![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| Quick Forum Net begonnen met scooters opvoeren? Net dat extra beetje hulp nodig over vragen die al eens eerder zijn gesteld? Stel ze dan hier of gebruik de Search. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
Registered User
|
Nieuwe scooter, goede keuze?
Hallo allen,
ik ga misschien een nieuwe scooter kopen en zag laatst de Italjet Formula 50 LC langskomen en vond dat toch wel een erg wreed dingetje! Nu heb ik al aardig wat opgezocht over deze scooter en kom positieve en ook negatieve dingen tegen. Mijn bedoelingen met deze scooter zullen zijn: Vooral gebruik voor naar school (voornamelijk rechte stukken en ook stukjes stad maar niet erg noemenswaardig) maar wel 18 km heen en 18 km terug. Beetje rondtoeren door de omgeving e.d. Ik hoef 'm dan ook echt geen 110 te laten lopen, maar zit wel te denken aan een top tussen de 75 ~ 90 (ruim genomen). Is dit trouwens ook nog netjes te begrenzen i.v.m. rollerbank die ik opweg naar school aardig vaak tegen zal komen? Zeggen jullie nu van: prima scooter voor jou, of moet ik dan toch rond zoeken naar een ander model / ander merk etc? Indien het laatste, ik heb op vakantie met de Gilera Runner 80cc gereden (Griekenland, mag daar allemaal ) en vond dat toch ook wel erg nice! Maar als de runner en Formula 50 LC prijs/kwaliteit hetzelfde zouden zijn ga ik voor de laatste. Of hebben jullie misschien nog een ander model wat wel erg mooi zal zijn? En de prijs hiervoor waarschijnlijk ongeveer? Alvast bedankt! |
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#3 (permalink) |
|
Heb de boxen wel al:
|
~ Off topic;
Wel wat meer text he spNk ![]() ~ On topic; Ja ik heb hem even opgezocht, mijn style is het iig niet, vind die voorwielophanging beetje vreemd. Ik weet zelf niet veel over die scooter, we weet ik dat als je lange stukken rijdt, je wel beter LC hebt (watergekoeld). Dat is echt verstandiger. Tja over opvoeren ga ik het helaas niet meer zo vaak hebben, ik was dit wel van plan om (als ik binnenkort een scoot heb) dat ook te doen. Maar sinds ik weet dat de verzekering niks betaald als je ongeluk hebt gehad, doe ik het niet meer. Ja je kan gewoon de vario ring eruit halen en prop uit uitlaat etc. (PM me ff als je details wilt weten daarvan) En je kan een begrenzer kopen, maar valt meer op. Je kan beter via je impuls-draadje een condenstator ertussen doen en een schakelaartje, het enige wat je dan hebt is een buisje van 3 cm dusja. Op internet te vinden hoe dat moet. Ik weet niet hoe duur die Formula50 is? Maar als ej ongeveer je budget weet. Kan ik wel wat dingen noemen. Voorkeur op het moment: Yamaha Aerox €2300 Piaggio NRG " " Beta Ark €2100 Speedfight 2 €2000 Dit zijn dus wel de wat duurderen maar dan heb je ook een goed dingetje. De Aerox is nog steeds mijn nr.1. Succes, Menno |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
a.k.a. Ramon
|
Is onzin... 99 van de 100 keer betaald verzekering gewoon.. zijn al genoeg topics over geweest.
Verder heeft die scooter morini, blok waar moeilijk aan onderdelen aan te komen is en ook minder goed op te voeren. Ik zou kiezen voor een scooter met minarelli (horizontaal dan wel) of piaggio. Betrouwbaarste blokken en meest voor te krijgen. |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
a.k.a. Ramon
|
Quote:
Ik heb 2x ongeluk gehad met een opgevoerde scooter en altijd nog vergoed gekregen... Last edited by spNk; 03-09-2008 at 17:22. |
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
stage6 abuser
|
ding stuurt kut en er zit een kutblok onder waar vaak spullen moeilijk aan te komen zijn
beter neem je een dragster daar zit een mina carter onder maar ik zouw eerder een scooter nemen waar nog veel van verkocht word piaggio/gilera/aprillia of yamaha/mbk beta __________________ |
|
|
|
|
|
#11 (permalink) |
|
Registered User
|
Dat er een kutblok onderzit heb ik al gelezen inderdaad, maar kan ik er dan niet gewoon een ander blok onder laten zetten? Of is dat makkelijker gezegt dan gedaan? Ik weet zelf niet erg veel qua techniek van scooters e.d. af, dus hoor het graag van diegenen die het beter weten dan ik
![]() En een gilera runner? Is dat een beetje goede scooter? Ik wil geen nieuwe scooter i.v.m. bijvoorbeeld alleen al dat je er dan spiegels op moet hebben (eraf halen 60 eur, aan den lijve ondervonden met mn brommertje..) De duurste die ik op het moment kon vinden van Italjet Formula 50 LC is rond de 800 eur, misschien kan er nog wat vanaf, dus rond de 750. Maar raden jullie het echt af of andere ideeën etc? |
|
|
|
|
|
#14 (permalink) |
|
Registered User
|
Oke, dat kan inderdaad de oplossing zijn. Maar met een aerox zie je al ontzettend veel mensen rondrijden dus ik wil liever wat anders. Maar om er weer even op terug te komen: is er geen mogelijkheid om een ander blok onder de Italjet F50 LC te zetten?
Ik zag er net één onderweg naar huis te koop staan, misschien doe ik even een oriënterend belletje, dingen waar ik op moet letten stel als ik ga kijken? Alvast bedankt! |
|
|
|
|
|
#16 (permalink) |
|
stage6 abuser
|
ja er kan een ander blok onder maar dan kun je beter een nieuwe scooter kopen
beta ark is een goeie yamaha jog r/neo s ,malaguti phantom/firefox,gilera runner/zip, piaggio nrg mc2 benelli 491 maar als je perse een kutscooter wilt moet je de f50 nemen __________________ |
|
|
|
|
|
#18 (permalink) |
|
Registered User
|
Oké, ik ben van de Italjet F50 afgestapt na meerdere negatieve reacties op deze scooter.
Nu ben ik een beetje weer gaan rondkijken, en kwam ik de runner purejet tegen. Ik hoorde hier gameboy opvoer verhalen over, is dit waar? En aan wat voor soort prijzen zit je te denken als je 'm dan wilt opvoeren? Even een update qua lijstje welke ik interessant vind: - Runner purejet (niet nieuw, rond 2005 jaartal dan hè) - Yamaha Neo's (wel sportstijl, sportstuurtje etc) - Malaguti Firefox 15 LC (of is AC beter?) - Beta Eikon 50 (Zonder dat lelijke regenscherm, maar kan er nergens één vinden zonder dat scherm. Eigenlijk vrij weinig info, weten jullie wat?) - Honda X8R-S & X8R-X (lijken alleen een beetje 'nep' net als de speedfighter, die vind ik er ook 'nep' uitzien.) Hebben jullie een directe favoriet uit dit lijstje? Of misschien een scoot die beter is dan deze die ik heb genoemd? Voorwaarden blijven hetzelfde (lange afstanden rijden, tussen de 70 ~ 85 kmh ong. , goed te begrenzen tegen politie en geen nieuwe scoot aangezien 'ie dan aan van alles moet voldoen zoals o.a. spiegels....) En dan zou ik graag ook nog horen of een purejet/injectie beter/slimmer is dan een carbarateur? Alvast bedankt ![]() |
|
|
|
|
|
#21 (permalink) |
|
Registered User
|
Ik was inderdaad de beta ark vergeten, maar ik vind dat voorspatbord/kapje echt spuuglelijk. Als ik deze er van af zou laten halen, krijg ik dan geen last met opspattend water/troep etc?
Ik heb net op MP zitten kijken, maar vind ze nog best prijzig, de beter beginnen rond de 800 eur en dan moet er nog wel wat aan gedaan worden.. Aerox hoef ik niet, zie je er al ontzettend veel van rondrijden en vind ik niet erg lekker zitten qua beenruimte en hard zadel. Zip sp geen optie. De runner is nog steeds mijn favoriet, aan welke prijs 2e hands moet ik ongeveer denken dat ik een net ding heb? Heb natuurlijk wel op MP gekeken, maar daar staat echt heel wat. En kan ik dan beter de purejet nemen of die met carburateur? |
|
|
|
|
|
#23 (permalink) |
|
v0lle neut!
|
Ik heb een italjet formulla Lc 50 gehad en vind het geen aanrader, heb veeel pannes gehad maar dat kan ook komen door de desbetreffende scootershop waar ik indertijd op onderhoud ging, houd in gedachte dat italjet falliet is he, weet niet of er nog onderdelen voor te krijgen zijn, het is een morini blok, niet hetzelfde als dat van de sr2000 btw.
__________________ |
|
|
|
|
|
#24 (permalink) |
|
Registered User
|
Het is maar goed dat ik niet meteen een scooter heb besteld, want nu heb ik weer een andere favoriet. De Yamaha Slider lijkt me ook een ontzettend leuk ding! Ook voor deze heb ik al wat informatie over opgezocht. Kunnen jullie me deze aanraden/afraden en waarom dan wel?
Wat min- en pluspunten die ik zelf ben tegen gekomen, maar kunnen jullie als echte kenners dit misschien aanvullen en adviseren over een mogelijke aankoop? + (plus) punten:
Alvast bedankt! En trouwens, is de Gilera Runner carb beter of slechter dan injectie? En welke is beter in de zin van kwalitatief opvoerbaar? |
|
|
|
|
|
#25 (permalink) |
|
a.k.a. Ramon
|
Een slider heeft een minarelli vertikaal blok dacht ik,
is minder goed op te voeren dan een horizontaal, of piaggio blok (is ook horizontaal overigens). Dit omdat de bocht tot het expansie vat van de uitlaat erg lang moet zijn, net als bij peugeot. Op een standard cil zal het niet super veel uitmaken, maar wil je eens een leuk cilindertje e.d. zou ik voor een horizontaal blok gaan. Runner met carb is makkelijker op te voeren dan een met injectie, en ook goedkoper om op te voeren. Injectie is daar in tegen wel veel zuiniger, maar vereist vaak meer onderhoud. |
|
|
|
|
|
#27 (permalink) |
|
Registered User
|
Opvoeren is bij mij niet heel erg belangrijk. Of tenminste, hij hoeft niet het uiterste te lopen. Gewoon rond de 80km/h en dan een nette begrenzer erop voor het geval dat.
Ik heb nog even gezocht naar een mooie slider, maar wat is een nette slider met natuurlijk al wat kilometertjes op de teller eigenlijk waard? Moet ik dan denken aan 500, 600, 700, 800 of 900 eurotjes? Een Neo's voor 950 vind ik een beetje prijzig opzich. |
|
|
|
|
|
#29 (permalink) | |
|
|
Quote:
Plaats zat voor 2 personen, goed groot zadel. Ik heb er eentje gehad, verder prima ding, DE beste scooter die ik heb gehad. Minarelli verticaal is ook echt perfect voor op straat, geen geklooi met koeling, geen vastlopers door een slechte koeling etc... __________________ |
|
|
|
|
|
|
#30 (permalink) |
|
Registered User
|
Oke, vooral dat met 2 personen vond ik wel tegenvallen, maar als je er dus prima met z'n 2en op kan zitten, helemaal goed. Het zal vast wel wat krapper zitten, maar dat maakt dan niet uit.
Nu moet ik nog een goede vinden, kunnen jullie me misschien helpen/adviseren qua prijs wat dan wel redelijk zal zijn? Alvast bedankt ![]() |
|
|
|
| Sponsored Links |
|
|