![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
'Dennis' Is De Naam
|
*A.B.T* ^Spe7tFight^
Hey ik zal me effe vorstellen. want dat doet iedereen he en ik wil er niet vanaf wijken......
Mijn naam is Dennis ijsselstijn en ben al weer 21 .. Nu mijn Scooter verhaal. Toen ik 5 jaar geleden was geslaagd op de mavo kreeg ik van mijn paps en mams een Rode Yamaha BW'S. Was er natuurlijk blij mee. Toen ik hem ging verbouwen vond ik hem niet lang leuk meer. Kocht toen een Blauw/witte Yamaha Neos. Dat ding was nog rotter dan de BW'S. Baalde er al snel van... Haalde toen maar een Piaggio NTT ding reed goed maar vond er al niks meer aan na een half jaartje. Uhh wat doe je dan een andere halen maar wilde nu een SPLinter nieuwe ging toen voor een ''TGB'' 303 RS. want JA widlde hem tog orgineel houden dacht ik. Toen mijn Reverse eronder ging kreed de pruts tgb as het al zwaar en ratelde het blok er bijna onder vandaan. Toen............. Je raad al wat er gebeurde VERKOCHT. kocht toen een Speedfight LC DD. Dacht bij mezelf deze moet ik houden en het moet maar eens wat gaan worden eerst de Lelijke kappen eraf gehaald toen stond ie er zo bij.. ![]() De kappen toen naar de spuiter gebracht op het moment dat ik ze terug kreeg werd ik er vrolijk van. De kleur is geen groen maar zwart met geel soort van vlekken erdoor. De velgen en wat andere dingen zijn Blackchroom gespoten. Zadel opnieuw bekleed. Nieuwe underseat gekocht. Ging toen aan de set-up verder: Airsal 70 Yasuni R Polini speedcontrol vario Polini speedcontrol snaa Vl9 membraam TP 24 mm spruit 21 mm Carb Malossi E15 Filter Hieronder Het resultaat.. ![]() ![]() Was er blij mee hoe die op deze foto's is.. Ging toen stoer doen voor mezelf en liet de scooter een wheely maken zonder dat ik er zelf op zat HOE DOM KUN JE ZIJN. De plannen voor de Speedfight zijn nu Radicaal veranderd dit zal ik verder uitwerken op deze project page.......... Ik ga dit project echt rustig aan doen en zal niks afraffelen. Alles moet precies zijn zo als ik het wil, ik doe dit natuurlijk niet alleen en heb hulp van een hoop batties De leuke set-up moet dit worden: De onderdelen met een * zijn al in mijn bezit MHR speed 7t ABT max. JS Uitlaat* MHR Overrange* MHR Delta clutch* MHR 2000 Vario* MHR Vertandging* MHR Spruitstuk* Koso 28mm* V-force* HPI 2006* Power 1 as* Inmiddels aangeschafte onderdelen Malossi Speed7t ja mensen tel de poortjes maar ?7? ![]() HPI 06 ![]() Compleet setje + MHR 2000 vario + Overrange ![]() MHR recht spruitstukje+ stage 6 V-force ![]() Krukas ![]() Temp. Tellertje stage 6 ![]() Koso 28mm ![]() Jessica zegt: Dennis als jij een mooi project wil maken heb je toch ook mooi gereedschap nodig Alsjeblieft een 93 delige doppenset. ![]() Karttankje ![]() Achterstaaf made by boerbeun ![]() MHR Vertanding ![]() Galfer remschijf voor achter ![]() Str8 stuurclamp, SBO magazine, Benzine slang, Balhoofdset, Handvatten, Afdichting beenschild & Carterboutsetje. ![]() Vordering!?!?!?!?!?!?! Kale frame ![]() Voorpoten 4 cm ingekort ![]() De 2 subframes zijn aanelkaar gelast waardoor deze 12 cm verlengd is.. ![]() Bedankt Frank voor het lassen Ook vandaag me verlaagde vork terug gekregen van frank 2 bussen die erin gelast moeten worden omdat je bij het afslijpen het schroefdraad er ook af haald. :idea: ![]() Links: oude onderkant die ik eraf geslepen heb. Rechts de nieuwe bus die frank erin gelast heeft ![]() Verlaagde vork met zijn schoentjes weer aan. ![]() Bas die helemaal loos gaat op het frame. ![]() Effe voor de lol het oude blokje en de verlaagde vork eronder gezet om te kijken hoe het stond. De hamer wordt natuurlijk vervangen door een mooie staaf. de staaf wordt +/- 400-440 mm ![]() Frame en Subframe aan het schuren. ![]() Eerst effe alles in de grondverf zetten. ![]() ![]() ![]() De eerste laag rood erop ging wel goed. ![]() Vond de kleur rood tog niet mooi en besloot iets anders te halen dit leek te veel op oranje deze kleur is het geworden. Deze kleur komt op: Frame,Voorvork,Voorvorkvoetjes,remklauwen,rempotje s,subframe en spruitstukje. Er is al meer gespoten dan dit foto's vanavond. ![]() Vandaag van Frank mijn geparelstraalde blok terug gekregen en zag er netjes uit. Vind ik zelf.. ![]() ![]() Gisteravond/nacht mijn verjaardag gevierd en nog wat leuke spullen gekregen, zoals een lager/pakkingset. ![]() Aangezien de uitlaat met de hand gemaakt wordt moeten ze bij abt weten hoe schuin het blok ten opzichte van het frame komt te staan. Omdat je anders kans hebt dat de uitlaat er heel lelijk onder komt te hangen. Vandaar effe de Spe7tFight op zijn wielen gezet. ''Let niet op de kleuren combo's he''!!!! ![]() ![]() S'avonds kwamen Rob en Bas langs om de overige onderdelen in de lak te zetten. Hier Rob begonnen met het frame. ![]() Hierzo het Frame net klaar. ![]() Achterwieladapter ook klaar ![]() Het blok opgestuurd naar ABT, nu maar hopen dat de uitlaat en de cilinder snel klaar is.. ![]() Tijdens het wachten op me blok kwam ik op internet deze speedfight tegen kon hem voor een mooi prijsje kopen. De kappen laat ik allemaal zo alleen het frame en de binnenkappen gaan we overdoen. Het moet natuurlijk wel dezelfde kleur hebben als de rest :. De buddy laat ik ook zo die is netjes bekleed.![]() Op deze speedfight zat een mina subframe gelast. Eerst wilde ik deze laten zitten maar hij zat te veel in de weg. Dus wat doe je dan je vraagt Bas langs te komen met zijn slijptol. Dit is wat er dan gebeurd. ![]() Vandaag heb ik de binnenkappen nog een keer extra in de grondlak gezet, zodat ze vanavond in kleur gespoten konden worden. ![]() ![]() Rob kwam vandaag langs en nam meteen de binnenkappen voor zijn rekening :lol:. Het is erg goed gelukt bedankt Rob :.![]() ![]() Hier is het frame eindelijk klaar.. Op sommige foto's lijkt het licht roze maar dat is niet het geval. Precies hetzelfde als de rest wat gespoten is.. ![]() We verveelden ons en dachten effe kijken of het nou een beetje mooi bijelkaar past als het op het frame zit. Hier een paar kappen gemonteerd. ![]() ![]() Na een lange reis van Arnhem naar Oudekerk a/d ijssel mijn lang verwachte blok opgehaald.. Ik kan wel zeggen dat ik er superrrrrr blij mee ben. En ja wie zou dat niet zijn, met dit op je peugeot Blok. ![]() ![]() ![]() ![]() Toch maar even snel het blok eronder gehangen. Frame gaat aan de achterkant nog wat naar beneden. ![]() Gister redelijk opgeschoten: Cilinder gemonteerd. Hpi Gemonteerd. Balhoofd gemonteerd. Voorvork gemonteerd. ![]() ![]() ![]() <-------------167cm----------------> Vandaag begon de dag met tegenslagen. Tegenslag 1. M6 ringetje het carter in laten glijden met het monteren van de inlaat. Tegenslag 2. 2 Boutjes kwijt van de carb. Die helemaal boven op zitten. Dit is beide wel weer helemaal goed gekomen. Na dit: samen met bas en nick het blok verder opgebouwd. De hpi hadden we gezet op 3,8. Toen we de squish gingen meten stond hij precies op 0,50mm. Dit is vrij op het randje. wil hem eigenlijk op 0,55mm hebben dus een iets dikkere pakking ertussen. De Vertanding hebben we ook gemonteerd met behulp van de vriezer van de buurman. Nadat deze erin zat gelijk de overbrenging erop geknald. ![]() Nu was de inlaat aan de beurt. Mijn mooie in kleur gespoten spruitstukje erop met de grote slurper incl. Nieuw filter. ![]() Vandaag Gingen we hem voor de eerste keer starten, Toch netjes 6x kicken. Hij staat nu helemaal inelkaar en klaar voor het weekend in Duitsland. Toch wilde ik voor het weekend even op de testbank om zeker te weten dat ik goed zat met mijn menging enz. Karsemeijer gevraagd of ik kon banken voor het weekend en dat kon.. Ik kwam binnen met een score van 18,4 SAE. Bij deze score zat er nog een dip in. Na een aantal runs en verschillende aanpassingen zoals: sproeier,trekveren,rollers,uitlaatpakking, Op een mooie lijn naar de 19 PK SAE uitgekomen. Filmpje 18,9 PK ( Uitdraai komt eraan via de mail ) ![]() ![]() Had eigenlijk op de 20 pk gehoop maar we hebben dan ook eigenlijk niks getest en hem alleen afgesteld en dat is ook goed gelukt. er zijn nog verbeter punten zat en die zullen we dan ook in de toekomst gaan uit proberen. Heb de scooter nu verder opgebouwd er zijn nog wat dingen die gespoten moeten worden zoals je op de foto ook kunt zien. Ook MOET de achterkant omlaag maar zit te twijfelen aan een staaf of een veer dit ga ik van de week uitproberen. ![]() ![]() Ook de buddy even gekortwiekt. dat deel gebruik ik tog niet, dus weg ermee. ![]() Hier de buddy half gespoten. En de foto toen die aan het drogen was. ![]() ![]() *Feitje: de binnekant is ook netjes gespoten hoor. Ook het spatbordje en het achtervleugeltje moesten eraan geloven ![]() NOU MENSEN DIE PIJP VAN ME IS NU ALWEER GESCHEURD VOOR DE 3E KEER. BEN ER NU KLAAR MEE. ![]() Oké mensen nu niks meer over deze uitlaat het is opgelost met ABT en ben toch weer tevreden over de afhandeling. Krijg namelijk een groot deel van me aankoop terug. Heb al een andere pijp op het oog even wachten op me geld en dan haal ik hem direct op. ![]() Ik was behalve de uitlaat echt niet tevreden over het uiterlijk na effe nadenken kwam ik op de volgende idee'n. 1.Achterstaaf inkorten. 2.Wat onnodig staal eraf. 3.Voorkant omlaag. 4.Stuur naar beneden (ten opzichte van de voorkap) De 1e is niet zo moeilijk, samen met Bas er een stuk afgeslepen en op school een nieuw gat geboord. De 2e ging ook vrij makkelijk gewoon de slijptol pakken en gaan. ![]() De voorkant was ook géén enkel probleem aangezien ik nog een maximaal verlaagde viva vork had liggen. ![]() 9cm over tussen het asfalt en me onderkuip. Het laatste was nog een beetje lastig. In 1e instantie wilde ik ook me balhoofd inkorten maar dan zouden de kappen vervallen en dat wilde ik niet. (Na advies van ''ouwe''). Wel wilde ik me clamp direct op me vork hebben. Opgemeten en de clamp had een minimale diameter van 23 mm na klemmen. De vork heeft een diameter van 28mm. Dit werkt dus niet. Op school weer even wezen beunen en de clamp uitgeboord tot een maximale diameter van 28,1mm. Toen ik thuis kwam op hoop van zegen de clamp gemonteerd en hij past perfect. Nu is dus het onverwachtte het geval!!! Ik hoef de kappen niet aan te passen en heb ongeveer 2 mm tussen me voorkap en de stuurclamp. ![]() Nu dit ook gelukt was de scooter effe snel inelkaar gezet en paar foto's geschoten. ![]() ![]() Effe poosje rustig aan gedaan maar niet stil gezeten. -Velgen gespoten ![]() -Deksel ![]() Ook zijn de binnenkappen opnieuw gedaan. Zoals hij er nu bij staat en ook op Genemuiden zal hij er zo bij staan. ![]() ![]() ![]() Eindelijk was het dan zover mijn 1e sbo sprint. Was de avond ervoor al aardig zenuwachtig. Toen door de keuring heen gekomen en mezelf+scooter gewogen en zat op een gewicht van 182 kilo .Toen het moment daar was begon mijn 1e sprint en hoopte natuurlijk dat alles zou lopen hoe het moest. Alléén was dat natuurlijk niet het geval want trok perongeluk naar ongeveer 30 meter me killswitch eraf . Toen nog 2 keer gereden met 1 valse start omdat ik lag te slapen. En 1 keer is het gelukt om goed weg te rijden. Dit was tegen superbaby ik reed hier een 8,81 met een reactie van 0,2Wilde eigenlijk andere rollers halen daarzo maar marco was ze helaas vergeten. Verder heb ik echt een TOP dag gehad.Paar foto's: Zenuwachtig lachje ![]() Effe nog wat lozen ![]() ![]() ![]() Na kort nadenken stop ik met de Speedfight niet met Peugeot natuurlijk . Er komt een heus sprintframe met Peugeot blok. Het carter wordt ook nog behoorlijk aangepast . Ik houd jullie natuurlijk op de hoogte in SBO 2009 zal die er zeker bij zijn .----------------->Planning<----------------- Sprintframe Last edited by Spe7tFight; 25-09-2008 at 11:52. |
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#9 (permalink) | |
|
'Dennis' Is De Naam
|
Quote:
Dit jaar Zowiezo niet ( zit ook al vol volgens mij). Misschien Volgend seizoen hoop wel vrije sprints af te gaan dit jaar nog. En ben ook erg benieuwd naar de pijp. Wordt géén terugloper maar een rechte met een kort einddempertje. |
|
|
|
|
|
#14 (permalink) | |
|
'Dennis' Is De Naam
|
Quote:
Dankje Hij zat ook niet zo netjes meer inelkaar toen ik hem kocht. Dat is nu wel weer anders misschien zie je me een keertje rijden ermee zou wel leuk zijn ![]() |
|
|
|
|
|
#19 (permalink) | ||
|
'Dennis' Is De Naam
|
Quote:
Quote:
En Klaar is die ook nog nie |