Het Scooter Forum by Scooterforum.net  

Welcome to the Scooter Forum.
Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races.
Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands.
Use this to search our site:
Google

Go Back   Het Scooter Forum by Scooterforum.net > Scooters > Tuning voor gevorderden.

Tuning voor gevorderden. Discussies en theorieën (minimaal 10 posts).

Forum Sponsors
Hier adverteren?

Reply

LinkBack (1) Thread Tools
Old 07-04-2007, 21:54   #31 (permalink)
Searching hp's

Matthew.'s Avatar

Quote:
Originally Posted by MHRntt View Post
ligt eraan wat voor olie je gebruikt, als ik me carter open maak (ook als deze al tijdje stil staat) zit er een filmlaag van de olie in.

@ dennis001: Zie msn gesrpek
Precies vorm van bekwaamheid komt hier ook bij kijken. Iedereen denkt/speculeert hier altijd over, de dikte van de olie ( of het nou synthetisch is ) bepaald uiteindelijk ook wat voor invloed het kan hebben tegenover het mengsel/carter verhaal.

Old 19-04-2007, 09:44   #32 (permalink)
Sprint Team Zeeland

orrie!'s Avatar

hoi
ik ben bezig met mijn carters te bewerken maar aangezien ik geen defcon hier in de buurt te pakken kan krijgen.
het zou toch ook gewoon met dit kunnen? dit is volgens mij ook gewoon kneedbaar staal.

ps die zwarte in dat buisje van bison konden ze niet meer bestellen ofzow iets
graag reactie's

Old 19-04-2007, 12:44   #33 (permalink)
Evo To Tha Bone

Bart@Sp's Avatar

ik heb er ook wel eens een carter mee dicht gemaakt, vond het wel ok spul.

echte mannen knallen evo
Bart@Sp is nu online   Reply With Quote
Old 19-04-2007, 12:52   #34 (permalink)
BMW-Alpinweiss II

Shane's Avatar

Send a message via MSN to Shane
Ik heb ze beide gehad.. en dast zwarte buisje zeg maar van bison.. die werkt toch lekkerder

Old 19-04-2007, 12:55   #35 (permalink)
TKTuning? PM!

Tom.#86's Avatar

Die van de foto werkt gewoon prima. Ook een poos mee gereden in me blok. Nu heb ik jbweld in zitten. Ook dat werkt wel goed.

Tom.#86 is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2007, 17:49   #36 (permalink)
Sprint Team Zeeland

orrie!'s Avatar

ha gelukkig
moet ik het eerst wat ruwer op schuren dan?

Old 19-04-2007, 18:33   #37 (permalink)
SBO #39

KevinP's Avatar

Quote:
Originally Posted by orrie! View Post
ha gelukkig
moet ik het eerst wat ruwer op schuren dan?
ja grof opschuren en dan vullen en beetje aandrukken met je duim.

als je smeerkanaaltjes vult, slaag dan wat weerhaken met een els zodat het er zeker niet uitkomt.

Old 19-04-2007, 21:14   #38 (permalink)
Sprint Team Zeeland

orrie!'s Avatar

Quote:
Originally Posted by KevinP View Post
ja grof opschuren en dan vullen en beetje aandrukken met je duim.

als je smeerkanaaltjes vult, slaag dan wat weerhaken met een els zodat het er zeker niet uitkomt.
het is net gedaan ik heb het eerst geschuurd met 150 vet grof. en daarna nog eens met 100. ik zal zo de foto's posten effe comment leveren
nou hier de foto's het carter is nog gered want, de vorige eigenaar had er maar een puinzooi van gemaakt!!

barst los! dit is mijn eerste carter he

Last edited by orrie!; 19-04-2007 at 21:52.
orrie! is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2007, 12:35   #39 (permalink)
TKTuning? PM!

Tom.#86's Avatar

Waarom heb je daar uberhaubt vulling gedaan?

Tom.#86 is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2007, 12:41   #40 (permalink)
Sprint Team Zeeland

orrie!'s Avatar

Quote:
Originally Posted by Tom | #19 View Post
Waarom heb je daar uberhaubt vulling gedaan?
nou tom
het carter was max tuned op een manston en die poorten waren grooter dan de speed, en de vorige eigenaar had het bijna haaks op elkaar overlaten lopen. en dat heb ik nu verholpen dus echt waar een hele verbetering maar voor de rest goed gekeurd of niet?

Old 20-04-2007, 18:53   #41 (permalink)
VST
VST Tuner

VST's Avatar

ik had een ander carter gepakt.

VST is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2007, 01:25   #42 (permalink)
Fred Motoren Crew!

Pronk's Avatar

Wat is dat nou weer voor onzin als je het kan fixen op een manier die je misschien 6 euro kost? Ik weet niet of jij kapitalist bent...maar hier is een feitje : Niet iedereen is dat....

SBO Stage6 klasse #28

Racing is everything!

!Fred Motoren Racing Team!
Pronk is nu online   Reply With Quote
Old 21-04-2007, 13:41   #43 (permalink)
VST
VST Tuner

VST's Avatar

tegenwoordig kost een std carter bijna niks. als je een compleet lege hebt ben je 50 euro ofzo kwijt.

niet iets om op te bezuinigen denk ik.

Old 21-04-2007, 17:14   #44 (permalink)
Sprint Team Zeeland

orrie!'s Avatar

maar jij heb overal coment op he VST dat zijn we al wel gewend

Old 21-04-2007, 18:54   #45 (permalink)
VST
VST Tuner

VST's Avatar

Quote:
Originally Posted by orrie! View Post
maar jij heb overal coment op he VST dat zijn we al wel gewend
nou ik zal je zeggen. je hebt opzich gelijk maar de meesten vatten alles op als commentaar mischien kom ik arrogant over maar ik zou niet zeggen dat het goed zit om lief gevonden te worden terwijl het imo niet goed is. iets wat veel mensen niet snappen en liever elkaars kontjes schoon kussen.

maar ik heb wat jij nu hebt gedaan ook 2 keer gedaan. et was ellende.
je kan het nooit super strak over laten lopen ondat de devcon dan onder spanning komt te staan met aandraaien van de cil waardoor die troep weer loskomt enz (nu gaan er mensen zeggen niet goed gedaan) . maar ik ben zoiezo al tegen het gebruik van devcon in een carter.

ik had het carter gewoon verkocht als een manston carter of met iemand geruilt tegen een std carter. kan een hoop ellende schelen en kan je het carter presies maken zoals je het wilt zonder dat plak spul.

Old 21-04-2007, 20:04   #46 (permalink)
Fred Motoren Crew!

Pronk's Avatar

Quote:
Originally Posted by VST View Post
tegenwoordig kost een std carter bijna niks. als je een compleet lege hebt ben je 50 euro ofzo kwijt.

niet iets om op te bezuinigen denk ik.
niet iets om op te bezuinigen.....? En dan vervolgens wel een 2e hands carter kopen waarvan je niet weet wat er allemaal mee is gebeurt?? Ik ga er vanuit dat je het over een 2e hands carter hebt, want een nieuwe heb je niet voor 50e. Dus spreek je jezelf nu tegen, of lijkt dat maar zo? Een nieuwe carter kost ongeveer 200 euro...het verschil tussen 6 euro vloeibaar metaal en een nieuwe carter is dus al een heel stukje groter.

Je houdt niet van devcon in het carter? Vertel me eens wat er mis mee is dan? Ik heb het in diverse carters gegoten...en ken zelf een goede tuner die het in misschien wel meer dan 100 carters heeft gegooid. Ik heb het nog nooit mis zien gaan, of gehoord dat het is losgelaten oid. Als je het goed gebruikt is het prima spul, en als je geen geldboom in je achteruin hebt staan, of een rijke oom hebt ofzo, dan is vloeibaar metaal in dit geval een prima oplossing lijkt me zo...

SBO Stage6 klasse #28

Racing is everything!

Old 21-04-2007, 21:14   #47 (permalink)
KX -maximembert

OST-Puch's Avatar

Quote:
Originally Posted by Pronk View Post
niet iets om op te bezuinigen.....? En dan vervolgens wel een 2e hands carter kopen waarvan je niet weet wat er allemaal mee is gebeurt?? Ik ga er vanuit dat je het over een 2e hands carter hebt, want een nieuwe heb je niet voor 50e. Dus spreek je jezelf nu tegen, of lijkt dat maar zo? Een nieuwe carter kost ongeveer 200 euro...het verschil tussen 6 euro vloeibaar metaal en een nieuwe carter is dus al een heel stukje groter.

Je houdt niet van devcon in het carter? Vertel me eens wat er mis mee is dan? Ik heb het in diverse carters gegoten...en ken zelf een goede tuner die het in misschien wel meer dan 100 carters heeft gegooid. Ik heb het nog nooit mis zien gaan, of gehoord dat het is losgelaten oid. Als je het goed gebruikt is het prima spul, en als je geen geldboom in je achteruin hebt staan, of een rijke oom hebt ofzo, dan is vloeibaar metaal in dit geval een prima oplossing lijkt me zo...
Hmmm, had ik dit 75minuten eerder gelezen, dan kon ik wel eens precies het zelfde gemeld hebben.
OST-Puch is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2007, 21:19   #48 (permalink)
Sprint Team Zeeland

orrie!'s Avatar

oke ik snap VST zijn stampunt maar ik had het toch niet verkocht aangezien het behoorlijk kort dag was en dit een goed kope en een goeie oplossing was heb ik dit gedaan en je kunt met devcon wel alle kleine oneffe heden weg halen en dat gaat jou nooit 100 lukken of je moet een week gaan lopen schuren

maar genoeg gezeurt over me carter het is belangerijker hij draaid

Old 21-04-2007, 21:34   #49 (permalink)
Fred Motoren Crew!

Pronk's Avatar

Als je draait nou ff met een T typt, zijn wel allemaal tevreden

SBO Stage6 klasse #28

Racing is everything!

Old 22-04-2007, 10:30   #50 (permalink)
Need tuning? PM!

Big B NRG's Avatar

Quote:
Als je draait nou ff met een T typt, zijn wel allemaal tevreden
en Standpunt schrijft ipv stampunt
Big B NRG is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2007, 11:40   #51 (permalink)
ToetToet

Dennis's Avatar

Zullen we het nu maar weer over carter tuning gaan hebben dan kinders

Old 22-04-2007, 14:54   #52 (permalink)
VST
VST Tuner

VST's Avatar

Quote:

ik heb het over een 2e hands carter ja compleet leeg. kun je toch zo zien of het nog een goede is of niet??? dan gooi je er een parelstraalbeurtje van 30 euro tegenaan hebje een vers carter die je perfect kan aanpassen op een speed. het is anders als het ding bijv voor een stage 6 cyl gehakt is. dan kun je het carter nog wel gebruiken voor een speed. maar ik vind dit een enorme beunoplossing. kdenk datje het daar tog wel mee eens bent??

ik houd niet van devcon omdat het niet nodig is ik heb vroeger dat spul ookwel gebruikt maar vind het vooral voor klanten niks omdat 'als' het los laat ik het carter opnieuw moet doen verder kun je er best leuke dingen mee doen ja.

Old 22-04-2007, 15:54   #53 (permalink)
KX -maximembert

OST-Puch's Avatar

Quote:
Originally Posted by VST View Post
ik heb het over een 2e hands carter ja compleet leeg. kun je toch zo zien of het nog een goede is of niet??? dan gooi je er een parelstraalbeurtje van 30 euro tegenaan hebje een vers carter die je perfect kan aanpassen op een speed. het is anders als het ding bijv voor een stage 6 cyl gehakt is. dan kun je het carter nog wel gebruiken voor een speed. maar ik vind dit een enorme beunoplossing. kdenk datje het daar tog wel mee eens bent??

ik houd niet van devcon omdat het niet nodig is ik heb vroeger dat spul ookwel gebruikt maar vind het vooral voor klanten niks omdat 'als' het los laat ik het carter opnieuw moet doen verder kun je er best leuke dingen mee doen ja.
Bij de overweging om iets 2dehands te kopen vraag ik mijzelf altijd af:waarom wil de verkoper het kwijt? omdat het misschien wel krom is... En dat is nou net iets wat je soms met het blote oog niet ziet.
OST-Puch is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2007, 16:23   #54 (permalink)
Fred Motoren Crew!

Pronk's Avatar

Of misschien horen de carterhelften niet bij elkaar, dan is de as weer niet goed gebalanceerd of sluiten de pasvlakken niet goed aan etc. Maargoed...zoals Dennis al aangaf, laten we het over tjoennennnn hebben

SBO Stage6 klasse #28

Racing is everything!

Old 27-04-2007, 07:39   #55 (permalink)
@ ZipSP '98

Hollow's Avatar

ik had nog een vraagje omtrend het nabewerken van me carters...Met nabewerken bedoel ik het zandstralen van de binnenkant ? Dus het ruwe een beetje vlakker en cleaner stralen.

Alvast bedankt !
Greetz FeleMele

FeleMele @ ZipSP projectverkoop
Hollow is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2007, 08:33   #56 (permalink)
Fred Motoren Crew!

Pronk's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hollow View Post
ik had nog een vraagje omtrend het nabewerken van me carters...Met nabewerken bedoel ik het zandstralen van de binnenkant ? Dus het ruwe een beetje vlakker en cleaner stralen.

Alvast bedankt !
Greetz FeleMele

Wat is nu precies je vraag? Je kan de binnenkant uiteraard achteraf stralen, maar dit is in mijn ogen meer voor de optische tuning. Ik heb het ook altijd gedaan omdat je goed kan zien of er nog ergens oneffenheden inzitten als je de binnenkant straalt. Dan schuurde ik het weer op, dan straalde ik het weer, en dan totdat het er