Het Scooter Forum by Scooterforum.net  

Welcome to the Scooter Forum.
Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races.
Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands.
Use this to search our site:
Google

Go Back   Het Scooter Forum by Scooterforum.net > Projecten & Rides > Hall of Fame

Forum Sponsors
Hier adverteren?

Reply

LinkBack (7) Thread Tools
Old 23-09-2005, 17:27   7 links from elsewhere to this Post. Click to view. #1 (permalink)
D.J
Pfew, al die draden

D.J's Avatar

Send a message via AIM to D.J
NX 2Fast Slider

NX Slider

Omdat ik vond dat ik wel weer eens online iets mocht laten zien, bij deze.

Klein stukje history van de Slider

Kreeg Slider van Pa/Ma, mocht nooit opvoeren Blablabla... Vond de Slider van Van't Slot altijd super, gewoon een Liquid Cooled Slider, veel vermogen enz, was gewoon bruut. Dus, altijd al de gedachten gehad om het ding om te bouwen. Na eerst een poging te hebben gedaan met het Mina. Vert. blok, om dat vlammend te maken, was ik een paar weken verder. Maar de lol was er snel af na ff op de Zip van Chezzmo (CMP) te hebben gebrand & na de NRG van Mol kapot te hebben gebrand. Vert. boekte bij mij dus niet hard genoeg

Zoals het Mina Vert deel eindigde @ The Ben Hur Padock

De toenmalig supervette setup

-Metrakit ProRace 2 Cilinder
-Metrakit ProRace 2 Uitlaat
-Metrakit ProRace Krukas
-Dell Ortho VHST 28mm Vlakschuif Carb
-Malossi Multivar
-Malossi Deltaclutch
-Home beunt Spruitstuk
-Malossi/Italkit/Selettra Ontsteking (Die het dus niet deed )

Toen stond m'n beestje er ook al aardig bij:

Chopper stuur

Metrakit Pro Race II uitlaat incl. Malossi 2k4 Rotor

Hiermee behaalde ik bij Koopmans Tuning te Waddinxveen deze score:

Omgerekend een 17,9pk dus. Dat met een standaard Pro Race II & zonder Overange

Daar kocht ik ook nog een aim maar die is alweer weg

Maar ja, je gaat opzoek naar verbeteringen, en zo werd de setup:

-Metrakit Pro Race 2 Cilinder
-Yasuni C21
-Metrakit Pro Race Krukas
-Metrakit Pro Race Lagers
-Malossi Overange
-Malossi Binnenrotor 2004
-Malossi DeltaClutch
-Malossi VL14 Membraam XSH Tuned
-Top Performances Carterkap
-Keihin PWK 28 XSH-Tuned
-XSH Wig 2.0 Tuned
-Pia Spruit XSH Tuned
-Malossi 13/44 Vertanding
-Carters XSH Tuned

Toen kwamen er een aantal meetings voorbij, maar daar kom ik later op terug, want die foto's moet ik nog even opzoeken Komt later.

Ook nog gebankt toen der tijd @ EPC Sittard, tijdens een List meeting, waar het beestje ontzettend leuk liep, met nog steeds de standaard Pro Race II.

Namelijk:

Dit was btw een te gekke meeting... Was echt super! Er was ook nog een filmpje gemaakt daar:
Helaas niet meer beschikbaar

Maarja, je moet weer verder dus:
Kocht ik alle Slider kappen nieuw incl. een BWS voorspatbordje van TNT:

Deze werden later natuurlijk weer gespoten, resultaat zie je zo

Ook had ik een spiksplinternieuwe Keihin 2WK gekocht, en een nieuwe VL14, nieuwe wig, nieuwe C21 en een Fournales pomp (Cadeau van Lennart & Marco) gefixed, en kon ik dus weer even verder

Toen had ik dus inmiddels al een paar meetings achter de rug, hier wat pix er van:

Sprintdag Emmen 2004

Genemuiden 2004

SpeelmangsPlaten'04

Jubbega'05

Genemuiden'05

Helaas ontbreken hier vrij veel foto's van, en zijn er echt nog wel meer meetings waar ik ben geweest, maar dit waren zeg maar mijn afgelopen meetings in het kort

Maar ja, zoals gewoonlijk, je gaat snakken naar meer

Dus, wat koop je dan ?

Pssshhhhhhhhhhhhhht

En dan wil je het spul natuurlijk ook iets beter in de gaten houden, en dan koop je een:

Aim Mychron 3

Inmiddels al een run of 15 gedaan met het spul (wel met kleine sproeiers, om te proberen, en dan steeds wat groter.) en tot nu toe blijft het heel Dus het hoeft niet altijd kapot te lopen

Maar ja, de quest naar vermogen gaat altijd door, dus ik ga nu asap. (hopelijk nog voor meeting Dedemsvaart) banken @ Koopmans, zodat het spulletje optimaal presteerd

Het geeft btw een leuke kick als je op het knopje drukt het is echt verslavend (totdat het stuk gaat natuurlijk )

Ow ja, de kit zal al volledig gemonteerd op Genemuiden'05, dus bekijk de pix maar goed Vind zelf dat het verstoppen wel aardig gelukt is

Setup op dit moment:
-Metrakit Pro Race II Untuned
-Metrakit Pro Race krukas
-Metrakit Pro Race lagers
-Yasuni C21
-Keihin 28 PWK XSH-Tuned incl. 70mm kelk
-XSH Wig 2.0 XSH-Tuned
-Malossi 25mm Recht Pia Spruit XSH-Tuned
-Malossi VL14 XSH-Tuned
-Malossi Overange
-Malossi Deltaclutch
-Malossi 13/44 Vertanding
-Malossi Binnenrotor 2k4
-Twin Air Filter
-Nitrous Express Kit

Ander Pretspul:
-BCD Voorkap
-BCD Sliders
-Aerox Rad
-Mercedes Circulatiepomp
-Aim MyChron 3
-Sigma BC1600
-Killswitch
-Army Styled Switches

Verdere Plannen
Natuurlijk houd het hier niet op dus er zal nog het een en ander gebeuren :

-Opzoek naar meer vermogen
-Vaste achterveer fixen (Scheelt ook weer @ Sprints)
-Nieuwe voorvork (Iets leuks )
-Grotere Remschijf
-Nieuwe Radiale Rempomp (Nissin )

Dus nog genoeg te doen Ik hoop dat jullie het allemaal een interresant verhaaltje vinden, en dat jullie maar veel mogen reageren

Als mensen nog leuke pix/filmpjes van m'n hok hebben, post ze dan in dit topic! Dan zal ik ze zo snel mogelijk meenemen in de start-post

Update 26-09-2005

Afgelopen vrijdag even wezen branden op stukje polderweg
Welliswaar zonder NX omdat de cameraman het niet echt snapte maar alsnog wel een leuk filmpje

Embedded Google Video Volgt

Update 22-04-2006

Haai peeps Na een lange winterrust, toch maar weer eens een update

Aankomend seizoen dus motorisch iets anders

Setup voor aankomend seizoen:
-Malossi Speed 2006 (7T) (Standaard Ja again )
-Malossi RHQ Krukas
-Malossi Overange 2005
-Malossi MHR Binnenrotor 2004
-Metrakit Pro Race III Pijp
-XSH Wig 2.0 (Tuned)
-Malossi 28mm Recht Piaggio spruitstuk (Tuned)
-Stage6 VForce III Membraan (Tuned)
-Nitrous Express Piranha kit
-Mercedes Circulatiepomp

En het meest nutteloze van mijn setup op dit moment waarschijnlijk de killer vertanding met een RF van 6.9

Optisch niet erg veel gewijzigd, maar de optische pretlijst is als volgt:

Optische Pretlijst:
-Aim MyChron III
-Stage 6 Powertester (Geweldig apparaatje btw )
-Malossi RS24 Achterveer
-BCD Voorkap
-BCD Sliders
-Killswitch
-Army Styled Switches

Maar daar staan nog wel een aantal nieuwere items op de bestellijst, maar die volgen wel wanneer ze zijn gemonteerd

Maar iig. nu waren we dus op Meppel

Echt een geweldige meeting Ik heb me echt super vermaakt, en de organisatie was ook echt met een voltalige bezetting aanwezig Alles werd goed onder controle gehouden naar mijn weten, en het was ook een geweldige locatie (op de langsrijdende trucks enzo langs ). Was erg goed geregeld dus Maar toen het spul dus maar van de aanhanger afgetrokken, en er maar even een rondje mee gelopen en gekeurd. Na het keuren stond ik dus even te loeren hoe Marco en zijn matties de bank aan het opbouwen waren, en toen hij dus stond, moest ik er ook direct maar op dan heh

Naja, met niet al te hoge verwachtingen er op, en met de gehele afstelling op de gok, incl de magistrale Quarter Mile vertanding dus de rol op.

En toen kwam er zo maar 20.5pk uit Ik dus vet blij, want eindelijk 20+

Mja, je hebt iets waarmee je meer kan scoren (Denk je ) en dan draai je de tank maar open

Met als resultaat 21.4 pk Beetje minder als verwacht, maar had hem met opzet flink rijk gezet, omdat ik nog geen zin hem om een compleet nieuw blok gelijk maar naar de Chlamydia te knallen

Let ook niet op de grafiek zelf, ding is gewoon lelijk en kan nog veel aan gesleuteld worden Enkel moet dat dus een dezer dagen maar even gebeuren nog

Maar iig. ik dus onwijs blij en toen dus het hok maar weer even laten staan Mijn dank aan de St.Net crew dat het hok daar mooi mocht bivakeren

Hier volgen een paar fototjes

Zo heeft het hok er dus grotendeels van de dag bij gestaan

Ook heb ik zelf nog een aantal sprints getrokken, maar dankzij mijn weltallige Assistente heeft mijn camera niets anders dan de mooie lucht gezien tijdens mijn runs

Dus toen moest Lennart de baan maar even op, en heb ik die sprint even gefilmd. Bij deze:

[GVIDEO]-8739552412425054668[/GVIDEO]

Dus toen het hok maar weer in de tent gebeuqt, en er maar even van af gebleven. Vervolgens toen ik dus weer even wou gaan knallen, werd ik er op geattendeerd dat er water lekte uit m'n kop. Bedankt nog hiervoor. Dus toen heb ik het hok maar de hele dag beetje laten staan, en beetje gepoetst hier en daar (Bedankt Sprintframe-peeps ! Echt top ! ).

Toen kwam Wim bij me langs, en begonnen we ff wat te lullen etc. en bleek dat z'n hok niet liep. Carb probs... Dus toen maar vermeld dat hij mijn carb wel kon gebruiken, en die hebben we dus vervolgens ook maar even omgeschroeft.

Hierom heb ik dus ook nog even zijn hok getest, en het rijd al veelbelovend Wim Fototje

Nou kan ik natuurlijk nog wel 5 pagina's vol lullen over deze meeting, maar het was gewoon top. Geen andere woorden voor. Toch nog even een bedankje naar een aantal peeps die mijn dag helemaal top maakten:

-Lennart
-Wim
-Inne
-Sprintframe Guys (Armon Brezan )
-Kenny
-De Gehele Mac-crew

Tot de volgende update (Zal snel volgen )

Update: (13-5-2006)

Druk bezig met:

Tis nog niet klaar, maar het schiet al aardig op Updates komen hier ook wel weer bij

Update 16-05-2006

F32S zit nu eindelijk zoals hij hoort

Dankzij Mol een zgan Grimeca klauw die bij deze vork hoort Ook een stalen remleiding er bij

En dan nu maar pix

Ben echt Happy

Update 2 16-05-2006

Ik dus vet happy Hok de stalling uit, knallen maar.
Laatst dus wat help van buitenaf gehad om m'n pickup te verbeteren, gelijk vertanding aan puin getrokken net Maak zometeen pix. Het geperste tandwiel, wat over je wielas heenzit, is er overheen geknald

Zoals Mol al zei Steeds komt er een stukje NRG tot leven, nu maar hopen dat dit geen gewoonte word

Haha... idd Kan er wel om lachen in princiepe

Hier de terror pix

Ach ja... de QM-vertanding zit er weer in en we zijn weer vrolijk door wezen branden Deze week maar kijken of ik het op de bank goed krijg met deze vertanding. Zo niet, dan moet er nog maar een nieuw iets bij komen

Update 23-05-2006

Omdat Jubbega voor de deur staat nog even gaan banken @ Bruggen. Bedoeling was om hem strak te zetten, en van NX af te blijven

De 2e run die ik trok was gelijk bingo Ik had hier een stuk of 20 runs voor op straat getrokken om hem naar mijn zin te krijgen met deze vertanding, wat nogal moeilijk was ^^ Onderin zat vrij weinig vermogen zeg maar Maar na lang kloten thuis, en boze buren het volgende resultaat

20.3 SAE Gecorrigeerd vermogen, 21.4 Ongecorrigeerd vermogen

Dus daar had ik echt zoiets bij van: Afblijven, zit wel goed zo. Maar had de hele middag de bank tot m'n beschikking

Dus toch maar gassen

1e run liep ie beetje brak, en had ik Meppel-flashbacks, maar had toch de sproeier al veranderd, dus vond het maar raar. 2e run:

26.1 SAE Gecorrigeerd vermogen, 27.4 Ongecorrigeerd vermogen

Gecorrigeeerde grafieken heb ik ook, maar niet @ pc.

We gingen redelijk out zeg maar. Knop niet te lang in gehouden ivm. het heel houden voor Jubbega en dus geen risico's willen lopen. NX geeft z'n vermogen wel redelijk constant af, zoals ik net op straat heb ondervonden

Owja, ook nog een leuk nieuwtje Bij 151kmh nog steeds 17.9 SAE Ongecorrigeerd heb ik niet naar gekeken, maar komt volgende keer wel

Tot donderdag

Update 01-06-2006

Nou

Op Meppel zijn er door Inne () een aantal foto's geschoten, en door haar contacten zijn ze geplaatst in het Scoot'n Scoot Magazine (Frans)!!!!

Vandaag dus het boekje thuis gekregen, ben er best trots op

Vind het echt te gaaf Tot op Damwoude Peeps, daar zal ik weer zijn (Kijken of ie dit keer wel uit de bus komt )

Update 03-09-2006

Na dus een heerlijke zomerdip te hebben gehad, kwam Genemuiden toch dichterbij, en had ik inmiddels alle moed (plus andere benodigdheden) bij elkaar gesprokkelt, zodat de Slider maar weer eens nodig wat aandacht kreeg.

Dus, men schaft aan:

-2Fast
-2Fast As
-Andere vertanding
-Ander blok
-Nieuwe lagers etc. klein grut

en je begint te bouwen:

(Deze foto is trouwens anderhalve week voor genemuiden genomen, toen zat het pas in elkaar.)

Dankzij Mol het hele spulletje lekker scherp gezet, en vervolgens liep het dan ook wel leuk op straat

Dus toen op naar genemuiden, waar ik een 7.7sec reed Dit is dus wel met een 90kg rijder + 90kg scooter Ok... het is niet een erg snelle tijd overall gezien, maar voor mijn doen dus wel Het blok kan ook nog meer gewonnen worden, dus dat komt allemaal nog wel. Ik was iig. erg verrast dat ik omgeroepen werd voor de omloop

Toen dus tegen de 2fast mint van Mario, en sja, dat kon ik gerust op m'n buik schrijven. Deze reed in deze heat een 7.5 (ging kort van het gas af, waarom hij dat deed is nog steeds onbekend Misschien dat mijn omkooppoging toch werkte ) en ik reed een 8.0 in de omloop. Kutreactie gehad dus bij de start.

Hier nog een aantal fototjes van Genemuiden, was wederom echt een top-meeting

Yeah

2Fast Posse

Alle peeps die ik daar heb gemeet, en die er voor hebben gezorgd dat Genemuiden weer 1 is voor in de boeken, bedankt, was echt top!

Louwie, mijn broodjes zijn Reez Volgende keer ben je weer mijn Burn Slet

Voorlopig weer een boekje vol plannen voor de Slider, dus houd het in de gaten, komen binnenkort wel weer een paar vette updates voorbij

Haha, alle mensen tot nu toe bedankt voor de leuke reactie's. Echt, Genemuiden was voor mij echt een topmeeting. Maar ja, vooraf was de lol er natuurlijk ook al

Wat denk je wat er gebeurt als je een kleine 80 runs trekt, met deze aap naast je

Mol

Kutfoto, maar voor het idee

Ook vond ik nog een leuk filmpje
Helaas niet meer beschikbaar

Echt... 1000 maal dank aan de heren van het Jos Dijkman Front. Op alle mogelijke manieren komen ze je tegemoed, en verstand is ook absoluut aanwezig Dankzij deze heren was het voor mij mogelijk om een 7.7 te kunnen rijden op Genemuiden, en er zal nog veel meer weg komen

Jos & Crew, nogmaals bedankt

Update 03-12-2006

Sja. De winter is inmiddels alweer in volle gang, en dan is toch de tijd aangebroken om er voor te zorgen om volgend seizoen weer in topvorm bij de start te gaan staan

Het beestje staat op het moment alleen op wielen. Daar is het ook mee gezegd. Deze winter ga ik er voor zorgen dat het frame, bedrading etc. allemaal netjes is, en dan gaat dit frame gewoon netjes opgebouwd worden voor volgend seizoen.

Er zal hoogst waarschijnlijk een 2e Slider frame komen, wat een soort van Lightweight versie van de huidige Slider moet gaan worden. Deze weegt op dit moment, met een volle tank + volle nitrous fles 89kg. Is mij gewoon echt te veel. Met mijn eigen 88kg zijn we nou niet echt een perfecte combinatie voor de sprints meer

Motorisch zitten we uiteraard niet stil Inmiddels heeft het 2fast kitje zich voor mij allang bewezen. Maar klaar zijn we er nog niet mee. Alle parts liggen op dit moment netjes aan de kant gelegd. Deze worden weer gemonteerd wanneer het blok weer vers is.

Spulletjes atm mooi in de kast

What's on the Pix ?
-Nitrous Express Fles
-TRT 2Fast Cilinder
-PVL Digi (puur voor testen, en word vervangen voor Twins Edition)
-Malossi Binnenrotor
-Malossi Overange 2005 (Aangepast)
-Malossi Spruitstuk
-S6 Powertester

En nog veel meer klein grut, om er voor te zorgen dat alles straks weer vers is

Motorische plannen

Het blok gaat een dezer dagen uit elkaar om nieuwe krukaslagers te plaatsen, en gaat het blok nog aangepast worden. Dan gaat het blok weer dicht, en dan zal het voornamelijk vermogen zoeken worden. Er komen voor 2007 zeker nog een aantal uitlaten de passé, want daar is zeker nog vermogen te vinden.
Niet dat het nu nog geen vermogen leverd, maar er moet gewoon nog meer uitkomen.

Ook komen er nog een paar andere parts die ik nog op m'n wishlist heb:

-PVL Digitaal met Twins Curve
-Nitrous Express Drukmeter
-2Fast gespecificeerde DPR's

Ook twijfel ik om een Roost pijp te laten maken aan de hand van de 2Fast specs. Heb wel vertrouwen in die desbetreffende persoon, en hij heeft ook zeker een leuke kijk op een aantal zaken, die me wel aanstaan, dus denk dat die binnenkort ook besteld word.

Naja, dat zijn dus zo'n beetje mijn plannen voor de aankomende winter

Ook moesten de heren van [5th] nog even een demonstratie, maar die verliep niet helemaal zoals gewenst, dus vandaar een Flipflop koppelingshuis Kwam ietsie pietsie rook uit m'n carter :

Genoeg te doen nog dus voor 2007. Heb voornamelijk veel zin in het 2e frame. Dit was al eerder de bedoeling, maar door aanschaf van motor toch even op een laag pitje gezet. Ik zal z.s.m. foto's schieten van hoe de Slider er op dit moment bij staat. Dus voorlopig blijft m'n beestje nog wel even in de Scene Ook SBO staat op m'n verlanglijstje voor de kerst, dus gaat allemaal goedkomen

Tot de volgende update

Winter Rebuild
Ok hier zijn ze dan Een paar fototjes van hoe het er nu bij staat

Erge troep atm. dus. Echt zo'n NX kit geeft echt een fucking draadboom, van hier tot aan Tokio

Veel werk dus nog om allemaal te gaan fixen, maar gaat goed komen

Ps... Het staat er wel extreem zielig bij atm

Updates volgen

Last edited by D.J; 17-08-2007 at 16:31.
D.J is offline   Reply With Quote
Sponsored Links (To remove this banner, please register.)
Old 17-08-2007, 16:16   #2 (permalink)
D.J
Pfew, al die draden

D.J's Avatar

Update 17-08-2007
Zo, ik heb na 2 uren editten het topic weer compleet dode link vrij gemaakt, en alles werkt weer als het goed is. Videos worden nog toegevoegd, maar die moet ik nog @ Google uploaden.

Ook is er de laatste paar weken weer grondig aan de Slider v1.0 gewerkt, dus daar volgt een dezer dagen ook een update over. Wees svp. even geduldig, kan een paar dagen duren

Old 22-08-2007, 22:39   #3 (permalink)
D.J
Pfew, al die draden

D.J's Avatar

Update 22-08-2007

Langzamerhand komt er weer wat liefde in

Wat zijn ze toch lief

Old 11-01-2008, 10:36   #4 (permalink)
D.J
Pfew, al die draden

D.J's Avatar

Update 11-01-2008

Zo. 2008 is van start, dus moeten er weer een hoop parts worden besteld uiteraard.

Deze update geld zowel voor de Slider v1.0 als de Slider v2.0, omdat de bestelling voor beide scooters opgaat namelijk.

Voor de Slider v1.0 zijn de volgende onderdelen besteld:

-Koso Teller: Toeren en temperatuur (55mm rond, blauwe verlichting)
-Koso Teller: Snelheid, 0-160kmh (55mm rond, blauwe verlichting)
-Accu 5ah.
-Schakelaar

Deze 2 tellers worden geplaatst op het stuur, samen met een mooie beugel welke nog gefabriceerd moet worden. Wel fototje + filmpje ter verduidelijking van de teller:

Hiervoor mijn dank naar Jos Dijkman Scooterparadijs (Harjo & Martijn) en Breeman Tweewielers (Armon), welke mij altijd graag van m'n centen afhelpen
Bovenstaande heren hebben altijd een topservice, en zorgen voor een zo snel mogelijke levering van je onderdelen! Kijk dus ook eens bij deze shops.

Verdere plannen zijn om zondag de v1.0 met een rijdend filmpje hier neer te kunnen zetten. Het liefst samen met de v2.0, maar of dit haalbaar is vraag ik me af.

Zodra ik weer wat te melden heb, horen jullie het

Reply

Bookmarks

Quick reply disabled, Attention: Last reply in this thread was more than 10 Months ago, if you still want to reply, click reply or make a new topic

Thread Tools

Posting Rules