Het Scooter Forum by Scooterforum.net  

Welcome to the Scooter Forum.
Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races.
Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands.
Use this to search our site:
Google

Go Back   Het Scooter Forum by Scooterforum.net > Overige Fora > Het Poll's forum

Forum Sponsors
Hier adverteren?

View Poll Results: Vind je de SBO een goede toevoeging aan de scooterscene?
Ja! want... reply. 203 78.08%
Nee! want... reply. 23 8.85%
Geen mening, neutraal. 34 13.08%
Voters: 260. You may not vote on this poll

Reply

LinkBack Thread Tools
Old 25-04-2007, 08:41   #1 (permalink)
Bas
was Freezer

Bas's Avatar

Send a message via ICQ to Bas
My scooter:
ScooterbaseID
Vind je de SBO een goede toevoeging aan de scooterscene?

Zo, na een jaartje en nu weer de 1e race en sprint gehad van het nieuwe seizoen, eens kijken wat de mensen van de SBO vinden

Vind je de SBO een goede toevoeging aan de scooterscene?

Last edited by Bas; 25-04-2007 at 12:57.
Bas is offline   Reply With Quote
Sponsored Links (To remove this banner, please register.)
Old 25-04-2007, 09:10   #2 (permalink)
www.sprintscooter.nl

Doofus's Avatar

Send a message via MSN to Doofus
het zorgt voor veel meer leven in de scooterscene. meer mensen zijn met scooters bezig nu. En ik heb zeer veel respect voor de mnier waarop en hoe alles georganiseerd is. Mijn enige puntje van kritiek is dat het bij de start erg langzaam gaat voordat de volgende bij de startlijn klaar mogen gaan staan. Maar uit veiligheid is natuurlijk mijn kritiek niet echt geldig.

Doofus is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2007, 09:15   #3 (permalink)
Groene Premium

Niek's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
je merkt gewoon dat er veel animo voor is en dat op deze manier het illegale deel fors word ingekleind. Dit is bovendien veel veiliger voor de scooterrijder.

Old 25-04-2007, 09:18   #4 (permalink)
--NX--

JasperT's Avatar

Send a message via MSN to JasperT
SBO zorgt er ook voor dat het het hele jaar spannend blijft wie nou de snelste is, + dat er gewoon 8 sprints vast staan, dat geeft een goed gevoel. het einige nadeel vind ik dat het best wel prijzig is. Waardoor ik dit jaar ook geen SBO kon rijden, maar volgend jaar wel

Old 25-04-2007, 09:19   #5 (permalink)
ST.net tiepert...

Razma's Avatar

Send a message via AIM to Razma
Ik ga niet nee stemmen denks

Old 25-04-2007, 09:27   #6 (permalink)
Fred Motoren Crew!

Pronk's Avatar

De SBO heeft er imo voor gezorgt dat de Scooterscene niet verder meer inelkaar zakte. De frequentie van illegale (kut)scootermeetings, met gasten die lekker zonder helm tussen de mensen door aan het wheelyen waren etc is veeeel lager geworden heb ik het idee. Daarnaast heeft de SBO ervoor gezorgt dat de meeste beunhazen nu iets serieuser zijn geworden omdat het nu echt om een competitie gaat. En de serieuze mensen, zijn er nog serieuzer mee bezig dan voorgaande jaren. Ik denk dus dat de SBO het 'niveau' in NL heeft opgekrikt....en dat was hard nodig!!! Althans...in de sprintwereld.

Wat de race betreft, perfecte timing! Veel beter georganiseerd, crew & organisatie bestaat uit mensen...gewoon echte mensen waarmee te praten valt, en te geinen. Bij de SOBW waren het een soort robots met een communicatiestoornis. Meer rijtijd...gezellig sfeer, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Van mij krijgt de SBO een dikke pluim!

SBO Stage6 klasse #28

Racing is everything!

!Fred Motoren Racing Team!
Pronk is nu online   Reply With Quote
Old 25-04-2007, 09:30   #7 (permalink)
Registered User

Ik vind het helemaal top,je leert mensen kennen het is gezellig!het is veiliger,je kan zien of je je zelf verbeterd het is gewoon mooi dat dit kampioenschap er is nu wordt er wat serieuser naar deze tak van sport gekeken,daarom vind ik het ook nog steeds jammer dat je zoveel van die verhalen hoort van illegale races enzo,en ongehoort gedrag van scooter en brommer rijders op de weg,die verpesten het beeld in mijn ogen een beetje.

ST.NET zijn goed bezig met het SBO gebeuren nu nog hopen dat de negatieftijd erom heen er buiten gesloten kan worden,en dat dit wat meer in de aandacht gebracht wordt.in de media bijvoorbeeld.

Maar voor als nog gaat het zeker goed en mag ik hopen dat het nog lang maar bestaan!!
DOMINIC-TC is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2007, 10:47   #8 (permalink)
Banken?

Vasco's Avatar

Send a message via MSN to Vasco
Dit is gewoon top allemaal! Lekker legaal knallen. Allemaal super geregeld! Ga zo door!

NL Scooter 70 record ; 6,71 sec @ 150 M.
Vasco is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2007, 11:07   #9 (permalink)
Lekker gewoon!

Sander's Avatar

Send a message via AIM to Sander Send a message via Yahoo to Sander
Ja..... want?

Het is gewoon een complete organisatie, die alle takken van de scooter-scene iets te bieden heeft, en dit uitdraagt naar de buitenwereld. Dus niet alleen een organisatie die er is voor de hobby-isten, maar ook een organisatie die het 'gezicht' de scooterrijders probeert positiever te krijgen.

Al met al.... HULDE!

thnx to: Boerenschuur Tuning & consultancy, Scooter Attack R/T, Fred Motoren Racing Team, Da-mol Tuning, www.fouteshirts.nl en van Rijs b.v. Stratenmakerij
Sander is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2007, 17:27   #10 (permalink)
SBO Stalker #27

Rene's Avatar

Send a message via AIM to Rene
My scooter:
ScooterbaseID
Ja.....want ?

Ik vind het een goede oplossing om verantwoord hard te rijden en zelfs mogelijkheid tot racen.
Officiele tijdsmeting en dagprogramma vind ik goed in elkaar gestoken.
De kosten vind ik laag t.o.v wat je in principe krijgt en wat er wel niet voor organisatie en regelingen achter zitten.

Dus in principe wil ik ermee zeggen dat de meesten SBO deelnemers eerder zullen rijden op de 150m dan in de straat of elders om diezelfde snelheid te behalen.
Afstellen uitgesloten

Rene is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2007, 19:25   #11 (permalink)
Hagelslag

Tommy.'s Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
Ondanks ik zelf niet ben ingeschreven bij de SBO vind ik als " buitenstaander" dat het een super improvement is t.o.v. de scooterscene. Je hoort iedereen erover, de sprintscene word veel bekender door de media, kranten en lokale omroepen e.d.

Eerlijk gezegt had ik niet verwacht dat de SBO zo'n impact zou hebben op dit alles. mijn verwachtingen teboven gegaan, ik zeg dus zo door gaan, zodat het alleen maar groter kan worden en de evenementen ook steeds groter worden!

1 ding weet ik zeker, volgend jaar ben ik er wel bij!

!!!

Old 25-04-2007, 19:37   #12 (permalink)
6.62s - 150m

My scooter:
ScooterbaseID
Lijkt me duidelijk! Dit is waar ik het allemaal voor doe!
Wieger is nu online   Reply With Quote
Old 25-04-2007, 19:54   #13 (permalink)
6.26

René S.'s Avatar

Hele goede toevoeging. Iedereen is er nu zoveel serieuser mee bezig. Veel hebben nu een eigen testbank, maken de scooter lichter, iets wat vorig jaar lang niet zoveel aan de orde was.

Vorig jaar was er nog veel gezeur over de sbo dat het duur was enzo maar het is het geld echt 10x waard. Dat blijkt maar weer aangezien alles al een poos volzit.

Ik ben er iig erg blij mee

René S. is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2007, 20:02   #14 (permalink)
Boj
Banned

Boj's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
Ik heb geen zin om hier een compleet verhaal neer te zetten...

Boj is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2007, 20:14   #15 (permalink)
Peugeot Tuning

Michel #197's Avatar

Send a message via MSN to Michel #197
My scooter:
ScooterbaseID
Ja...want?

De reden worden hier genoeg gegeven

Tog de +punten:

Legaal sprinten
Je leert mensen kennen
Je komt nog eens ergens
Je ziet verbeteringen
Competitie
Een top dag
en nog veel meer

1, 2, 3 Gas met die zooi

Michel #197 is nu online   Reply With Quote
Old 25-04-2007, 20:18   #16 (permalink)
SBO #39

KevinP's Avatar

Het is gewoon het beste wat er kon gebeuren met de scooterscene. Spijtig genoeg doetk er dit jaar niet aan mee, het is gewoon iets te ver. Het is een gewoon een zeer profesionele organisatie die alles in goede banen leidt. Het krikt het niveau ook op dmv concurrentie tussen de rijders.

Old 25-04-2007, 21:13   #17 (permalink)
Peugeot Tuning

Michel #197's Avatar

Send a message via MSN to Michel #197
My scooter:
ScooterbaseID
oke wie heeft nee gestemd

1, 2, 3 Gas met die zooi

Michel #197 is nu online   Reply With Quote
Old 25-04-2007, 21:28   #18 (permalink)
Groene Premium

Niek's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
Iemand die niet durft te replyen.

Maargoed, zeker ook de komende Demosprint. Moet je gebruik van maken, je kan voor weinig lekker knallen en ook nog is laten zien dat het ook op een goeie manier kan. Het is koninginnedag dus superdruk met mensen die allerlei activiteiten komen.

Old 25-04-2007, 21:36   #19 (permalink)
150meter @ 6,24

Tommy's Avatar

sprints zijn heel goed georganiseerd.Daarnaast vind het competitie idee heel goed, wat een mooi stuk spanning met zich meebrengt

SBO sprinter #111 1ste @ SBO Superspecial 2007
Tommy is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2007, 23:35   #20 (permalink)
SWEETIES!!!

Izimo's Avatar

Send a message via AIM to Izimo
My scooter:
ScooterbaseID
Absoluut een superding! Alle positieve woorden uit de vorige posts en een klein beetje extra Ga zo door SBO!

#93 SBO
Izimo is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2007, 07:22   #21 (permalink)
Poly Freak

brambomb's Avatar

Send a message via MSN to brambomb Send a message via Skype™ to brambomb
My scooter:
ScooterbaseID
echt gewoon vet de redenen zijn al gemeld

brambomb is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2007, 08:48   #22 (permalink)
Fred Motoren Crew!

Pronk's Avatar

Quote:
Originally Posted by ::Michel:: View Post
oke wie heeft nee gestemd
Iemand van de SOBW of van Jubbega

SBO Stage6 klasse #28

Racing is everything!

!Fred Motoren Racing Team!
Pronk is nu online   Reply With Quote
Old 26-04-2007, 08:58   #23 (permalink)
6,90 sec @ 150m

Maarten's Avatar

De sbo heeft echt voor een eerlijke competitie gezorgd.
Veel deelnemers, goede indeling en super organisatie !

Old 26-04-2007, 12:27   #24 (permalink)
«®†Ď溇ҵ•Í·±›˘ż

Kut Belg's Avatar

Send a message via AIM to Kut Belg
Inne (een belg) zorgt er gewoon voor dat de 'scene' in een goed daglicht wordt gezet! (buiten het stickeren van go fast stickers )
Zelf heb ik niets meer met scooters te maken als koekblik-rijder! Maat ST.net zorgt er voor dat de jeugd verantwoordelijker gaat rijden met scooters wat ik als autobestuurder alleen maar kan toejuichen! Ik wil geen scooter door mijn vooruit krijgen.

Old 26-04-2007, 16:15   #25 (permalink)
Registered User

Robbert.'s Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
Ja gestemd, omdat SBO een goed initiatief is naar mijn mening. Het scootergebeuren komt eindelijk eens positief in beeld bij de media, dankzij het SBO.
Het enige minpunt is de wat hoge prijs om deel te nemen, maar dat kan ik ook wel goed begrijpen. Kijken of ik volgend jaar mee doe, of anders wel het jaar erop!

Hulde
Robbert. is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2007, 22:52   #26 (permalink)
DG.
DG Design

DG.'s Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
Ik heb nee gestemd, en niet te bang om dat neer te zetten.

Ik vind, dat een plezierscene, vanuit de oprichters gezien is omgezet in een zakenscene. Het aantal rijders lijkt als je op een meeting bent vast en zeker groot, maar in werkelijkheid is het maar zo'n klein deel van alle jongens en meisjes die met de hobby bezig zijn. Een dure hobby wel te verstaan, die door de imo absurd hoge prijzen om een seizoen te rijden nog even een stuk duurder word gemaakt.

Een competitie rijden is leuk, maar als je niet keihard voorbij gereden wil worden voor een heel seizoen moet je wel aan een dikke (dure) setup. Veel regels, je moet dit, je moet dat. Wat natuurlijk ook deels voor eigen en andermans veiligheid is, maar imo zorgt voor vele vaste patronen in een scene die door vrijheid en creativiteit beheerst zou moeten worden.

De "geen randzaken, alleen keihard vlammen" mentaliteit kan al bijna niet opgaan aangezien je dood word gegooid met een sms-actie hier, een vlag kopen daar, een nieuw design shirt te koop voor maar 5 euro en dat soort dingen.

De hele commerciële denkwijze die de oprichters hanteren staat mij helemaal niet aan. Dit zal ongetwijfeld door deze personen worden ontkent, maar het gaat hier om meningen dus zet ik het neer zoals ik het zie.

Voor mij persoonlijk heeft het ervoor gezorgd dat ik geen enkele interesse meer heb om zelf nog actief te zijn. Het achterbaks handelen van sommige mensen waar in mijn ogen commerciële gedachten achterzitten staan me tegen, vandaar dat ik als eind oordeel, zelfs met de positieve kanten eraan, niks zie in de hele SBO .

Nogmaals, ik heb geen zin om mijn standpunt hier 10x te moeten verdedigen, we gaan het toch niet eens worden! Ik heb ook vrede met jullie meningen.