Het Scooter Forum by Scooterforum.net  

Welcome to the Scooter Forum.
Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races.
Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands.
Use this to search our site:
Google

Go Back   Het Scooter Forum by Scooterforum.net > Scooters > Quick Forum

Quick Forum Net begonnen met scooters opvoeren? Net dat extra beetje hulp nodig over vragen die al eens eerder zijn gesteld? Stel ze dan hier of gebruik de Search.

Forum Sponsors
Hier adverteren?

Reply

LinkBack Thread Tools
Old 02-09-2008, 18:21   #1 (permalink)
Registered User

Wat algemene vragen

Ik ben dus bezig met een project om een hefbrug voor een scooter te maken. Dus vroeg ik me af wat zo nu en dan de meest voorkomende reparaties zijn die aan een scooter voorkomen?

En hebben jullie misschien suggesties over hoe de hefbrug van tegenwoordig verbeterd kan worden? Het is de bedoeling dat het een volledig innovatief en nooit eerder voorkomend product wordt.

Ik hoor graag van jullie =]

Last edited by radiohead; 02-09-2008 at 18:57.
radiohead is offline   Reply With Quote
Sponsored Links (To remove this banner, please register.)
Old 02-09-2008, 20:38   #2 (permalink)
ScaR ?

Scarrie's Avatar

Als je het echt over reparaties hebt denk ik dat de zuiger / cilinder het vaakst aan bod komt.
Ga je het hebben over 'vervanging' dat je dan eerder bij de vario / v-snaar etc. moet zitten.
Bij afstellen komt de carb er ook nog veel bij kijken.

Old 02-09-2008, 22:34   #3 (permalink)
a.k.a. Ramon

My scooter:
ScooterbaseID
Misschien iets maken waar je het voorwiel in kan klemmen net als een testbank e.d. zodat je de scooter van de standaard af kunt zetten?
spNk is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2008, 02:18   #4 (permalink)
stage6 abuser

twan nelissen's Avatar

ik zouw een heftafel maken met een klem aan de voorkant
en een klep die je er aan de achterkant af kunt halen of naar beneden kunt scharnieren.
in het midden een gat erin maken waar ik een rvs bak in kan leggen zodat kvs of olie daarin loopt als het uit het blok laat lopen en dat je dat makkelijk om kan gooien.
ook zou ik een gat maken voor een ander rvs bakje waar je je schroeven/bouten in kunt deponeren.

ook zou ik meerdere bakjes hebben zodat je gewoon makkelijk het bakje met schroeven bij de scooter kunt houden
ik hoop dat je een beetje voor kunt stellen wat ik bedoel anders maak ik wel een foto van mij bank/tafel grts

Old 03-09-2008, 09:14   #5 (permalink)
mannelijke versie

Anne's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
Ik zou hem ook smal maken, bijvoorbeeld alleen een goot voor je banden, en dan een steun voor je stuur maken, zodat die wel altijd recht blijft staan. Doordat de brug dan heel smal is, kun je overal nog makkelijker onder kijken en bij. Ik als ontwerper zou, zoals Twan al zegt, diverse bakjes maken, die je dan bijvoorbeeld d.m.v. een rails naar je toe kan trekken. Een opvangbakje is ook zeker handig, maar liefst meer dan 1. Succes

Old 03-09-2008, 09:46   #6 (permalink)
Registered User

voor vervangen ook de remmem heah...

succ6 met je projectje man
StefanM.ark is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2008, 22:32   #7 (permalink)
a.k.a. Ramon

My scooter:
ScooterbaseID
Quote:
Originally Posted by StefanM.ark View Post
voor vervangen ook de remmem heah...

succ6 met je projectje man
Old 03-09-2008, 22:44   #8 (permalink)
6,90 sec @ 150m

Maarten's Avatar

ik zou em niet te smal maken. ik gooi altijd graag mijn gereedschap op de plaat waar de scooter op staat.
Veel hefbruggen hebben al de mogelijkheid om de scooter van voren vast te zetten.
misschien is een rol om je achterwiel op te zetten makkelijk, dan hoef je de scooter niet helemaal los te halen om te kijken of je reparatie gelukt is.

Old 04-09-2008, 14:49   #9 (permalink)
Registered User

Allemaal erg bedankt voor jullie reacties =D de informatie is zeker nuttig.
Ook de suggesties voor de brug kan ik zeker wat mee, ik zal de tips gebruiken voor wanneer ik de concepten creëer.
En interessant om over jou project te lezen Anne.

Voor het gedeelte marktonderzoek was ik op zoek naar wat technische informatie over de bruggen die nu beschikbaar zijn.
Op de "Autec" website zag ik al wat gebruikershandleidingen, ik zocht naar wat meer technische informatie over de bruggen, wat voor type bruggen er al zijn? Hydraulische en Pneumatische byv. En wat de verschillen er tussen zijn.
De werking ervan in het kort zou ook handig zijn.
radiohead is offline   Reply With Quote
Old 04-09-2008, 15:53   #10 (permalink)
ScaR ?

Scarrie's Avatar

Volgens mij is de werking van een hydraulische brug hetzelfde als een pneumatische, alleen werkt hydraulisch met vloeistof ( vaak olie ) en een pneumatische met lucht(druk).

Old 05-09-2008, 00:54   #11 (permalink)
stage6 abuser

twan nelissen's Avatar

ik heb ook een autec superding

Old 05-09-2008, 21:54   #12 (permalink)
a.k.a. Ramon

My scooter:
ScooterbaseID
Quote:
Originally Posted by Scarrie View Post
Volgens mij is de werking van een hydraulische brug hetzelfde als een pneumatische, alleen werkt hydraulisch met vloeistof ( vaak olie ) en een pneumatische met lucht(druk).
idd, pneumatisch is meestal met een compressor en hydraulisch met de hand (soort krik).
Sponsored Links
Reply

Bookmarks

Quick reply disabled, Attention: Last reply in this thread was more than 2 Months ago, if you still want to reply, click reply or make a new topic

Thread Tools

Posting Rules