![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
Retired
|
HK-Tuning Vision70
HK-Tuning Vision70
Setup: DD LC minarelli horizonaal blok: Malossi MHR Speed 47,6mm JS-Tuned Malossi MHR Naaldlager Malossi MHR Binnenrotor Malossi MHR Overrange Malossi MHR VL14 membraam JS-Tuned Malossi MHR 25mm Piaggo spruitstuk JS-Tuned Aluminium WIG JS-Tuned Malossi MHR Deltaclutch Malossi MHR Wingbell versterkt Malossi MHR RS24 schokdemper Hebo Racing Pen12 krukas Yasuni C21 28mm Keihin Twin Air filter Top Performance carterdeksel Top Performance vertandingsdeksel Polini primaire vertanding Polini secundaire vertanding Optisch/frame aanpassingen: HK-Tuning subframe M-stuur met TNT clamp Aerox velgen Aerox vorkpoten in een SR T-stuk Metrakit Remschijf Elektrische waterpomp 2x zip radiateur Verdere bewerkingen: Carters getuned voor Speed JS-Tuned Carters gestraald Carters bewerkt voor Overrange Het verhaal: Ik wilde graag iets aparts bouwen. Het oog viel op een lelijke scooter en deze wilde ik vet maken. De aankoop van de Honda Vision50: Positionering Minarelli Horizontaal DD LC blok: Bezig met kappen: __________________ Last edited by Kneiter; 25-05-2005 at 10:54. |
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#2 (permalink) |
|
Retired
|
Deel 2
Het standaard vorkje vond ik iet wat dun dus we maken een nieuw balhoofd voor het SR t-stuk met de Aerox vorkpoten:
En ook een nieuwe balhoofdsetje: Pen gedraaid om het stuur te kunnen bevestigen: Het frame is ook niet echt wat je zegt sterk dus lassen we er een frameversterking tussen: Het motorblok moet ook goed gevuld worden dus je schaft het een en ander aan. TP Cartedeksel: Hebo Racing krukas pen12: Metrakit remschijf: Malossi Deltaclutch: Kundo KRD F1: Malossi binnenrotor: Malossi overbrenging: TP Vertandingsdeksel: 28mm Keihin PWK carburateur: Krukas as lagers SKF C4 Homemade spruitstuk: Verhogingsblokje: Malossi VL14 membraam: En natuurlijk een cilinder, de Malossi MHR Speed 47,6mm LC: En dan heb je dit op je kamer liggen: __________________ Last edited by Kneiter; 24-05-2005 at 23:59. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Retired
|
Deel 3
Kappen op de scooter samen met elektrische waterpomp:
Carburateur (28mm Keihin) inlaat gepolijst: Homemade spruitstuk: Blok terug van JS-Tuning: Scooter inelkaar om te starten: Onder het motto beter te sterk dan met 100km/h door je subframe zakken; extra subframeversterking: ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Retired
|
Deel 4
Nieuwe panttoffels:
![]() Paddock stand: ![]() 29 Augustus 04 - Emmen testdag met C20 eronder: Andere knalpijp: 10 September 04 - Meeting Tholen: ![]() ![]() ![]() ![]() Velgen, verstevigingsstang, vorkpoten, kroonstuk en frame terug van coater: List meeting bij EPC met als resultaat een gesloopte zuiger: ![]() En een grafiekje met 18,8HP: ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Retired
|
Deel 5
Met zon zuiger 18,8HP, dan moet hij met een nieuwe zuiger toch wel richting de 20HP gaan. En ja hoor. Paar weekjes later alles weer netjes gemonteerd en een avondje op de testbank geweest (bedankt EPC crew). Gelijk de eerste run 20,2HP, helaas was het snel afgelopen toen mijn vertandingsdeksel tijdens een vaste run los liep. Dus bij deze de grafiek:
Frame status 3 weken voor Jubbuga 05. Ik zal verschijnen met #168: Eindelijk was het zover, 5 mei op naar Jubbega. Daar twee runs kunnen rijden. 1e run: slechte start en een tijd van 9.866 sec met een topsnelheid van 95.592 km/h. 2e run: veel betere start en een tijd van 8.907 met een topsnelheid van 96.800 km/h Niet geheel ontevreden omdat ik de nodige kilos mee draag van mezelf (90+) en de vision die ook niet bepaalt licht van gewicht is. Tevens was hij voor het eerst te zien met vers gespoten kappen. Even een paar sfeer fotos: ![]() En Inne bedankt voor het maken van deze fotos: ![]() ![]() ![]() Filmpjes worden nog toegevoegd. __________________ Last edited by Kneiter; 31-05-2005 at 18:36. |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Retired
|
Deel 6
We wilden naar Damwoude gaan maar ivm de weersvoorspellingen en de verre reis zijn we toch niet gegaan. Weekje later was meeting Best al dus we konden toch weer snel knallen. Voor best nog even een zadelovertrekje gemaakt en erop gebeund. Hier wat foto's van Best.
![]() __________________ |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Retired
|
Vision is ook naar Lelystad geweest, helaas 0 mtr gereden ivm het slechte weer en de rij voor de keuring die ik iets te lang vond. Inmiddels een HPI 2005 erop geschroefd. Helaas nog niet mee kunnen testen. Paar foto's voor hoe die erbij stond:
__________________ |
|
|
|
| Sponsored Links |
|
| Bookmarks |
| Thread Tools | |
|
|