![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| Quick Forum Net begonnen met scooters opvoeren? Net dat extra beetje hulp nodig over vragen die al eens eerder zijn gesteld? Stel ze dan hier of gebruik de Search. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
Registered User
|
Motorhispania RX start slecht of nauwelijks
ik heb nou een motorhispania gekocht 2e hands
en er moest een paar dingetjes aan vervangen worden! ik heb dus de carterdeksel vliegwieldeksel uitlaat en contactslot en accu vervangen!! daarvoor reed hij perfect maar lekte veel olie! maar sinds ik dit vervangen heb start hij slecht en moet ik hem op toeren houden als ik hem in de 1 heb om hem aan te laten voor een stoplicht bijv! weet iemand de oplossing hier voor! en ik kan hem haast niet electrisch starten want net of de accu leeg is terwijl ik er net een nieuwe heb gezet dus moet ik hem steeds aan lopen !! hoop dat jullie wat weten er voor? want ik kom er nou niet uit![]() Mvg, Corné |
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#3 (permalink) |
|
Registered User
|
de deksel van het vliegwiel want die lekte, ik had de oude uitlaat er op gezet en hij loopt gelijk stukken beter! maar hij start nog steeds erg slecht ik moet hem steeds aanlopen! want de elektrische start doet het niet, je hoort hem wel ratelen maar doe verder niks! wat kan ik daar aan doen, hij heeft het wel altijd gedaan
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Registered User
|
kijk het zit zo je hebt de carter aan de ene kant en aan de andere kant zit het vliegwiel en daar zit een deksel op en daar in zit olie! als goed is! maarja mijn accu is net nieuw maar die is nou helemaal niks meer helemaal dood! net of die niet opgeladen word.. maarja ligt dat aan de dynamo ofzo of wat?
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Senior Member
|
het carter is/zijn de middelste 2 delen van je blok , als je het blok bekijkt als je erop zou zitten zit rechts het koppelingsdeksel , en links je vliegwieldeksel . deze KAN niet lekken , niet anders dan dat je blok is gescheurd , je krukaskeerring lek is of iemand er olie in gooit..
als ik jou was zou ik er niet zelf meer mee prutsen en het iemand laten doen die weet hoe hij een brommer moet maken. __________________ |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) | |
|
a.k.a. Ramon
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#10 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Quote:
![]() AM6 heeft wel een oliepomp maar deze zit aan de rechterkant ,en gemiddeld genomen lekken ze niet tenzij de o-ring gaar is. dus of het carter is gescheurd oid of je keerring van de krukas heeft lopen lekken , anders kan er geen olie achter het vliegwielkapje wegkomen.. __________________ |
|
|
|
|
|
| Bookmarks |
| Thread Tools | |
|
|