Het Scooter Forum by Scooterforum.net  

Welcome to the Scooter Forum.
Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races.
Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands.
Use this to search our site:
Google

Go Back   Het Scooter Forum by Scooterforum.net > Scooters > Quick Forum

Quick Forum Net begonnen met scooters opvoeren? Net dat extra beetje hulp nodig over vragen die al eens eerder zijn gesteld? Stel ze dan hier of gebruik de Search.

Forum Sponsors
Hier adverteren?

Reply

LinkBack Thread Tools
Old 16-03-2008, 17:02   #1 (permalink)
Ben
Fucked

Ben's Avatar

Send a message via MSN to Ben Send a message via Yahoo to Ben Send a message via Skype™ to Ben
My scooter:
ScooterbaseID
Het kleine vraagjes topic deel 3

barst los

:W
Ben is offline   Reply With Quote
Sponsored Links (To remove this banner, please register.)
Old 17-03-2008, 15:56   #2 (permalink)
Registered User

Wat moet ik zoal aanpassen om een nitro fourche op een booster spirit te zetten?

En waar kan ik een nitro fourche halen? (liefst nieuw)

Grtz Marvin
Marvin010 is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2008, 16:12   #3 (permalink)
4 takt

Zip@masterfoort's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ben View Post
barst los
pssst maak er even een ''Sticky'' van zoals het vorige topic.
Zip@masterfoort is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2008, 16:18   #4 (permalink)
4 takt

Zip@masterfoort's Avatar

heb nu op me zip een standaard variateur zitten. als ik een power one vario set koop, ga ik er dan op vooruit kwa gasreactie, optrekken of snelheid??
Old 17-03-2008, 16:46   #5 (permalink)
Yamaha Neo's

Rio-man's Avatar

Send a message via MSN to Rio-man
Quote:
Originally Posted by Marvin010 View Post
Wat moet ik zoal aanpassen om een nitro fourche op een booster spirit te zetten?

En waar kan ik een nitro fourche halen? (liefst nieuw)

Grtz Marvin
Geen idee en op Euroscooters.nl

Rio-man is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2008, 18:43   #6 (permalink)
Registered User

Quote:
Originally Posted by Zip@masterfoort View Post
heb nu op me zip een standaard variateur zitten. als ik een power one vario set koop, ga ik er dan op vooruit kwa gasreactie, optrekken of snelheid??
Ik heb op mina blok alleen gemerkt dat hij makkelijker af te stellen is dan m'n std vario, dus kwa optrekken kan je er op vooruit gaan mits goed afgesteld. Topsnelheid veranderd (vrijwel) niks.
Maikel_F12 is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2008, 18:55   #7 (permalink)
Registered User

My scooter:
ScooterbaseID
past een wallaroovario in een vision
schoukens_a is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2008, 19:10   #8 (permalink)
4 takt

Zip@masterfoort's Avatar

Quote:
Originally Posted by Maikel_F12 View Post
Ik heb op mina blok alleen gemerkt dat hij makkelijker af te stellen is dan m'n std vario, dus kwa optrekken kan je er op vooruit gaan mits goed afgesteld. Topsnelheid veranderd (vrijwel) niks.
Okey thanks, dat wilde ik eventjes weten.
Old 18-03-2008, 19:26   #9 (permalink)
Registered User

Heb nu een minarelli blokje, voorzien van race-asje, DR 70cc (non-RPM), 17.5 Dell'Ortho, DeltaClutch, Leovinci handmade TT.
Maar nu kom ik op m'n digitale (malaguti) tellert niet boven de 60km/h uit!! Heb het nog niet na kunnen meten, maar moet ik de vertanding eens nakijken of is de teller gewoon gaar?
Old 18-03-2008, 21:05   #10 (permalink)
mannelijke versie

Anne's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
Heb je hem wel goed afgesteld? Met slechte afstelling zou die alsnog wel boven de 60 mogen rijden dacht ik zo, maarja

Old 18-03-2008, 21:28   #11 (permalink)
Registered User

Ik heb een scooter met een Piaggio blok (Gilera DNA) en heb vandaag een revisie gedaan aan de overbrenging. Nu 12700KM op de teller, en heb de v-snaar, rolletjes en de olie/waterpompsnaar vervangen.

Hij accelereert nu trager, ik denk te zware rollen (die er in zaten waren lichter, maar ook niet licht genoeg)

Ik heb het volgende aan de scooter gedaan om hem sneller te laten gaan: Varioring eruit, overbodige buisjes van de uitlaatbocht weggehaald. Ik haal nu 86 op de teller, maar het optrekken is ongelofelijk traag. Bij wegrijden doet ie zo'n 6000 toeren en op top doet ie er 9000. Er zitten nu 7.5 grams rollen in, de standaard dus.

Kan iemand een wilde gok doen of uit ervaring vertellen welk gewicht aan rollen ik ongeveer nodig heb?
Robbinm is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2008, 21:57   #12 (permalink)
black sr

Edwino's Avatar

Quote:
Originally Posted by Robbinm View Post
Ik heb een scooter met een Piaggio blok (Gilera DNA) en heb vandaag een revisie gedaan aan de overbrenging. Nu 12700KM op de teller, en heb de v-snaar, rolletjes en de olie/waterpompsnaar vervangen.

Hij accelereert nu trager, ik denk te zware rollen (die er in zaten waren lichter, maar ook niet licht genoeg)

Ik heb het volgende aan de scooter gedaan om hem sneller te laten gaan: Varioring eruit, overbodige buisjes van de uitlaatbocht weggehaald. Ik haal nu 86 op de teller, maar het optrekken is ongelofelijk traag. Bij wegrijden doet ie zo'n 6000 toeren en op top doet ie er 9000. Er zitten nu 7.5 grams rollen in, de standaard dus.

Kan iemand een wilde gok doen of uit ervaring vertellen welk gewicht aan rollen ik ongeveer nodig heb?
zijn je trekveren niet te slap?

Old 19-03-2008, 00:30   #13 (permalink)
Ben
Fucked

Ben's Avatar

Send a message via MSN to Ben Send a message via Yahoo to Ben Send a message via Skype™ to Ben
My scooter:
ScooterbaseID
Quote:
Originally Posted by Zip@masterfoort View Post
pssst maak er even een ''Sticky'' van zoals het vorige topic.
Ik ben geen mod. Mja het is gebeurd.

Old 19-03-2008, 07:55   #14 (permalink)
Registered User

Quote:
Originally Posted by Edwino View Post
zijn je trekveren niet te slap?
Het is een standaard scooter... Dus nee, die zijn niet te slap.

Tussen de 10 en de 80KM/u varieert hij 3000 toeren, dus mijn rollen zijn verkeerd.

Welk gewicht moet ik ongeveer hebben?
Robbinm is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2008, 12:02   #15 (permalink)
Registered User

de papkarre's Avatar

Send a message via MSN to de papkarre
wat is de rollen maat van de orginele piaggio vario van een typhoon en waar vind ik het bouwjaar staat niet op me papieren
de papkarre is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2008, 17:12   #16 (permalink)
Registered User

Quote:
Originally Posted by Anne View Post
Heb je hem wel goed afgesteld? Met slechte afstelling zou die alsnog wel boven de 60 mogen rijden dacht ik zo, maarja
Ik denk het wel, zitten 5gr rolletjes in, deltaclutch met gele drukveer, (trekveertjes geen idee, koppeling pakt op bij 5500 rpm)! Iemand een idee, moet toch wel boven de 60 op teller kunnen komen met zo'n setup?!
Old 19-03-2008, 20:35   #17 (permalink)
Registered User

de papkarre's Avatar

Quote:
Originally Posted by de papkarre View Post
wat is de rollen maat van de orginele piaggio vario van een typhoon en waar vind ik het bouwjaar staat niet op me papieren
hoe laat ik mijn scoot sneller op toeren komen (dus als ik gas geeft dat hij sneller klimt in toeren)
Old 20-03-2008, 15:39   #18 (permalink)
Registered User

Quote:

hoe laat ik mijn scoot sneller op toeren komen (dus als ik gas geeft dat hij sneller klimt in toeren)
Sterkere trekveren!

(afstellen)
Marvin010 is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2008, 15:50   #19 (permalink)
Registered User

de papkarre's Avatar

hij grijpt nu al te laat aan met orginele (raar maar waar)
Old 21-03-2008, 17:42   #20 (permalink)
Ben
Fucked

Ben's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
Quote:

Quote:
Originally Posted by Marvin010 View Post
Sterkere trekveren!

(afstellen)
Ja ! Helemaal ! Omg...

@ Maikel : 5gr rollen zijn zowiezo teveel van het goede. En een Delta Clutch is ook nie echt de lichtste. Zeker op dit setup. Koop es een Hebo verstelbaar. Dee is uiteraard verstelbaar , en veel lichter.

Old 22-03-2008, 14:37   #21 (permalink)
Slider Invasie!

StuntSnuiver's Avatar

Delta kan zijn werk wel doen. Alleen maar geld verspilling om een hebo koppeling te halen. Beter koop je een setje trekveren van malossi en ga je wat prutsen met de gewichten van je delta.

StuntSnuiver is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2008, 19:04   #22 (permalink)
Ben
Fucked

Ben's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
Mja , zal zijn werk prima doen. Alleen is hey iets teveel van het goede. Beter verkoopt ie die Delta voor een mooie prijs , en koopt ie een Hebo verstelbaar van dat geld. Van dat geld kan je er 2 halven bewijzevan.

Old 24-03-2008, 15:40   #23 (permalink)
SBO'09

thinuz's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
past een zip 98 subframe op een ice?

ze zien er namelijk ong hetzelfde uit
thinuz is nu online   Reply With Quote
Old 25-03-2008, 17:16   #24 (permalink)
Registered User

Ik heb een aprilli sr 50 nieuwste model die heb een lcd schermpje. nu geeft ie aan dat ie voor een service beurt moet. ik weet dat dat gedaan moet worden. maar weet iemand mischien hoe ik dat servicebeurt indicatortje uit kan zetten? Pleae pm dat is wat sneller..

mvg SR50
SR50-oranje is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2008, 17:55   #25 (permalink)
Slider Invasie!

StuntSnuiver's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ben View Post
Mja , zal zijn werk prima doen. Alleen is hey iets teveel van het goede. Beter verkoopt ie die Delta voor een mooie prijs , en koopt ie een Hebo verstelbaar van dat geld. Van dat geld kan je er 2 halven bewijzevan.

Ik zou daar het nu niet van inzien. Alleen maar moeite.

Old 25-03-2008, 18:19   #26 (permalink)
mina verti

My scooter:
ScooterbaseID
Is er een verschil tussen een bougie met zo'n ijzeren dopje opgedraaid en een bougie zonder zo'n dopje?

ja, ik weet dat er dan een verschillende bougiekop nodig is maar maakt dit anders iets uit?
crosserke995 is nu online   Reply With Quote
Old 25-03-2008, 19:20   #27 (permalink)
Slider Invasie!

StuntSnuiver's Avatar

Nee. Voor zover ik weet is dat alleen voor de verschillende bougiedoppen. De ene heeft namelijk dat dopje nodig en de ander weer niet. Zo worden bij ons alle bougies met dat dopje geleverd.

Old 25-03-2008, 20:33