![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| Tuning voor gevorderden. Discussies en theorieën (minimaal 10 posts). |
![]() |
|
|
LinkBack (1) | Thread Tools |
|
|
#31 (permalink) |
|
Searching hp's
|
Precies vorm van bekwaamheid komt hier ook bij kijken. Iedereen denkt/speculeert hier altijd over, de dikte van de olie ( of het nou synthetisch is ) bepaald uiteindelijk ook wat voor invloed het kan hebben tegenover het mengsel/carter verhaal.
__________________ |
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#32 (permalink) |
|
Sprint Team Zeeland
|
hoi
ik ben bezig met mijn carters te bewerken maar aangezien ik geen defcon hier in de buurt te pakken kan krijgen. het zou toch ook gewoon met dit kunnen? dit is volgens mij ook gewoon kneedbaar staal. ps die zwarte in dat buisje van bison konden ze niet meer bestellen ofzow iets graag reactie's ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
#38 (permalink) | |
|
Sprint Team Zeeland
|
Quote:
ik heb het eerst geschuurd met 150 vet grof. en daarna nog eens met 100. ik zal zo de foto's posten effe comment leveren![]() nou hier de foto's het carter is nog gered want, de vorige eigenaar had er maar een puinzooi van gemaakt!! ![]() ![]() ![]() ![]() barst los! dit is mijn eerste carter he ![]() __________________ Last edited by orrie!; 19-04-2007 at 21:52. |
|
|
|
|
|
|
#40 (permalink) |
|
Sprint Team Zeeland
|
nou tom
![]() het carter was max tuned op een manston en die poorten waren grooter dan de speed, en de vorige eigenaar had het bijna haaks op elkaar overlaten lopen. en dat heb ik nu verholpen dus echt waar een hele verbetering maar voor de rest goed gekeurd of niet?__________________ |
|
|
|
|
|
#45 (permalink) |
|
VST Tuner
|
nou ik zal je zeggen. je hebt opzich gelijk
maar de meesten vatten alles op als commentaar mischien kom ik arrogant over maar ik zou niet zeggen dat het goed zit om lief gevonden te worden terwijl het imo niet goed is. iets wat veel mensen niet snappen en liever elkaars kontjes schoon kussen.maar ik heb wat jij nu hebt gedaan ook 2 keer gedaan. et was ellende. je kan het nooit super strak over laten lopen ondat de devcon dan onder spanning komt te staan met aandraaien van de cil waardoor die troep weer loskomt enz (nu gaan er mensen zeggen niet goed gedaan) . maar ik ben zoiezo al tegen het gebruik van devcon in een carter. ik had het carter gewoon verkocht als een manston carter of met iemand geruilt tegen een std carter. kan een hoop ellende schelen en kan je het carter presies maken zoals je het wilt zonder dat plak spul. __________________ |
|
|
|
|
|
#46 (permalink) | |
|
Fred Motoren Crew!
|
Quote:
Je houdt niet van devcon in het carter? Vertel me eens wat er mis mee is dan? Ik heb het in diverse carters gegoten...en ken zelf een goede tuner die het in misschien wel meer dan 100 carters heeft gegooid. Ik heb het nog nooit mis zien gaan, of gehoord dat het is losgelaten oid. Als je het goed gebruikt is het prima spul, en als je geen geldboom in je achteruin hebt staan, of een rijke oom hebt ofzo, dan is vloeibaar metaal in dit geval een prima oplossing lijkt me zo... ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
|
#47 (permalink) | |
|
KX -maximembert
|
Quote:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#48 (permalink) |
|
Sprint Team Zeeland
|
oke ik snap VST zijn stampunt maar ik had het toch niet verkocht aangezien het behoorlijk kort dag was en dit een goed kope en een goeie oplossing was heb ik dit gedaan
en je kunt met devcon wel alle kleine oneffe heden weg halen en dat gaat jou nooit 100 lukken of je moet een week gaan lopen schuren ![]() maar genoeg gezeurt over me carter het is belangerijker hij draaid ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
#52 (permalink) | |
|
VST Tuner
|
Quote:
ik heb het over een 2e hands carter ja compleet leeg. kun je toch zo zien of het nog een goede is of niet??? dan gooi je er een parelstraalbeurtje van 30 euro tegenaan hebje een vers carter die je perfect kan aanpassen op een speed. het is anders als het ding bijv voor een stage 6 cyl gehakt is. dan kun je het carter nog wel gebruiken voor een speed. maar ik vind dit een enorme beunoplossing. kdenk datje het daar tog wel mee eens bent?? ik houd niet van devcon omdat het niet nodig is ik heb vroeger dat spul ookwel gebruikt maar vind het vooral voor klanten niks omdat 'als' het los laat ik het carter opnieuw moet doen verder kun je er best leuke dingen mee doen ja. __________________ |
|
|
|
|
|
|
#53 (permalink) | |
|
KX -maximembert
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#56 (permalink) | |
|
Fred Motoren Crew!
|
Quote:
Wat is nu precies je vraag? Je kan de binnenkant uiteraard achteraf stralen, maar dit is in mijn ogen meer voor de optische tuning. Ik heb het ook altijd gedaan omdat je goed kan zien of er nog ergens oneffenheden inzitten als je de binnenkant straalt. Dan schuurde ik het weer op, dan straalde ik het weer, en dan totdat het er |