![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| Quick Forum Net begonnen met scooters opvoeren? Net dat extra beetje hulp nodig over vragen die al eens eerder zijn gesteld? Stel ze dan hier of gebruik de Search. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#133 (permalink) |
|
Freelance Photoshopp
|
Kan iemand een richtlijn geven voor m'n rolletjes/trekveertjes/drukveer?
Set Up: - Peugeot Vivacity AC - Metrakit Sport 70cc (laag/middeltoerig) - Gianelli Extra Chroom - Malossi MHR Multivar - Malossi MHR Fly Clutch - 17,5mm Dellorto elek. Choke afstelling nu: - 4.8 gram rollen - witte trekveertjes(geen idee welke, want ze zaten al in de koppeling toen ik hem kocht) - Malossi MHR paarse drukveer Hij maakt nu overtoeren in het begin en heeft een dip tot ongeveer 5-10 km/h Iemand een richtlijn? Alvast bedankt |
|
|
|
|
|
#134 (permalink) |
|
senda/neos boeker
|
heey,
ik ga waarschijnijk een neos blok kopen voor mijn neos(duh )dr zat een eprom op maar die had die niet meer ofzo dus heeft die gozer ori ontsteking erop gezet. nu wil ik vragen of dit geen kwaad kan om te rijden met ori ontsteking, op: een blok wat volgens hem 20pk levert met die eprom zit een mallosi mhr cilinder onder jolly moto uitlaat carters getuned op cilinder overange kit volgens mij een rito asje en een 21mm dell kan het kwaad om (in ieder geval tijdelijk) met de ori ontsteking te rijden op dit blok? en hoeveel zou ik nou echt gat merken als ik hem eraf haal en een hpi oid dr opzet? qua gasreactie/optrekken of top bvd, dude |
|
|
|
|
|
#136 (permalink) | |
|
Fucked
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#138 (permalink) |
|
Fucked
|
Mja , gaat niet om het optrekke. Gaat om waneer je koppeling ingrijpt. Gewoon geen gewichtjes erin als je m snel wil laten ingrijpen , en meer gewichtjes als je m later wil laten ingrijpen. Maat dit kan niet geloof ik bij Delta Clutch ? Wel bij Stage6 Torque Controller.
|
|
|
|
|
|
#140 (permalink) |
|
cycling sucks
|
Hej ik heb een aerox met org 50cc en org 12,5 cabr heb een hebo vario en koppeling.
Nu heb ik een zwarte hebo drukveer en rode hebo trekveertjes. 4,1 gram rollen na het monteren van de vario en koppeling loopt ie goed voor een paar dagen, daarna krijgt hij zwaare dip bij 40/50 kmh. om dit op te lossen heb ik een mallossi torque driver gekocht. Graag zou ik wat advies willen hebben over de druk en trekveertjes. om zo er voor te zorgen dat ie ook op hogere snelheid sneller toeren pakt. sorry als ik iets fout typ ik ben nog niet zo lang in het opvoer gebeuren. Last edited by hebo-rox-04; 05-05-2008 at 16:19. Reason: iets vergeten |
|
|
|
|
|
#144 (permalink) |
|
Nou, Gezellig hoor !
|
Hoger ?
Zodra ik er een grotere sproeier indraai verzuipt dat ding gelijk Zal mijn setup trouwens neerzetten , misschien dat je daar meer mee kan : Beta Ark AC : Cilinder Airsal T6 50 CC Alu AC Uitlaat Leo Vince Sprinter ( met prop ) Krukas Standaard Carburateur Dell'Orto 17,5 mm ( clipje gasnaald 1'tje boven het midden ) Luchtfilter Standaard ( met begrenzing ) Sproeier 100 Variorollen 4,0 Gram Drukveer standaard Trekveren standaard Begonnen met 88 Sproeier was op zich wel goed , maar kwam niet op toeren en je merkte dat de scooter te weinig kreeg 118 , was veels te groot , zodra je het gas opentrok verzoop de scooter gelijk Met 100 kan ik op zicht wel gewoon rijden , maar zodra de scooter goed warm is houd hij in ( lijkt wel alsof hij verzuipt ) __________________ |
|
|
|
|
|
#146 (permalink) |
|
Nou, Gezellig hoor !
|
Er staat dat ik sproeier 100 er in heb zitten.
Maar waarom zou ik de prop eruit moeten halen om af te kunnen stellen ( luchtschroef had ik al op 1,5 trouwens ) ? Hij loopt mij nu hard zat ( 75 @ teller ) En eerst zeg je dat ik omhoog moet met mijn sproeier maat , en na het ontgrenzen juist weer naar beneden :S ? Lijkt mij juist andersom ? Tevens heb ik mijn oliepomp nog gewoon erop zitten , en bij de 1e 2 tankbeuren een scheutje olie erdoor heen gedaan in verband met inrijden van de cilinder. Mij lijkt dat de sproeier juist te groot is , aangezien bij volgas de scooter niet echt zijn toeren oppakt en bij terugname de scooter een stuk beter loopt ( vooral @ topsnelheid volgas : 70 en iets terug name 75 km /h ) __________________ |
|
|
|