een sinaasappel moet je dus niet zien als een maaltijd. De methode die mij goed bevalt is het verschil in calorien maken door middel van cardio, maar er zijn natuurlijk meerdere methodes. Mijn trainingen plan ik altijd zo in dat ik 1,5 uur voordat ik ga trainen een goede maaltijd heb genuttigd. Mijn Whey + Dextrose neem ik 25 minuten voordat ik ga trainen en dezelfde Whey + Dextrose neem ik meteen na mijn training. Een half uur na mijn training zorg ik er weer voor dat ik een goede maaltijd nuttig. Producten waar veel eiwitten inzitten zijn bijvoorbeeld kipfilet, kalkoenfilet, tonijn, eieren, whey, magere kwark. Wat veel mensen vergeten, maar wat erg belangrijk is, zijn de goede vetten. Deze vetten kan je bijvoorbeeld halen uit lijnzaadolie, verschillende vissoorten, olijfolie, biefstuk etc. Last edited by bluewhiteaerox; 01-06-2007 at 07:56. |
|
|