Het Scooter Forum by Scooterforum.net  

Welcome to the Scooter Forum.
Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races.
Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands.
Use this to search our site:
Google

Go Back   Het Scooter Forum by Scooterforum.net > Scooters > Quick Forum

Quick Forum Net begonnen met scooters opvoeren? Net dat extra beetje hulp nodig over vragen die al eens eerder zijn gesteld? Stel ze dan hier of gebruik de Search.

Forum Sponsors
Hier adverteren?

Reply

LinkBack Thread Tools
Old 30-06-2008, 20:31   #1 (permalink)
Registered User

goede uitlaat voor speedfight2?

heey,

ik heb een speedfight 2.

er zit momenteel een ixil twinner op.
maar de politie vind hem te aantrekkelijk ze houden me aan en gaan met zn 4e naar het politie bureau vervolgens een begrenzer zoeken die er niet op zit..

mijn scooter reed 53 op rollerbank..

op eigen teller 60-65 , liggend af en toe 70 ligt er aan met de wind.. ( naast een auto rijdend 63 ongeveer en op z'n bord naast de weg 65 dus mijn teller en de auto zn teller en dat borden kloppen alle 3 niet ? )

verder is alles standaard...

maar ik vind de trekkracht van mijn twinner wel heel lekker alleen het geluid verspest alles een beetje.. ik moet over al teveel opletten dat ik niet word aangehouden omdat ze me van te ver horen aankomen..

nou had ik een vraagje wat is een goeie uitlaat ( terugloop liefst ) die goed trekt en niet al teveel geluid maakt..

nu is alles nog standaard ik wil hem rond de 80 laten lopen heeft er iemand miss een goeie combinatie van welke uit laat ik moet nemen en wat ik verder aan de setup van de scooter moet veranderen?

alvast bedankt.
Scalune is offline   Reply With Quote
Sponsored Links (To remove this banner, please register.)
Old 30-06-2008, 21:30   #2 (permalink)
Registered User

ik heb op mijn speedfight yasuni R gehad best veel trekkracht en een top van rond de 80 km/u dus precies wat je zoekt
tiepke is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2008, 21:44   #3 (permalink)
Registered User

Quote:
Originally Posted by tiepke View Post
ik heb op mijn speedfight yasuni R gehad best veel trekkracht en een top van rond de 80 km/u dus precies wat je zoekt
Ik zat wel even aan die uitlaat te denken ja, maar wat moet er dan precies allemaal veranderen?
Aan de setup van de scooter of heb je t gewoon allemaal standaard gelaten zoals het was?
Old 30-06-2008, 22:02   #4 (permalink)
Registered User

en hoe is het geluid en trekkracht precies bij jou dan?
Old 01-07-2008, 02:04   #5 (permalink)
Registered User

Een snelle uitlaat kan gewoon op een standaard setup, je moet waarschijnlijk wel de rollers en misshien de spoeiers wat aanpassen maar meer niet.
Yasuni R is idd een goede uitlaat maar voor een 50 misshien wel wat te, een yasuni Z zal het net zo goed doen en is ook mooi stil.
speed buxy is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2008, 12:22   #6 (permalink)
race banaan

banaantjuh's Avatar

ik zou tog liever een yas R halen . het geluidis een stuk mooier met vergelijking van een Z . en een R loopt ook een stuk beter als je nog eens vanplan bent voor een 70 cc
banaantjuh is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2008, 16:02   #7 (permalink)
Registered User

Jonge.. je hebt een twinner er op zitten en je gaat maar 53 op de roller:S de mijne heeft nog een standaard uitlaat varioplaat is er uit en ik ging 52.. is je uitlaat wel goed afgestelt joh? maarja idd Yasuni R is een goeie uitlaat die gaat er bij mij binnenkort ook onder
Scum Rage is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2008, 18:14   #8 (permalink)
Senior Member

melf #50's Avatar

Send a message via AIM to melf #50
ik zou een standaard uitlaat erop zetten..

melf #50 is nu online   Reply With Quote
Old 03-07-2008, 11:01   #9 (permalink)
Registered User

Quote:
Originally Posted by melf #50 View Post
ik zou een standaard uitlaat erop zetten..
nee juist niet.. dat heb ik ook het resultaat is het zelfde, ik zou lekker een yasuni er onder gooien, laat em dan ook gelijk ontgrensen stel em goed af, miss moet je je rolletjes en sproeier vervangen en miss kan je ook je luchtfilter ontgrensen en dan ga je denk ik ongeveer 80-85 egte km's..
Old 03-07-2008, 12:01   #10 (permalink)
race banaan

banaantjuh's Avatar

Quote:
Originally Posted by Scum Rage View Post
nee juist niet.. dat heb ik ook het resultaat is het zelfde, ik zou lekker een yasuni er onder gooien, laat em dan ook gelijk ontgrensen stel em goed af, miss moet je je rolletjes en sproeier vervangen en miss kan je ook je luchtfilter ontgrensen en dan ga je denk ik ongeveer 80-85 egte km's..
ik denk dat je dan een beetje te hard van stapel loopt
denk eerder dat je tegen de 70 a 75 egte km rijd
banaantjuh is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2008, 13:41   #11 (permalink)
Senior Member

melf #50's Avatar

Quote:
Originally Posted by Scum Rage View Post
luchtfilter ONTGRENZEN

knap als jij dat kan..

Old 03-07-2008, 13:50   #12 (permalink)
Registered User

standaard uitlaat..zoals melf al zegt. op sf2 is dat gewoon het beste! plus dat je nog minder gezeik met politie hebt...een terugloop is altijd verdacht bij de politie!

Old 03-07-2008, 20:44   #13 (permalink)
Registered User

Quote:
Originally Posted by melf #50 View Post
luchtfilter ONTGRENZEN

knap als jij dat kan..

Een peugeot filter bestaat uit 3delen, 2 daarvan kunnen er zo af zonder geluids toename.
Maar daardoor krijgt ie wel wat meer lucht en word ie bij goede afstelling iets veller.
Dus dat eraf halen zou je ontgrensen kunnen noemen, maar een echte begrenser is het niet want hij loopt er niet minder hard om als het er nog opzit.
Zonder die 2 stukken doet hem hoogstens wat beter optrekken.
speed buxy is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2008, 22:43   #14 (permalink)
Registered User

Quote:
Originally Posted by speed buxy View Post
Een peugeot filter bestaat uit 3delen, 2 daarvan kunnen er zo af zonder geluids toename.
Maar daardoor krijgt ie wel wat meer lucht en word ie bij goede afstelling iets veller.
Dus dat eraf halen zou je ontgrensen kunnen noemen, maar een echte begrenser is het niet want hij loopt er niet minder hard om als het er nog opzit.
Zonder die 2 stukken doet hem hoogstens wat beter optrekken.
ja nou ja egt ontgrensen idd is het niet maarja ik noemde et ff zo.. t gaat bij mij iig wel gebeuren, ik vind dat ie maar kut optrekt.. pas bij een beetje toeren zoeft ie weg
Old 04-07-2008, 22:44   #15 (permalink)
Registered User

Quote:
Originally Posted by Fryse View Post
standaard uitlaat..zoals melf al zegt. op sf2 is dat gewoon het beste! plus dat je nog minder gezeik met politie hebt...een terugloop is altijd verdacht bij de politie!
BS.. ik heb standaard terug loop er op zitte ze vroegen er niet eens naar.. standaard uitlaat is idd wel het beste omdat ie is berekend op een peugeot blok, maar over dat gezeik van de politie dat valt wel mee hoor
Old 05-07-2008, 01:14   #16 (permalink)
Registered User

eurokit's Avatar

Neem gewoon idd een standaard uitlaat i.c.m een 70cc. Valt veel minder op en meer prestaties.
eurokit is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2008, 14:56   #17 (permalink)
Registered User

Quote:
Originally Posted by eurokit View Post
Neem gewoon idd een standaard uitlaat i.c.m een 70cc. Valt veel minder op en meer prestaties.
dan moet je wel ff opletten met wat voor blok je neemt.. anders past je uitlaat weer niet, of je moet alleen een cilinder nemen dat is denk wat je bedoelt.., t valt wel minden op ja dat wel, maar ik denk dat het niet geweldig is dan..
Old 05-07-2008, 15:58   #18 (permalink)

nberlijn's Avatar

Send a message via MSN to nberlijn
My scooter:
ScooterbaseID
Wat een noog praat over luchtfilter ontgrensen etc ..........
Dat heeft dus geen enkele nut, alleen maar minder prestaties....

Gewoon een std. pijpje loopt hard zat Yasuni R of Polini for Race zal ook altijd wel leuk lopen Maar tis maar net wat je wilt...
nberlijn is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2008, 20:23   #19 (permalink)
Senior Member

melf #50's Avatar

minder niet ,maar zeker niet meer...

Old 05-09-2008, 15:54   #20 (permalink)
Registered User

zoekt help:P

ik heb even een vraagje. ik heb een speedfight 2 met een ixil uitlaat een gewone. maar mijn vraag is er of er altijd een prop in zit in die uitlaat want paar vrienden zeggen van niet.
en ik wil graag me speedfight sneller laten lopen/optrekken. hij trekt best aardig op maar soms stotterd ie so erg dat ik bijna niet vooruit kom, dan doe ik vol gas een beetj dan gaat ie 5 km/h ofso. en na 6 meter rijden doet ie weer normaal.
kus floor

Last edited by floortjee; 05-09-2008 at 16:01.
floortjee is offline   Reply With Quote
Old 05-09-2008, 20:16   #21 (permalink)
Registered User

koop een c30
StefanM.ark is offline   Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Bookmarks

Quick reply disabled, Attention: Last reply in this thread was more than 2 Months ago, if you still want to reply, click reply or make a new topic

Thread Tools

Posting Rules