![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| Regelgeving en Wetten Wat mag en wat mag niet? |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
Heb de boxen wel al:
|
FF over opvoeren & verzekering
Hey,
dit is niet zo'n belangrijk topic, maar ik ben wel even heel benieuwt hoe jullie dit aanpakken: De meeste jongeren die vanaf 16 rijden ofzo gaan hem wel opvoeren [als ik moet schatten denk ik wel 70%?] Maar jullie moeten verzekert zijn [minimaal WA], en jullie weten dan ook vast wel dat de verzekering niks betaald als je harder kan dan 45? Ik hoorde laatst een [pas gebeurt] verhaal over een jongen van 16 die een klein meisje aanreed en zij had ernstig blijvend letsel, die jongen moet dus zijn HELE leven werken en zijn HELE leven krijgt die geen geld omdat hij alles moet betalen aan dat meisje. Dit alles alleen maar omdat hij harder kon dan 45 [ik dacht dat hij 70 kon]. Dit lijkt mij klote, en onze 'verzekerings-man' vertelde mij dat je scoot altijd word gekontroleerd door de politie. Daar moet je na je ongeluk dan naartoe -> zij controleren hem en als je 45 kan dan betaald je verzekering anders niet. Weten jullie of dit ook echt altijd zo is, en of het zo'n vaart loopt als ik hem stiekem toch opvoer. Of miss wel met een bergrenzen die ik aan/uit kan doen? Bedankt.. |
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#2 (permalink) |
|
Firefox F15
|
Als je scooter voor de keuring of technisch onderzoek moet, vinden ze al die std morsecode en euro begrenzers wel dus dat kan je uit je hoofd zetten voor dat doeleinde.
Je moet gewoon een verzekering nemen die er niet zo moeilijk over doet en opletten als je rijdt en niet op de stoep rijden, ohnee dat meisje kwam zeker ZOMAAR UIT HET NIETS de straat op rennen precies voor zijn scooter bleef ze stilstaan ![]() Als je het allemaal niet aandurft moet je geen scooter nemen of gewoon een snorretje kopen of lekker 2 jaar 45 rijden.. zo hard kan ik fietsen man. Ohja "IK HOORDE DAT" als ik dat zie stop ik al met lezen ![]() |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Registered User
|
mijn mening nix van waar.. als ze het toch doen(je scooter controleren) vinden ze die begrenzer ook wel -_-''
en als je een meisje blijvend letsel bezorgd ... betaald de verzekering gewoon , je moet er alleen zelf mee leven.. wat hierboven in jou verhaaltje is gebeurd is denk ik een jongen van 15 die onverzekerd een meisje aanrijd... maar dat uitbetalen gebeurt dan wel anders maar dat zal je allemaal wel nog niet snappen |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
|
Quote:
De verzekering zal de kosten dekken voor het meisje, maar jij moet dus die kosten terug betalen aan de verzekering. Alleen als je zelf in fout was btw. __________________ |
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Heb de boxen wel al:
|
Ja 60 lijkt mij ook wel lekker, maar hoe kan ik dat het beste doen zodat je het zo min mogelijk merkt??
Ik wou altijd al een teruglopen, en nu nog steeds, maar dan gat die al gauw 30 sneller hoorde ik. Maar het is zeker niet verstandig om een terugloper erop te doen en dan een begrenzer he? dat ik het beetje voor uiterlijk heb. |
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
-BMW-
|
Tegenwoordig zit er in veel "terug lopers" std een prop + heeft een goedkeuring voor gebruik op de openbare weg.
Het loopt 9 van de 10 keer alleen slechter dan je std uitlaat. Ik zou hem lekker std laten. Ik heb persoonlijk 3 jaar opgevoerd gereden en +/- 2/3 jaar compleet std. Het is alleen maar vragen om ellende en elke keer als je politie tegen komt, ben je bang dat je word gepakt. Persoonlijk de laatste 3 jaar meer genoten van het scooter rijden omdat alles in orde was. Reistijden hooguit verhoogt met 5-10 minuten op 20/25 km. |
|
|
|
|
|
#13 (permalink) |
|
New guy in town...
|
Dat verhaal van die jongen van 16 is gelul.
Als je 16 bent ben je nog niet verantwoordelijk voor je eigen daden en zullen zijn ouders er voor moeten opdraaien. 9 van de 10 keer loopt het ook wel los bij een ongeluk. Ik ken meerdere jongens die een ongeluk hebben gehad waarbij soms zelfs auto's wegesleept konden worden (total loss). Scooters reden veel te hard. Maar verzekering betaalde gewoon. Tuurlijk loop je wel altijd het risico. Ze zullen tegenwoordig ook wel wat strenger daar in zijn geworden denk ik. __________________ |
|
|
|
|
| Bookmarks |
| Thread Tools | |
|
|