![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| Quick Forum Net begonnen met scooters opvoeren? Net dat extra beetje hulp nodig over vragen die al eens eerder zijn gesteld? Stel ze dan hier of gebruik de Search. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
Registered User
|
Wat algemene vragen
Ik ben dus bezig met een project om een hefbrug voor een scooter te maken. Dus vroeg ik me af wat zo nu en dan de meest voorkomende reparaties zijn die aan een scooter voorkomen?
En hebben jullie misschien suggesties over hoe de hefbrug van tegenwoordig verbeterd kan worden? Het is de bedoeling dat het een volledig innovatief en nooit eerder voorkomend product wordt. Ik hoor graag van jullie =] Last edited by radiohead; 02-09-2008 at 18:57. |
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#2 (permalink) |
|
ScaR ?
|
Als je het echt over reparaties hebt denk ik dat de zuiger / cilinder het vaakst aan bod komt.
Ga je het hebben over 'vervanging' dat je dan eerder bij de vario / v-snaar etc. moet zitten. Bij afstellen komt de carb er ook nog veel bij kijken. __________________ |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
stage6 abuser
|
ik zouw een heftafel maken met een klem aan de voorkant
en een klep die je er aan de achterkant af kunt halen of naar beneden kunt scharnieren. in het midden een gat erin maken waar ik een rvs bak in kan leggen zodat kvs of olie daarin loopt als het uit het blok laat lopen en dat je dat makkelijk om kan gooien. ook zou ik een gat maken voor een ander rvs bakje waar je je schroeven/bouten in kunt deponeren. ook zou ik meerdere bakjes hebben zodat je gewoon makkelijk het bakje met schroeven bij de scooter kunt houden ik hoop dat je een beetje voor kunt stellen wat ik bedoel anders maak ik wel een foto van mij bank/tafel grts __________________ |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
mannelijke versie
|
Ik zou hem ook smal maken, bijvoorbeeld alleen een goot voor je banden, en dan een steun voor je stuur maken, zodat die wel altijd recht blijft staan. Doordat de brug dan heel smal is, kun je overal nog makkelijker onder kijken en bij. Ik als ontwerper zou, zoals Twan al zegt, diverse bakjes maken, die je dan bijvoorbeeld d.m.v. een rails naar je toe kan trekken. Een opvangbakje is ook zeker handig, maar liefst meer dan 1. Succes
__________________ |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
6,90 sec @ 150m
|
ik zou em niet te smal maken. ik gooi altijd graag mijn gereedschap op de plaat waar de scooter op staat.
Veel hefbruggen hebben al de mogelijkheid om de scooter van voren vast te zetten. misschien is een rol om je achterwiel op te zetten makkelijk, dan hoef je de scooter niet helemaal los te halen om te kijken of je reparatie gelukt is. __________________ |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Registered User
|
Allemaal erg bedankt voor jullie reacties =D de informatie is zeker nuttig.
Ook de suggesties voor de brug kan ik zeker wat mee, ik zal de tips gebruiken voor wanneer ik de concepten creëer. En interessant om over jou project te lezen Anne. Voor het gedeelte marktonderzoek was ik op zoek naar wat technische informatie over de bruggen die nu beschikbaar zijn. Op de "Autec" website zag ik al wat gebruikershandleidingen, ik zocht naar wat meer technische informatie over de bruggen, wat voor type bruggen er al zijn? Hydraulische en Pneumatische byv. En wat de verschillen er tussen zijn. De werking ervan in het kort zou ook handig zijn. |
|
|
|
|
| Bookmarks |
| Thread Tools | |
|
|