![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| Quick Forum Net begonnen met scooters opvoeren? Net dat extra beetje hulp nodig over vragen die al eens eerder zijn gesteld? Stel ze dan hier of gebruik de Search. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
Registered User
|
119 km op de rollerbank !!!!!!!!!!
goede avond
ik heb een groot probleem ik had netm ijn gaskabel opnieuw goed gemaakt en ik rij en stukje (circa)50 meter en ik sta met een andere jongen te praten . komen er 2 politie agenten op de fiets aan rijden en ik had mijn killswitch in mijn zak.dus weg rijden had geen zin. en ik werd aangesproken waarom ik geen kentekenplaatje op mijn scooter had. toen zei ik : omdat ik doe mee met brommersprint wedstrijden maar dat plaatje en papieren liggen thuis politie :wij willen je brommer op de testbank zetten. ik dacht nee!!! doe normaal. dus ik vroeg waarom . Politie : ja ik hoorde je al aan komen . hij heeft mij dus niet gezien. goed en wel ik kom op het politiebureau mijn scooter ging op de rollerbank (zonder koeling :O zag ik op mijn temp meter mijn accu op was en ik heb alleen een reich pompje eronder zitten) ik hem starten hij gaf al een beetje gas en hij zat op de 40 km . uit eindelijke snelheid 119 km :O had mijn choke zelfs nog open staan inverband misschien dat hij dan verzoop ( misschien zonder was de snelheid nog hoger) dus ik moet wachten op antwoordt van justitie maar mijn vraag is of iemand dit ook heeft mee gemaakt of iemand kent . ik ben nog nooit in aanraking geweest met justitie in mijn verklaring beweerde de politie dat ik met een gangetje van 60 reed mvg matthijs |
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#3 (permalink) |
|
Registered User
|
Lol
Ik ken wel iemand die 99 reed met z'n rox ![]() Maar goed weet verder niet hoe dat afgelopen is. Verder @ Scooty: Killswitch is een pennetje op je stuur die je er uit trekt en dat verbreekt het contact met je ontsteking. Zie het als een soort sleutel omdraaien om je scoot uit te zetten. Veel sprinters gebruiken killswitches omdat dat gewicht bespaard van daar. __________________ |
|
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
Oerblade.
|
Quote:
Dat is gewoon verplicht. __________________ |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
speed 7t sonic
|
jij moet in hoger beroep gaan dat je niet reed toen je werd aangesproken. Die jongen met wie je aan het praten was kan getuigen. Verder kan je ook aangeven dat hij voor sprintgebruik is en dat je er niet op reed maar net terug kwam van een vriend ofzo die iets heeft helpen repareren.
Maar ik geef je weinig kans, agent telt voor 2 getuigen. __________________ |
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Registered User
|
ik had gelezen dat je niet eens op de openbare weg mocht zijn met een sprinter.
ik was van plan om lopend naar een vriend om hem daar op de testbank te doen (werkt bij en scooterzaak ) afspraak staat in hun agenda. ik heb het tegen die agent gezegd dat ik hem gebruik voor sprinten ik heb daar ook bewijs voor ( inschrijvingen van jubbega en damwoude ) en mijn firefox istaat bij unive al verzekerd ik weet niet of dat nog iets uitmaakt ieder geval alvast bedankt voor de paar antwoorden |
|
|
|
|
#11 (permalink) |
|
Senior Member
|
tja , het is nu denk ik te laat..
eenmaal in beslag genomen gaat de hele justitiele molen draaien , en dan is het gewoon afwachten wat ze zeggen , er zal door een officier van justitie naar het geval worden gekeken , en daar staat waarschijnlijk in dat je op straat hebt gereden met een scooter die op de bank 119 km/h haalde , en dat zou niet best zijn. nu weet ik niet of je er een kenteken op hebt en daadwerkelijk verzekerd bent voor op straat te rijden , want als dat niet het geval is krijg je m 9 van de 10 keer niet terug.. je had op het moment van het aanhouden kunnen zeggen mischien dat je op particulier terrein aan het proberen was ,als dus de agenten dat echt niet konden zien. ik heb laatst mijn racescooter nog getest , op mijn eigen terrein ,terwijl de politie een paar meter verder stond , daar zullen ze niks van zeggen , mja , als je op een openbaar stuk hebt gereden (wat is soms ook wel moet) ben je gewoon de sjaak , hoe jammer het ook is.. achteraf gezien was er mischien wat aan te doen , maar je hebt vrijwillig je scooter laten testen ,wat eigenlijk al betekent dat je toegeeft op straat te hebben gereden. heel mischien zou het lukken met een rechtzaak , echter zal dat ten eerste geld kosten ,en te tweede moet je met BEHOORLIJK goeie bewijsmaterialen komen dat jij het NIET was of niet op een openbare weg reedt... het is jammer maar de Politie wil graag geld binnenhalen ![]() __________________ |
|
|
|
|
#12 (permalink) |
|
Registered User
|
die kleine 50 meter terwijl andere gast zonder helmen gewoon door mocht rijden
dat zal wel erg klote zijn. fucking veel tijd zat erin. maar vroeger was het toch anders : 3x rond de kw dan wordt toch je brommer toch vernietigd En ze konden mij niet eens zien rijden omdat ik al +/- 10 min te praten met beschuiting rond mij heen (huizen en bomen) ps : 1 van die politie agenten woont bij mij in de straat hij loopt bij politie stage (vuile tering flikker) |
|
|
|
|
#13 (permalink) |
|
Senior Member
|
mja , prioriteit
![]() de bekeuring die jij mischien gaat krijgen levert stukken meer op dan die gozer zonder helm , en waarschijnlijk is daar het kenteken wel van opgeschreven oid.. vroeger werd niet veel vernietigd , teminste hier in de buurt niet , tenzij de scooter niet verzekerd was oid.. de scooter gaat overigens naar de domeinen meestal , waar de scooter verkocht word in een partij aan de hoogste bieder.. maar waarom ben je dan meegegaan? je had gewoon stug vol moeten houden dat je gelopen hebt alleen (op straat) , mja , is natuurlijk achteraf gelul ![]() mja , je kunt altijd eens langsgaan bij die gozer en vragen , sommige politieagenten kun je ook gewoon mee praten , zolang je maar netjes blijft. maar heb je er een kenteken op en is ie verzekerd of niet? __________________ |
|
|
|
|
#18 (permalink) | |
|
Registered User
|
Quote:
Als er slechts 1 was had je NOOIT moeten toegeven, dan is het zijn woord tegen het jouwe en kan hij niet veel doen. En ja het beste wat je volgens mij kan doen is in hoger beroep gaan en je vriend als getuige nemen.. |
|
|
|
|
|
#23 (permalink) |
|
KX -maximembert
|
als je een beetje logisch gaat nadenken: je rijd ergens en weet dat om de hoek een controle is. denk je dan echt, dat als je je scooter uit doet, de bougiedop in je zak steekt en langs de politie loopt, je niet in overtreding bent? Een opgevoerde scooter mag nu eenmaal niet op de openbare weg.
__________________ |
|
|
|
|
#24 (permalink) | |
|
Livin' Loud
|
Quote:
Ik geloof persoonlijk niet dat je je scooter niet terug krijgt, zeker als je uit gelegd hebt waarvoor je de scooter gebruikt en dit aangetoond hebt. |
|
|
|
|
|
#26 (permalink) |
|
Senior Member
|
tja , het is en blijft gewoon een kwestie van afwachten , de 1 zal m terug krijgen ,de ander niet.
het feit dat de scooter een kenteken heeft en zelfs verzekerd is is imo zeer gunstig.. niet verzekerd is 9 van de 10 keer gewoon pech hebben , want dat weegt zwaar @ justitie! __________________ |
|
|
|
|
#27 (permalink) | |
|
Registered User
|
Quote:
Je mag met een scooter in de hand lopen als de motor uit staat. Of dat nou een 180 CC runner is of een 70 cc zip die 130 rijd is. De politie mag je niets maken aangezien jij een voetganger bent, je zit er niet op, je rijd er niet op. Zolang de politie niet weet dat je er mee rijd mag je met alle scooters aan de hand lopen...opgevoerd of niet. Als politie dan vraagt om hem op de rollerbank te zetten mag je weigeren aangezien je geen bestuurder bent op dat moment. Lopen aan de hand mag zolang de motor uit staat als die aanstaat ben je weer wel bestuurder volgens mij. Dus tja. __________________ |
|
|
|
|
|
#28 (permalink) |
|
Senior Member
|
als je ermee loopt ben je alsnog een bestuurder , daarom mag iemand van 15 jaar bijv. eigenlijk helemaal niet lopen met een brommer op een openbare weg..
maar ook al ben je 16 ben je nog verantwoordelijk voor de bromfiets die je bestuurd , ook al doe je dat lopend.. __________________ |
|
|
|
|
#30 (permalink) | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|