![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| View Poll Results: Ik voel me in de winter op de weg: | |||
| even veilig als normaal, ik heb niet het gevoel dat ik slechter gezien wordt |
|
76 | 6.08% |
| onveiliger, ik heb het gevoel dat ik slechter gezien wordt (slecht weer, donker) |
|
128 | 10.24% |
| onveiliger, de fietspaden/rijbanen waar ik rij worden slecht gestrooid |
|
239 | 19.12% |
| Ik voel me niet echt onveiliger, maar ik pas wel mijn rijstijl aan. |
|
807 | 64.56% |
| Voters: 1250. You may not vote on this poll | |||
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
was Freezer
|
Vind je het in de winter veilig om scooter te rijden?
Hoe ervaar je de verkeerssituatie in de winter, laat licht, vroeg donker, regen, ijzel en andere dingen waardoor je slecht gezien wordt. Ben je extra voorzichtiger, of maakt het je allemaal niks uit?
__________________ |
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#5 (permalink) |
|
The White Cowboy
|
ik ben zeker voorzichtiger. Minder hard door bochten, meer ruimte tussen mij en de auto voor me, enz. Vooral als het wegdek nat is voel k me minder lekker op de weg... (niet dat ik me echt onveilig voel, maar zeker minder als in de zomer)
__________________ |
|
|
|
|
|
#16 (permalink) |
|
zenith98
|
zat er net op de brommer aan te denken dat je met dit weer beter wat meer afstand kan bewaren, remt zo'n opa met een bmw na het afslaan af omdat er een fietser voor hem reed (kon ie makkelijk omheen) en op dat moment keek ik net achterom, kijk ik weer voor me staat die auto stil. vol in de remmen, voorwiel slipt weg (was vrij glad op de weg) voet op de grond. stond echt 10/20cm achter die auto stil. schrok me echt helemaal kapot:S.
maarja gelukkig had ik afstand en is mn scootje dus nog heel![]() lang leve het veilige rijden |
|
|
|
|
|
#24 (permalink) |
|
You doss cunt
|
Ik voel me niet echt onveiliger, maar ik pas wel me rijstijl aan.
Je bent een gek als je je rijstijl niet aanpast tijdens deze omstandigheden. Ik heb nu een Beta Ark (perfecte wegligging) en voor en achter Pirelli banden(1850 km oud) en ze plakken echt heerlijk. __________________ |
|
|
|
|
|
#26 (permalink) |
|
Registered User
|
Tot nu toen mijn rijstijl nog niet echt aangepast, maar met regen deed ik altijd al rustiger aan. Het word men eerste winter op de scooter dus met sneeuw en dergelijke zal ik jullie tips opvolgen. Bochten neem ik btw altijd al rustiger als het een beetje glad is. Al zat ziekenhuis gezien dit jaar:S
|
|
|
|
|
|
#28 (permalink) |
|
Registered User
|
Ecdht wel even uitkijken. Ging in de herftvakantie al op m'n bek door slecht asvalt, hoeft niet weer. Ook lekker zijn die pas geverfde zebra's precies in het midden van de bocht. Laatst ook weer mazzel, iets te dicht achter een busje. Dacht dat ik de laatste pijl op de weg al voorbij was. Niet dus. Lichtjes remmen maar toch al even wat "driften" op die pijl
|
|
|
|
|
|
#29 (permalink) |
|
180cc koning
|
Vroeger had ik zo gezegd 'ik pas mijn rijstijl wel aan' maar ik heb een keertje een sirieuze schuiver zo gemaakt o peen ijzelplek die ik niet zag , naja, wel zonder erg maar her had erg kunnen zijn, vandaar zeg ik , ik voel me wel onveiliger ja met de brommer
met de motor heb ik er gelukkig minder last van van dat 'onveilige ' gevoel __________________ |
|
|