![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| Regelgeving en Wetten Wat mag en wat mag niet? |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
Registered User
|
Brommobiel verzekeren
Ik plaats dit hier aangezien een brommobiel werkelijk een bromfiets is en dus onder brommers valt.
Ik heb 2 dagen geleden een leuke brommobiel gekocht, want was me scooter behoorlijk zat. Ik moet hem nog verzekeren aangezien die wel geregisteerd verzekerd staat op de rdw site Maar ik loop hier nou al tegen problemen aan. Bij sommige verzekeringsmaatschappijen kan je hem niet verzekeren, en bij andere weer wel. Nou zie ik dat je hem als brommobiel kan verzekeren en als bromfiets 45km.... Het probleem is als ik hem als brommobiel verzekerd dat ik meteen een hoop meer premie ga betalen, dan zit ik zo ongeveer op de 200 euro voor een heel jaar. Nou zie ik ook dat sommige mensen hem als bromfiets 45km verzekeren, en dan is de premie heel veel minder, dan betaal je zo ongeveer de 80 euro. Nou weet ik niet meer wat slim en dom is. Op het kenteken bewijs staat ie als bromfiets 45km gekeurd, en is bij enra verzekeringen+ verhaalservice als bromfiets 45km verzekerd (geweest) met een premie van 56 euro. Bij veel verzekeringen moet ik ook een nieuwwaarde opgeven, heel leuk maar die weet ik dus niet, en zonder dat bedrag kan er geen premie worden berekend. Bij ENRA moet ik het verzekerde bedrag invullen (tsja wat moet ik hier dan invullen) Dus hoe moet ik hem nou verzekeren? Ik bedoel ik heb niet zoveel zin om geen 200 euro te betalen als ik ongeveer met 80 euro klaar kan zijn. Maar aan de andere kant heb ik geen zin om onderverzekerd te zijn en straks tegen me kop kan stoten aangezien nieuwe onderdelen voor een brommobiel vrij prijzig kunnen zijn.. Ik heb de brommobiel voor 2400 euro gekocht en voor 250 euro laten vervoeren, dus totaal 2650 euro eraan kwijt. Dus moet ik hem dan ook voor 2650 euro verzekeren of hoe zit dat in elkaar? |
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#4 (permalink) |
|
Registered User
|
Ja er zit een kenteken op. Verzekering had ik al aangevraagd. Kan ik dit nog laten aanpassen want dan heb ik een probleem bij me huidige verzekeraar, aangezien er geen brommobiel staat(op hun site) zouden ze die dan ook niet verzekeren. Hij is namelijk eerder ook al verzekerd geweest bij enra..
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Registered User
|
Brommobiel verzekeren
Je kan helaas je brommobiel niet als bromfiets verzekeren ook al valt een brommobiel voor de wet onder de categorie bromfietsen. Je hebt een aantal verzekeraars waar je premies kan bereken maar het beste kan je voor een brommobiel verzekering hier even kijken en dan kan je gelijk meerdere aanbieders vergelijken en afsluiten.
Succes ermee! |
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Registered User
|
een brommobiel heeft geen cc beperking, maar een max aantal kw wat ie mag hebben.
zo'n 400cc diesel geeft ook niet veel vermogen af hoor. en een brommobiel kan je ook als landbouwvoertuig verzekeren, met afgeknotte driehoek en 25km sticker achterop. daarmee mag je dan alleen binnen de bebouwde kom op het fietspad rijden. met een brommobiel met kenteken mag je niet op het fietspad. __________________ |
|
|
|
|
| Bookmarks |
| Thread Tools | |
|
|