![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
![]() |
|
|
LinkBack (2) | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink)
|
|
SM.. it's an attitude!
|
Project: Husky 610 SuperMotard
Zo, hier mijn projectje
(wh0ei, hall of fame ondertussen)Eind november 2002 een sm gekocht in Belgie, weekje gehad en ligt nu al uit elkaar Ben de volgende dingetjes van plan, motorisch niks, dings is snel zat - frame zwart poedercoaten - achterbrug zwart poedercoaten - wat ander klein spul poedercoaten ![]() - kappen zwart spuiten - kickstart, pedalen, stuur enzow polijsten - handkappen erop - Supermotard spetterbordje - nieuwe voorvorkbeschermers - kabelboom fixen, ding is nu een grote puinhoop ![]() - .... Ook een hoop kleine dingetjes vervangen, wiellagers, wielen uitlijnen, olie, kleppen stellen etc etc etc zo WAS ie: ![]() ![]() Filmpje 1 Filmpje 2 Filmpje 3 Filmpje 4 Filmpje 5 zo IS ie: ![]() ik houd jullie op de hoogte ![]() Last edited by Jasper; 20-03-2004 at 23:26. |
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#9 (permalink) |
|
SM.. it's an attitude!
|
![]() ![]() Net ff kappen erop gehangen, alleen klein probleempje: hij vonkt niet.... maargoed, morgen geen zin meer om te knutselen, en overmorgen voor een weekje op vakantie, daarna ga ik dus ff een schema'tje halen en alles nameten let niet op het zadel trouwens, wordt nog herbekleed, ook moeten de koplamp en de handguards er nog op ![]() Last edited by Jasper; 03-01-2004 at 13:29. |
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
SM.. it's an attitude!
|
Nieuwe pics vers van de pers
Hij is nu voor 95% klaar, moeten nog wat kleine spulletjes like zadelhoes, radiatorkappen, stickers, vorkbeschermers, contactslot en ik vergeet vast nog iets ![]() Hij rijdt echt vét! Maakt af en toe al een leuk hopje ![]() ![]() ![]() Starten maar Bochten Langsrijden Senda R pummelen Langsvlammen Last edited by Jasper; 03-01-2004 at 13:37. |
|
|
|
|
|
#11 (permalink) |
|
SM.. it's an attitude!
|
Vanmiddag nieuwe velg, band, remschijf, remslang gekocht
ik zal jullie het prijskaartje maar besparen *kuch* 800 euro *kuch* Gekke ding remt nu met halve capaciteit al dik harder dan mijn oude schijfje...... ![]() ![]() Last edited by Jasper; 03-01-2004 at 13:40. |
|
|
|
|
|
#12 (permalink) |
|
SM.. it's an attitude!
|
Weekje geleden blok uit elkaar (iig, de cilinder eraf...) omdat er een kogeltje welke de schakelwals fixeert in zijn neutraal in het verkeerde gat was geschoten en dus bij mijn krukas lag, 0ops
![]() Ook een geluk dat ik de cilinder eraf haalde, de schraapveer was gebroken ![]() Gelijk maar wat meer vernieuwd: - distributieketting - zuigerpen (40 euro )- schraap en compressieveer Hierna ben ik naar de RDW gegaan in onderstaande uitvoering, wat rijdt dat BAGGER ![]() ![]() ![]() 27 augustus trouwens de herkeuring, hij is afgekeurd framenummer was weggestraald en het lichtbeeld was niet goed van de koplamp, het was gewoon een freakin'ori ding Het wordt onderhand wel eens tijd om me uit te leven op dit ding, de zomer is al voorbij Heb wel al een leuk pakkie en boots gekocht voor erbij hoppa, weer 1000 euro ![]() ![]() ![]() En weer eens wat filmpjes: Vr000aaaap Bochtje Last edited by Jasper; 03-01-2004 at 13:55. |
|
|
|
|
|
#13 (permalink) |
|
SM.. it's an attitude!
|
GOEDGEKEURD!
![]() En wat filmpjes + nieuwe pics: ![]() ![]() ![]() ![]() Filmpje 1 Filmpje 2 Eind v/d week komt er een nieuwe slof onder, zit een spijker in, toch maar niet teveel door de berm rijden dus ![]() Weekje ofwat hierna maar eens naar Pertijn in Goes (honda NSR II, wel bekend denk ik zo....) gegaan om een run bij tino te doen die er niet was.... Hieronder wat pics en filmpjes (eentje is gr00t, 7mb ofzow) Pertijn wilde ook wel eens offroad gaan met mijn motor, alleen was dat niet gepland, hij raakte van de weg af en ging toen plat hulde aan SM --> geen schade behalve een carbje die eruit gefloept was ![]() ![]() ![]() ![]() 51.2pk @ 7260rpm 56.0nm @ 4363rpm Hele goede waardes voor deze motor, standaard op de demper na wat eigenlijk geen ruk invloed heeft behalve een gave grom ![]() Opwarmen Run Last edited by Jasper; 03-01-2004 at 14:03. |
|
|
|
|
|
#14 (permalink) |
|
SM.. it's an attitude!
|
Nou, de vreugde was van korte duur:
Omdat mijn motor een flinke tik had plotseling, ben ik gisteren naar een dealer gegaan en heb hem even laten luisteren... Conclusie was dat het van de kleppentrein kwam, de zuiger en krukas waren het iig niet... Toen liet ie me een tuimelaartje zien waar het goed mis mee was gegaan, maar zover zou het bij jou nog niet zijn denk ik zei ie nog Vandaag dus maar de nokkenas uitgebouwd en de tuimelaars... zodra de kop eraf ging was het Een wieltje dat de nok volgt zit met een naaldlagertje in je tuimelaar, dat naaldlager was gesprongen en hierdoor was het wieltje vastgelopen.. Dus is de nok hierop in gaan slijten en heeft de tuimelaar gemold, wieltje ziet blauw van de hitte En de nokkenas is dus naar zijn grootje, maar daar komt nu wel een snellere in Hier wat terrorpics: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() lijstje van te vervangen rotzooi: - nokkenas - 2 tuimelaars inlaatkant/uitlaatkant - 2 naaldlagers + wieltjes tuimelaar - 2 lagers nokkenas - 2 assen tuimelaars - 4 glijbusjes tuimelaar ---> 450 euro Last edited by Jasper; 03-01-2004 at 13:55. |
|
|
|
|
|
#15 (permalink) |
|
SM.. it's an attitude!
|
Tsjah, als je op je onderdelen wacht en een leuke bankrekening moet je iets doen he
Daarom maar eens de uitlaat uitgedeukt en gepolijst, uitlaat is compleet rvs dus dat is lekker makkelijk ![]() Volgende ding op de lijst (afgezien van hem weer rijdend maken) is het stuur 25mm verhogen, ik zit nu in bochten wel eens met mijn knie onder mijn stuur zodat je niet platte kan, dat brengt soms leuke dingen met zich mee zoals de bocht veeeel te ruim uitkomen ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#16 (permalink) |
|
SM.. it's an attitude!
|
Weer eens een updeetje, stuur verhoogd, nieuw dashboardje en snelgas mét staaldraad om de handvatten
.... owja, en wat gebroken spaken in het achterwiel, inmiddels vervangen ![]() ![]() En een nieuwe band, njah, niet nieuw maar 2e hands, zelf wat profiel in aangebracht, ziet er wel nice uit, alleen met een natte weg wil je niet rijden, dat glijdt alle kanten op ![]() Last edited by Jasper; 20-03-2004 at 20:29. |
|
|
|
|
|
#18 (permalink) |
|
SM.. it's an attitude!
|
Jaja, het is weer zover
Na weer een berg gruis aan de magneet gevonden te hebben heb ik maar besloten tot een grote revisie met een hoop nieuw spul erin....Nu ik het blok zo open heb (op het splitsen na...) kom ik nog niet veel spannends tegen, op een inlaatklep na die een stukje mist... Ik denk dat het gruis van de andere magneet komt welke in de zijkant van de cilinder geschroefd zit, welke ik nog niet kende en vorige keer met de nokkenas dus ook niet schoongemaakt heb Met een beetje geluk blijft het bij die ene klep en kan ik daarna weer lekker rondcrossen Heb wel wat andere ideetjes die ik wil gaan doen:- hoge compressiezuiger ![]() - nieuw bigend/smallend persen en krukas balanceren - nieuwe lagers/keerringen - inlaatklep vervangen - kleppen slijpen en de zittingen - cilinder poetsen, heeft wat aftekeningen..... Hieronder wat pics van vanmiddag met de kapotte klep... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ook wil ik eens gaan kijken of ik zelf wat kan gaan doen aan de in- en uitlaatkanalen.... het inlaatkanaal is al een beetje bijgewerkt, zij het slordig ![]() Uitlaatkanaal zit vol met kool, maar ik weet niet of polijsten een slim idee is ivm warmte-afvoer, toch maar eens in gaan verdiepen ![]() |
|
|
|
|
|
#20 (permalink) |
|
SM.. it's an attitude!
|
Vandaag aan de motard gesleuteld, carters weer aan elkaar gebakken, klepjes weer terug gedaan en nog wat klein grut....
Ik wacht nog op een schakelseletor, zonder dat kan ik de koppelingskant niet afmaken. Ook moet ik nog twee keerringen hebben..... Genoeg geluld, hier wat piccies ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Geen geklooi meer met gasbranders en oververhitting van je lagers carters verhitten naar 200 graden en dan floep je de lagers erin, daarna af laten koelen en carters naar 100 graden verwarmen om de krukas erin te floepen. Allemaal zonder problemen ![]() |
|
|
|
|
|
#21 (permalink) |
|
SM.. it's an attitude!
|
Hij doet het
Paar dagen geleden de cilinder/kop erop gezet, nieuwe schakelselector gekocht en het blok dichtgemaakt.... gisteravond en vanmiddag alle zooi zoals carb/tank/filter/uitlaat/ketting erop gehangen en binnen 3 trapjes liep ie, een naaimachine zou er jaloers op zijn ![]() Hier wat piccies zoals ie er nu bijstaat, moet de kappen er nog even op hangen en dan 500km inrijden De kappen wil ik met boeklon (??) beplakken tegen het krassen van al dat zand als je door het bos gaat......![]() |
|
|
|