![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| Tuning voor gevorderden. Discussies en theorieën (minimaal 10 posts). |
![]() |
|
|
LinkBack (1) | Thread Tools |
|
|
#662 (permalink) |
|
6.62s - 150m
|
Hij heeft hier ook een projectpagina op het forum. overigens beetje dom om zulke dikke naaldlagers te monteren voor je secundaire vertandingsas als er ook gewoon setjes zijn met een passend lager. maargoed wel leuk allemaal, maargoed het is wel een kwestie van het gereedschap hebben.
__________________ |
|
|
|
|
|
#665 (permalink) | |
|
Ronny Himself
|
Quote:
ben ze niet tegengekomen? Dat hij hier project paginaS heeft weet ik. ik vond het hier wel passen. __________________ |
|
|
|
|
|
|
#666 (permalink) |
|
Senior Member
|
waarschijnlijk bedoelt ie dat deze meneer het hele blok op de kop haalt maar uiteindelijk net zo veel scoort als een ander met een std blok.. dus dit is een leuke hobby als je niks te doen hebt , maar als je dan net zo veel scoort als een ander sla je dus met je creaties de plank net mis.. ik zelf ga ook niet extreem cartertuning meer doen aan mijn blokken , standaard blok is zeer goed , en persoonlijk ben ik er ook niet van overtuigt dat glijbanen enz. helpen. belangrijker zijn carterdruk , en op welke waardes je je zooi zet , en net zo belangrijk is de keuze van uitlaat.. __________________ |
|
|
|
|
|
#670 (permalink) |
|
Who needs NOS ?
|
- drastisch aanpassen hemd -> zelfde vermogen, meer slijtage
- aanpassen zuigerhemd -> zie bovenstaand - gaar aanpassen uitlaatpoort -> loopt een hoop vermogen mis - overtollig gebruik vloeibare pakking -> vervuiling blok en beunhaasstijl - Slechte overgang maken in adapter voor kartcarb -> loopt vermogen mis Nogmaals, respect voor zijn werk maar jammer van bovenstaande punten. __________________ |
|
|
|
|
|
#672 (permalink) | |
|
Fabio
|
Quote:
ook betekent dit dat je een powerband hebt van 200 toeren ( zoals je zelf beschrijft ) misschien is het dan beter dat je eerst leert je brommer netjes klaar te maken, ipv een leuk vermogen scoren wat maar 2 rondes stand houdt... mvg (niet aanvallend bedoelt ) __________________ |
|
|
|
|
|
|
#675 (permalink) | |
|
Fred Motoren Crew!
|
Quote:
Maar symetrie tussen de linker en de rechtercarterhelft zijn imo belangrijk voor een gelijke/symetrische vulling in de cilinder.__________________ |
|
|
|
|
|
|
#683 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Quote:
het mengsel word grotendeels eerst door de zuiger aangezogen , waarbij de vullingsgraad belangrijker is dan de symmetrie , daarna komt pas de zuiger naarbeneden waardoor de brandstof door de poorten gaat ,en op DAT moment zal er idd wat verstoring zijn ,maar dat blijkt dus in de praktijk geen probleem te zijn. MAAR , Aprilia bijvoorbeeld (jan Thiel) heeft daar ook over nagedacht en ontwikkelde een blok waarbij de schijf op de achterkant van het blok zit , en dus ongeveer op de plek waar een membraanhuis normaal ook zit. dus dat is de nieuwe kant van dit verhaal. en dit is uiteraard een stuk gunstiger (in theorie) ook zijn er vroeger meerdere blokken DUBBEL roterend geweest , symmetrie dus weer gelijk. verder ben ik niet van mening dat een niet symetrisch carter dusdanige storingen zal geven dat het vermogensverlies zal geven , of heel minimaal (echt minimaal) en dat dat niet opweegt tegen de stroming door word veroorzaakt door onderdruk/overdruk.. zo zie ik het iig.. __________________ |
|
|
|
|
|
|
#684 (permalink) |
|
ScaR ?
|
Ik snap idd wat je bedoelt, maar toch lees / hoor ik af en toe theoriën dat @ 13000 / 14000 toeren het misschien wel 1 constante stroom van membraan naar spoelers is en dat de membraankleppen niet eens meer tijd hebben om te sluiten.
( Ik moet ook niet alles geloven wat ik lees / hoor, maar zolang er niet bewezen is dat dit niet zo is lijkt dit me wel iets om rekening mee te houden )Anyway, als dit dus een constante stroom zou zijn dan zou je imo toch wel last krijgen van een assymetrische vulling? Verder weet ik ook totaal niet hoe het mengsel zich gedraagt binnen in het blok, maar ik kan me wel voorstellen dat een assymetrische vulling (minimaal) wat kan schelen. Om maar even grofweg te zeggen: het lijkt mij dat het niet 'ideaal' is als je de ene kant van het carter helemaal 'flowed' en de andere kant juist helemaal hoekig laat. Maar dit is natuurlijk weer allemaal theorie en praktijk (testbank) laat vaak zien dat dit niet altijd klopt ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
#685 (permalink) |
|
Senior Member
|
mja , als het een contstante stroom zou zijn lijkt het mij dat je dan ook geen carterdruk opbouwt..
en bovendien zuigt de zuiger ,en niet de spoelpoorten (teminste niet zoveel als de zuiger zelf , en ook maar heel even als de uitlaatpoort en spoelpoort beide los staan) __________________ |
|
|
|