![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| Tuning voor gevorderden. Discussies en theorieën (minimaal 10 posts). |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#91 (permalink) | |
|
www.T-engines.nl
|
Quote:
Tailpipe diameter is afhankelijk van het ontwerp van de uitlaat. Ga hier niet zomaar mee experimenteren, want een te kleine diameter kan leiden tot ernstige thermische problemen. Probeer de uitlaat van binnen zo glad mogelijk te houden. |
|
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#93 (permalink) |
|
Registered User
|
niet altijd he.. Op een gegeven moment kun je er niet meer bij
. Je kunt niet met een dremel in de tail komen bvb. Maar je moet idd een goede doorlas zien te krijgen, sommigen werken ook met een backing gas, dit is gas aan de achterkant laten lopen, zodat de binnenkant van de las niet verbrand en ruw word. Maar het moet ook wel zonder kunnen, een tig apparaat is wenselijk. Maar ze doen het ook wel met co2 of autogeen, of hardsolderen kan ook nog. |
|
|
|
|
|
#94 (permalink) | |
|
Fred Motoren Crew!
|
Quote:
Snap ik, maar lijkt me sowiezo handig om aan de achterkant te beginnen,ik heb liever een lasnaad in de voorbocht zitten dan bij de tail, weet niet hoe het met jou zit? ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
|
#95 (permalink) |
|
Nou, Gezellig hoor !
|
Dat wat er nu beweerd word over het lassen
Dan plaats je de platen tegen elkaar en last dan , met als gevolg dat je een rups krijgt aan zowel de binnen als de buitenkant toch ? Nu had ik het bedacht om het zo te doen. door aan beide platen een halve milimeter eraf te vrezen ( vandaar dat ik vroeg of je 1 mm rvs kan gebruiken ) , krijg je 2 platen die over elkaar schuiven en vervolgens ( bijna ? ) naadloos afsluiten. Vervolgens aan de buitenkant aflassen. Zo heb je toch een gladde binnenkant ? ( of ben ik nou gek ? :-P) Plaatje ter verduidelijking ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
#97 (permalink) |
|
Registered User
|
idd, een te scherpe hoek geeft veel vreemde reflectie van de uitlaatpulsen. Daarom worden uitlaten soms ook wel gehydroformed, maar er is geen concreet bewijs dat dit beter is. En daarbij is de vraag, hoe wil je deze overgang creeren als er sprake is van een hoek tussen de verschillende delen, wat meestal zo is.
|
|
|
|
|
|
#98 (permalink) |
|
www.T-engines.nl
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
#99 (permalink) | |
|
www.vk-tuning.tk
|
0.5 mm van 1 mm plaat affrezen? succes .. Het is al niet te maken zoiets + waar is het voor nodig, mocht er een vervelende doorlas zijn kan je die zo vlak slijpen van binnen, dat is alleen als je conus voor conus erop maak
Quote:
__________________ |
|
|
|
|
|
|
#100 (permalink) |
|
Nou, Gezellig hoor !
|
Oke bedankt in ieder geval voor de info wat betreft het lassen
![]() Maar nu rest mij nog 1 vraag Hoe zit het met de aansluiting op de cilinder ? Nu zat ik zelf te denken aan een losse flens waar je de uitlaat vervolgens over heen schuift Maar moet hier nog iets van een pakking tussen ? of kan dit gewoon koud op elkaar ? En maakt het nog wat uit onder welke hoek de aansluiting verloop naar de rest van de uitlaat ? ![]() Zoals hierbij deze gianelli , zijn het vrij scherpe hoeken en dan rechtdoor naar achteren. Heeft dit heel veel invloed ? "Sorry voor als het n00b vragen zijn , maar dit is de 1e uitlaat die ik zelf maak "__________________ |
|
|
|
|
|
#101 (permalink) |
|
Jim
|
Oke bedankt in ieder geval voor de info wat betreft het lassen
![]() Hoe zit het met de aansluiting op de cilinder ? Gewoon goed aansluitend en niet lekkend Nu zat ik zelf te denken aan een losse flens waar je de uitlaat vervolgens over heen schuift Maar moet hier nog iets van een pakking tussen ? of kan dit gewoon koud op elkaar ? kan gewoon koud op elkaar En maakt het nog wat uit onder welke hoek de aansluiting verloop naar de rest van de uitlaat ? Zoals hierbij deze gianelli , zijn het vrij scherpe hoeken en dan rechtdoor naar achteren. Heeft dit heel veel invloed ? Zo vloeiend mogelijk (header) en de hoeken hebben zeker invloed en dit bereken ! __________________ |
|
|
|
|
|
#104 (permalink) |
|
Nacht Burgermeester
|
RVS zou de eigenschappen van de uitlaat theoretisch gezien wel moeten beïnvloeden. De warmte geleiding van RVS is immers veel lager dan staal. Hierdoor zouden de gassen in de pijp dus warmer blijven, wat vervolgens de pulsering weer beïnvloed. Of dit merkbaar is? Als je verschil in plaatdikte ook niet merkt zal het weinig invloed hebben. Model is zodoende toch weer het meest bepalend.
__________________ |
|
|
|
|
|
#105 (permalink) | |
|
Jim
|
Quote:
Maar juist de lengte heeft het meeste invloed. __________________ |
|
|
|
|
|
|
#107 (permalink) | |
|
Registered User
|
Quote:
En toch merk ik met 0.7 mm plaatstaal op me schakel brommer dat hij in de 1ste en 2de versnelling minder vermogen levert dan in hogere versnellingen. Denk zelf dat dit komt doordat de uitlaat pas na de 2de versnelling goed genoeg opgewarmt is en dus dan pas ze volle vermogen levert. Ik ga nog testen met hitteband om de bocht heen om te zorgen dat in de 1ste 2 versnellingen hij sneller op temperatuur is. Iemand die hier wat meer over kan vertellen? En of die hitteband nut zal hebben? |
|
|
|
|
|
|
#108 (permalink) | |
|
Banned
|
Quote:
stel je bent nu voorbij je versnellingen en je gaat weer terugschakelen en start bij de 1e dan is je pijp toch WEL warm? of snap ik het nou niet, sorry hoor |
|
|
|
|
|
|
#110 (permalink) | |
|
Lageweg Tuning
|
Quote:
Plaatdikte / materiaal kan van invloed zijn bij hoge snelheid / regen. De uitlaatgastemperatuur kan dan veranderen waardoor de werking van de uitlaat veranderd. __________________ |
|
|
|
|
|
|
#115 (permalink) |
|
Kawa KX 250
|
Heb ff gauw op de in de beginpost vermelde site gekeken, maar heb 2 vraagjes:
Kun je een pijp ongestraft in allerlei bochten wringen, of gaat de voorkeur uit naar een rechte pijp en als er een bocht in moet dan liefst zo ruim (qua radius) mogelijk? Is het mogelijk om de werking van een pijp te testen/simuleren in een programma als MatLab? __________________ |
|
|
|
|
|
#116 (permalink) |
|
Hej nog rol'n?
|
Matlab lijkt me niet het meest ideale programma, omdat je zelf een model van de uitlaat, uitlaat/cilinder of nog liever het complete blok moet maken.
In de bestaande 2-takt simulatieprogramma is dit al voor je gedaan, al weet je dan niet hoe competent het model is. __________________ |
|
|
|