Het Scooter Forum by Scooterforum.net  

Welcome to the Scooter Forum.
Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races.
Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands.
Use this to search our site:
Google

Go Back   Het Scooter Forum by Scooterforum.net > General > Regelgeving en Wetten

Regelgeving en Wetten Wat mag en wat mag niet?

Forum Sponsors
Hier adverteren?

Reply

LinkBack Thread Tools
Old 13-06-2008, 14:15   #1 (permalink)
Beginner

Scooter kenteken ect. onduidelijkheid

Scooterfreaks & Admins..

Ik ben hier ook nieuw en meteen mijn vraag...
Ik ga binnenkort een Aerox kopen van iemand, en die heeft een kenteken papieren enzo maar nu vraag ik mij zelf af :

Ik ben 14 (bijna 15) Ik ga al een scooter kopen om te beginnen maar hoe moet het nou als ik die scooter heb moet ik die dan op naam zetten van mijn Pa of ma en wat moet ik nog allemaal doen want ik weet nog niet zo goed hoe dat allemaal werk ect. dus kunnen jullie mij tips en uitleg geven ?

Ik hoor het graag, en hoort dit hier niet thuis kunnen de Admins dit dan verplaatsen want ik snapte nog niet echt waar dit moest.

#Dylan.
Dylanos is offline   Reply With Quote
Sponsored Links (To remove this banner, please register.)
Old 13-06-2008, 15:15   #2 (permalink)
Groene Premium

Niek's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
Als het kan op je eigen naam incl verzekering straks, bij de meeste verzekeringen bouw je ook meteen schadevrije jaren op.

Wat ik verder zou doen als je hem hebt is het met 10 sloten vastzetten en wachten tot je 16 bent en je certi hebt voor je ook maar 1 meter gaat rijden

Old 13-06-2008, 15:28   #3 (permalink)
Beginner

Niek, bedankt voor je informatie maar..

Als ik de scooter heb kan ik hem al op mijn naam zetten dan (Op mijn 15e) en verzekeren kan dan tog ook nog niet of wel ?

En ja 10 sloten haha, ik moet me zelf dan wel weer beheersen om er niet op te springen en een rondje te maken Maarja bedankt...
Old 13-06-2008, 15:32   #4 (permalink)
streetglow area

Intercooler's Avatar

Zou ik niet doen als ik jouw was, al gaan rijden. Kijk maar een paar topics onder je..

Je moet wel een uitreksel van het bevolkingsregister bij hebben van jouw.
Want dat had ik ook. Toen moest ik hem alsnog op naam van me pa zetten. Zorg iig dat je pa zijn rbw bij heeft óf jij je uitreksel.

Verzekeren kan gewoon als je 15 bent. En anders gewoon eventjes bellen. Heb ik gedaan bij unive, werd PERFECT geholpen, geen callcenter troep ofzo, meteen iemand met verstand van zaken. Kon dezelfde dag nog rijden als dat ik had gebeld. Heeft voor mij alles geregeld. Was écht super.

Succes iig

Lees dit maar eventjes door, dat weerhoud je wel van het rijden. Laat je ouders desnoods de sleutel opbergen.

GROOT PROBLEEM: boetes taakstraf,, help!

Old 13-06-2008, 15:37   #5 (permalink)
Groene Premium

Niek's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
Verzeker hem alleen als er iemand op gaat rijden voor jij 16 word. Als ie wel verzekerd is en jij maakt een aanrijding of wat dan ook ben je dus niet verzekerd en komen ze bij jou geld halen en als het bij jou op is gaan ze naar je ouders

Old 13-06-2008, 16:13   #6 (permalink)
Beginner

Oke dus als ik het goed begrijp, kan ik hem laten verzekeren en niet op mijn naam zetten ? En hoe kan ik die dan over laten zetten op mijn ma's naam ?

Sorry voor het door zeuren maar ik snap er nog niet veel van van scooters ect.
Old 13-06-2008, 16:19   #7 (permalink)
Groene Premium

Niek's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
je ma moet gewoon met geldige legitimatie naar het postkantoor gaan oid en hem over laten schrijven op haar naam simpel zat.

Als je er weinig van snapt waarom wacht je dan niet gewoon een jaar.....

Old 13-06-2008, 19:41   #8 (permalink)
Beginner

Ik wil niet wachten, iedereen die heeft een begin nou dit is de mijne..
Tevens ik heb geen verstand van kentekent plaatjes e.d. maar motorisch al wel wat van mijn broer.
Old 13-06-2008, 22:00   #9 (permalink)
Slider Invasie!

StuntSnuiver's Avatar

Je kan hem niet op je naam hebben als je 15 bent. Moet je 16 voor zijn.

Verzekeren? Heeft geen zin. Als je 15 bent en je rijd iemand aan ben je de sjaak.

Je pa of ma zet hem op zijn/haar naam. Als ze hem dan verzekeren kunnen hun er mooi op rijden, of ze schorsen hem.

Trek het ding uit elkaar en maak er wat moois van. Kun je er ook niet op rijden. Zo heb ik het ook gedaan

StuntSnuiver is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2008, 01:01   #10 (permalink)
Beginner

Dank jullie wel, ik snap het..
Old 16-06-2008, 13:32   #11 (permalink)
Oud maar Goud

My scooter:
ScooterbaseID
Ik ben zelf ook 15 en heb een Aerox. Het eerste wat ik gedaan had, toen ik hem kreeg: uit elkaar halen. Gewoon kappen er af even alles een flinke schoonmaak beurt geven (dan hoef je dat ook niet meer te doen als je 16 bent!). Als je dat gedaan hebt kom je er meteen achter of je frame roestig is/ bedrading niet doorgerot/ of andere 'kleine' probleempjes. Die kan je dan ook meteen even verhelpen.

Even over het 'op naam zetten' van de scooter. Dat gaat niet als je 15 bent, je zal moeten wachten totdat je 16 bent. Mijn scooter staat nu op de naam van mijn ma, kost wel 9 euro (per keer)! Vergeet niet dat je pa/ma een geldig rijbewijs moet kunnen aantonen!
ChrizAerox is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2008, 14:11   #12 (permalink)
Gilera Ice

aqid's Avatar

Waarom verzekeren als je nog geen 16 bent. Beter spaar je dat geld.

Zet het kenteken op naam van je Pa / Ma (die idd een rijbewijs of uitreksel moet hebben) en laat hem daarna schorsen.

Je mag namelijk je scooter niet onverzekerd hebben, ook niet als hij uit elkaar ligt. Schorsen is dan dus de beste oplossing (heb mijn scooter ook 1,5 jaar geschorst). Let wel op dat schorsing standaard maar 1 jaar duurd, daarna moet je hem dus weer opnieuw schorsen of gaan verzekeren.
aqid is offline   Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Bookmarks

Quick reply disabled, Attention: Last reply in this thread was more than 5 Months ago, if you still want to reply, click reply or make a new topic

Thread Tools

Posting Rules