![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| Tuning voor gevorderden. Discussies en theorieën (minimaal 10 posts). |
![]() |
|
|
LinkBack (1) | Thread Tools |
|
|
#94 (permalink) |
|
Was Pd-tuning
|
Ik ben bezig met 2 zip blokken om de lagers en waterpompen te vernieuwen, 1 van de 2 blokken is stage-3 koopmans tuned. Zelf vind ik het er niet uitzien maargoed, wat is jullie mening van het zo ver doortrekken van de inlaat naar de spoelers dat zelfts het tapgat van de tapenden open is?
http://i18.tinypic.com/4udlvo4.jpg __________________ |
|
|
|
|
|
#95 (permalink) |
|
Registered User
|
Een beetje beunhazen style dat cartersetje. (mijn mening dan)
Er is wel erg grof met de frees doorheen gegaan , door de punten waar die draadstang hoort te zitte is gewoon doorheen gefreest. ps wat ik niet geloof is dat koopmans dat carter gedaan heeft. |
|
|
|
|
|
#98 (permalink) |
|
Almost Retired!
|
Freeswerk is ook lastig te beoordelen zo op een foto. Ik vind het er opzich nog niet eens zo heel slecht uit zien! Ik heb zelf ook 1 keer een carter laten klaarmaken bij koopmans, en daar was ook door gefreesd top op de tapeinden. Gewoon het tapeind er iets minder ver indraaien met locitite, en dan het gat eventuueel opvullen met defcon oid.
__________________ |
|
|
|
|
|
#99 (permalink) |
|
Was Pd-tuning
|
Op de foto ziet het er inderdaad wat gruwelijker uit dan dat het is, het carter is weldegelijk door koopmans gedaan.
Setje komt bij een maat van me vandaan die zijn cil+carters daar heeft laten doen door koopmans. Hier ziet er wel redelijk netjes uit maar het grove freeswerk en de tapgaten die open zijn vielen mij nogal op. De tapgaten zo lijken me niet echt bevorderlijk vor de prestaties snap eerlijk gezegt ook niet waarom het zover doorgetrokken is. __________________ |
|
|
|
|
|
#100 (permalink) |
|
Stuk gemaakt!
|
Ik durf ook wel met 100% zekerheid te zeggen dat het een Koopmans carter is, mijn blok heeft er ook altijd ongeveer zo uitgezien. Het opvullen van de tapeind gaten leverde op de bank verder geen winst/verlies op het ziet er alleen netter uit. Vandaar dat dit niet opgevult is. Het is meerdere malen getest met verschillende setups. De afwerking van dit blok ziet er wel minder uit dan wat ik gewend was van Fred, maar hij heeft wel altijd al een "grove" stijl gehad zegmaar
![]() Ivm het doortrekken, post eens een foto met de cilinder erop. __________________ |
|
|
|
|
|
#103 (permalink) | |
|
Erik de Wit Bromshop
|
Quote:
Ik vraag je niet alles wat je erover weet te grabbel te gooien, maar er wordt op verschillende wijzen naar gekeken en het is in mijn ogen zeer moeilijk te testen, dus ben erg benieuwd wat de uitkomsten waren van het 'op meerdere carters testen'. __________________ |
|
|
|
|
|
|
#104 (permalink) |
|
athena racing 70
|
Wat ik me nog wel af vraag is het volgende: wat is het effect van meer of minder cartervolume/druk?
Ik las iets over de vorm van de grafiek maar dit was nogal vaag voor mij. Iemand die mij hier iets meer uitleg over kan geven? Ook ben ik momenteel bezig aan mijn mina carter, die "put" die er is aan het membraam, mag dit gewoon opgevuld worden? Vermits ik hier in de buurt geen Devcon vind, heb ik ook zo bizon kneedbaar metaal gekocht, is dit stevig genoeg? (ook als je het carter gaat verwarmen voor de lagers te plaatsen?) __________________ |
|
|
|
|
|
#107 (permalink) | |
|
Lekker gewoon!
|
Quote:
)Ik kan je vertellen, dat ik met mijn carters ook met zulke huge glijbanen hebben gelopen en dat die blokken ook gewoon knalde... Mijn 23.3 blok van xx jaar terug had ook zulke extreme glijbanen.. Daarnaast heeft Fred aardig wat blokjes gezien & gemaakt, heeft voor Malossi gereden, etc etc, dus ik denk dat hij niet voor niks voor deze vorm gekozen heeft............ ![]() Wat mijn huidige visie is?? geen idee.... Ik ga van de winter wel weer eens wat proberen voor seizoen 2008.. Nu gewoon van de zon genieten!! ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
|
#110 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Quote:
kortom , als jij hier een foto ziet van hoe 1 iemand het heeft gedaan wil dat niet zeggen dat dat goed is , of beter , dus je moet voor jezelf gaan nadenken , de voor en nadelen afwegen van je acties. zomaar even een carter uitfrezen zoals een ander dat doet is dus imo niet direct tuning. ik zou zeggen maak er zelf wat van. ik zelf heb vaak mijn carters wel bewerkt gehad , op verschillende manieren maar nu rijdt ik bijv. met een untuned carter wat ook zeer goed werkt. dus wat nu beter is ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
|
#111 (permalink) | |
|
Erik de Wit Bromshop
|
Quote:
Ieder z'n meug, is mijn mening. __________________ |
|
|
|
|
|
|
#113 (permalink) |
|
racertje
|
ik rij nu met een volledig onbewerkt carter, zelfs de spoelers zijn niet pas gemaakt op de cilinder, en het vermogen ligt al ruim 1pk boven wat ik ooit had durven dromen...
imo zorgt cartertuning niet voor meer vermogen. voor zover ik heb gezien kun je er eigenlijk alleen de powerband mee bepalen, dus zal het afhankelijk zijn van de uitlaat en cilinder of het carter bewerken wel goed uitpakt of niet. __________________ |
|
|
|
|
|
#115 (permalink) | |
|
Pfew, al die draden
|
Quote:
![]() __________________ |
|
|
|
|
|
|
#116 (permalink) | |
|
Stuk gemaakt!
|
Quote:
Later zijn we idd gaan testen met verschillende cartervolumes, diepe/ondiepe glijbanen, zelfs een glijbaan met een bult erin maar daar kan ik idd niet teveel prijs over geven, het testwerk heeft ons vele uren en cartersets gekost namelijk. Ik durf iig wel met 100% zekerheid te zeggen dat het aanpassen van een carter niet alleen voor verplaatsing/verandering van de powerband zorgt maar ook zeker wel vermogenswinst op kan leveren. Het probleem is alleen dat het om een totaalplaatje gaat, de combinatie van carter/cilinder/uitlaat en inlaattraject hebben allemaal met elkaar te maken. Dus dat bij Mark een std. carter meer vermogen geeft dan dat hij ooit had kunnen dromen |